Dukters netekęs tėvas ėmė domėtis automobilio istorija: viena detalė šokiravo

2018 m. rugsėjo 21 d. 13:58
„Gali būti, kad mano dukra žuvo dėl kažkieno nešvarių darbų. Visureigį pirkau kaip naują, tačiau iš detalės galima manyti, kad jis buvo remontuotas dar prieš pardavimą“, – ketvirtadienio vakarą sužinojęs apie visureigio „Toyota C-HR“ istoriją naujienų portalui lrytas.lt pasakojo po avarijos užgesusios 20-metės Viktorijos Šleikutės tėvas Virginijus Šleikus.
Daugiau nuotraukų (8)
Rokiškio rajone gyvenantis 44 metų V.Šleikus iš „Toyota“ atstovės Panevėžio bendrovės „Auresa“ pirko ne vieną automobilį, tarp jų ir visureigį, kuriame lemtingu momentu neišsiskleidė nė viena oro pagalvė.
Vyras teigė negavęs rūpimos informacijos iš „Auresos“, todėl savo jėgomis išsiaiškino šios mašinos istoriją – trečiadienį po nesėkmingo vizito į „Toyota“ atstovybę Švedijoje, kitą dieną pagal kėbulo numerį pasisekė gauti žinių iš Anglijoje esančios automobilių duomenų bazės.
Iš V.Šleikaus portalui pateiktų dokumentų matyti, kad visureigis „Toyota C-HR“ 2017 metų lapkritį buvo pagamintas Turkijoje, šių metų liepos 5 dieną pristatytas į Panevėžio techninės apžiūros centrą, tą pačią dieną nurodomi ir pirmosios registracijos duomenys.
Liepos pradžioje 25,5 tūkst. eurų vertės automobilį iš „Auresos“ atsiėmė A.Šleikus, dirbantis Švedijoje ir turintis dvi įmones šioje šalyje ir Lietuvoje.
Tuo tarpu „Auresos“ generalinis direktorius Marijus Goštautas tvirtino, kad tai – klaidingi duomenys: visureigis esą tikrai buvo pagamintas šiais metais, M.Goštauto žiniomis, gegužę.
Abejonės sukėlė data
Rugpjūčio 17 dieną per avariją Kupiškio rajone žuvus V.Šleikutei, po dviejų savaičių buvo atlikta pirminė automobilio ekspertizė, kurios metu į akis krito mašinos priekiniai elementai.
„Pats per apžiūrą tarp variklio dangčio ir bamperio mačiau „Toyota“ ženklą su grotelėmis, ant plastmasių ir gumos įspaustas datas. Ant tarpinės aiškiai matėsi data “2018 metų balandis“.
Gavau iš V.Šleikaus automobilio istorijos duomenis, ten parašyta, kad jis pagamintas 2017 metų lapkritį.
Jei taip iš tikrųjų yra, naujesnių detalių būti negali“, – tvirtino portalui lrytas.lt penktadienį tvirtino Vilniaus Gedimino technikos universiteto docentas Robertas Pečeliūnas.
„Visa tai rodo, kad automobilis tikriausiai buvo remontuotas. Apie mašinas išmanantys mano draugai Anglijoje minėjo – labai tikėtina, kad kapotas po smūgio į stirną atsidarė dėl nekokybiško remonto“, – pasakojo V.Šleikus, kuris taip pat dalyvavo pirminėje ekspertizėje.
Fiksuoti pagalvių klaidos kodai
Ekspertizės metu buvo paimta vadinama juodoji dėžė.
„Pagal juodosios dėžės duomenis užfiksuoti pagalvių sistemos klaidos kodai“, – pasakojo docentas R.Pečeliūnas.
Kodėl nesuveikė pagalvės ir kiti svarbūs klausimai turėtų išaiškėti ekspertizės metu, kuri šiuo metu vis dar atliekama.
Sužinojus tikslią automobilio pagaminimo datą, V.Šleikaus advokatas šią informaciją artimiausiu metu perduos prokuratūrai. Pareigūnai turėtų ištirti, kaip atsirado detalės, sprendžiant iš datų, įstatytos vėliau nei buvo pagamintas automobilis.
Apie ikiteisminio tyrimo eigą žuvusios merginos šeima pastaruoju metu iš teisėsaugos negauna jokios informacijos.
Pagalvės galėjo išgelbėti gyvybę
Tragiška avarija įvyko rugpjūčio 17 dieną šiek tiek po 20 valandos ties Naivių kaimu (Kupiškio r.) į kelią išbėgus stirnai.
Susidūrus su gyvūnu, po smūgio atsidaręs variklio dangtis pakilo į viršų ir išdaužė priekinį visureigio stiklą.
V.Šleikus tuo momentu prarado orientaciją – tiksliai neatsimeta, ar buvo paleidęs iš rankų vairą, o gal šiek tiek jį pasukęs.
„Tuomet užvažiavau ant nedidelio kelio atitvaro, kuris man tapo tramplinu – slydau juo keliolika metrų, o vėliau automobilis vertėsi“, – prisiminė vairuotojas.
Į priešingą eismo juostą išsukęs „Toyota“ peršoko atitvarą ir nusileido upelio šlaite ant keleivio pusės. Šlaito paviršius buvo padengtas betono plokštėmis, todėl smūgis buvo itin stiprus, „Toyota“ apvirto ant stogo.
Nepaisant itin stiprių smūgių, oro pagalvės, galėjusios išgelbėti sėdėjusios V.Šleikutės gyvybę, neišsiskleidė.
Mergina mirė, ją greitosios pagalbos automobiliu vežant į Panevėžio ligoninę, o jos tėvai patyrė nežymius sužalojimus.
V.Šleikus vairavo blaivus, visi kelionės dalyviai buvo prisisegę saugos diržus. Vyras tvirtino greičio neviršijęs, jį nustatys ekspertai.
„Toyotos“ atstovės Panevėžio bendrovės „Auresa“ generalinis direktorius M.Goštautas:
„Netiesa, kad visureigis „Toyota C-HR“, kurį pardavėme V.Šleikui, buvo pagamintas 2017 metų lapkritį. Kiek prisimenu, šį automobilį mes užsakėme 2018 metų kovą, o pagamintas Turkijoje jis buvo gegužės mėnesį. Yra filmuota medžiaga, kaip visureigis pas mus buvo pristatytas birželį.
„Toyota“ duomenų sistemoje galima pamatyti, kada pagamintas šis automobilis. Jis tikrai buvo pagamintas šįmet.
Žuvusios merginos tėvas teiravosi ne apie „Toyota C-HR“, o apie kitą automobilį, kurį pirko iš mūsų salono – „Toyota Auris“. Negalėjome jam pateikti informacijos, nes jis prašė duomenų, kurie yra komercinė paslaptis.
Jei jis pasiteirautų raštu apie „Toyota C-HR“ istoriją, pateiktume visą informaciją. Policijai ir prokuratūrai per dieną išsamiai atsakėme į visus klausimus“.
tyrimasavarijaMergina
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.