Norą varžytis Panevėžyje pareiškė daugiau dalyvių nei telpa į šio miesto darbo rinkos mokymo centro autodromo klases, tad organizatoriai teorijos atrankos etapą padalino į dvi dalis.
Panevėžys – populiariausias
„Panevėžyje ir praėjusiais metais sulaukėme daugiausiai dalyvių. Čia atvyksta ne tik vietiniai, bet ir vairuotojai iš Vilniaus bei Kauno – Panevėžys yra arčiau nei Šiauliai ar Klaipėda.
Kad teks daryti dvi pamainas, nesitikėjome – tai reiškia, kad lietuviai nori patobulinti savo vairavimo įgūdžius, teorijos žinias ir tiesiog tapti geresniais eismo dalyviais“, – sako konkursą organizuojančios asociacijos „Lietuvos žurnalistų autoklubas“ prezidentas Valdas Valiukevičius.
„Geriausias Lietuvos vairuotojas 2018“ konkurse vyksta trys atrankos etapai. Rugsėjo 8 dieną buvo surengtas Klaipėdoje, rugsėjo 15 dieną – Panevėžyje, o 22 dieną – Šiauliuose.
Pajūrio etape dalyvavo 65 žmonės, daugiausia buvo klaipėdiečių, tačiau atvyko ir žmonės iš Raseinių, Palangos, Kretingos, Šilutės, Mažeikių, Skuodo ar net iš tokių tolimų kraštų kaip Alytus, Ukmergė ar Kupiškis. Keli žmonės atvyko iš didžiųjų Lietuvos miestų – Vilniaus ir Kauno.
Panevėžyje savo dalyvavimą patvirtino 149 vairuotojai – tai gerokai daugiau nei pernai (69). Jie tradiciškai spręs teorijos uždavinius – 30 uždarų klausimų su penkiais atsakymo variantais ir tam turės 20 minučių.
Teorijos testas parengtas iš įvairiausių su automobiliais, eismo saugumu ir technika susijusių temų, o kai kurie klausimai gali priminti „Regitros“ vairavimo egzaminą.
Akcentuojamas eismo saugumas
Geriausiai teorines užduotis išsprendę vairuotojai patenka į antrąjį etapą, kur jų laukia dvi vairavimo bei detalių atpažinimo užduotys.
Šiemet ypatingai daug dėmesio skiriama į automobilius montuojamų detalių kokybei, sugebėjimui atsirinkti kokybiškas dalis – tai itin svarbu norint važiuoti techniškai tvarkinga transporto priemone.
Geriausio vairuotojo rinkimai taip pat neįsivaizduojami be vairavimo rungčių. Jų bus dvi: greitas, sportiškas slalomas „Suzuki Swift“ automobiliu ir lėtas bei itin sudėtingas – su „Suzuki Vitara“.
Pastarąjį automobilį teks vairuoti užsidėjus specialius neblaivumą imituojančius akinius.
Konkurso organizatoriai siekia supažindinti kuo daugiau žmonių su pavojais, kuriuos sukelia neblaivūs vairuotojai ir taip paskatinti pačius imtis prevencijos – pavyzdžiui, sustabdyti kurį vakarą pamatytą prie vairo norintį sėsti neblaivų žmogų.
„Geriausio Lietuvos vairuotojo 2018“ laukia prizas – startas 2019 metų tarptautiniame „Press ralyje“ . Už jį bus sumokėtas startinis mokestis, degalai ir automobilio nuoma.