Pamatęs, kaip po jaunos merginos žūtimi pasibaigusio smūgio atrodė nė vienos pagalvės neišskleidęs „Toyota C-HR“, kaunietis Dovydas L. papasakojo apie nelaimę, nutikusią jo mamai.
Ne pirmas kartas
Autostradoje Kaunas-Klaipėda didžiulį pienovežio smūgį gavęs naujas „Volvo XC60“ automobilis taip pat neišskleidė nė vienos pagalvės, o tai labai nustebino vairuotoją ir jos šeimą.
Moteris per avariją išgyveno, bet buvo sužalota – patyrė daugybinius kūno sužalojimus ir stiprų smegenų sutrenkimą, du mėnesius praktiškai negalėjo vaikščioti, o galvos svaigimus kenčia iki šiol.
„Mane sujaudino šių dienų skandalas, kai naujame automobilyje „Toyota C-HR“ avarijos metu neiššoko nei viena saugos oro pagalvė ir ši tragedija pasibaigė jauno žmogaus gyvybe. Viskas yra taip artima, viskas taip išgyventa visai neseniai, nes kaip ir gedintis tėvas prarado savo dukrą, aš vos nepraradau savo mamos“, – pasakojo Dovydas.
Jo mama į avariją autostradoje pateko pavasarį, balandžio 8 dieną. Kauno „Volvo“ centre naują visureigį moteris buvo pirkusi tik prieš gerą pusmetį.
„Avarija buvo sukelta dėl pienovežio vairuotojo kaltės, kuris autostradoje Kaunas-Klaipėda trenkėsi į mano mamos automobilį ir suknežino beveik visą transporto priemonės galinę dalį.
Kuo ši istorija yra panaši su šių dienų aktualijomis? Tai, kad tai tikrai nėra vienintelis atvejis iš milijono, nes būtent per šiurpią avariją „Volvo X60“ automobilyje oro saugos pagalvės taip pat neiššoko.
Tad visi žinovai ir visuomenės veikėjai neigiantys faktą, kad Lietuvoje pardavinėjami tokios pačios kokybės automobiliai kaip ir daugelyje Europos šalių, nesakykite, kad „Toyotos C-HR“ istorija – pirmas toks įvykęs atvejis“, – dalijosi vaikinas.
Trenkė galvą
Per šią avariją didžiausias smūgis teko galinei „Volvo“ daliai, pienovežis trenkėsi į dešinįjį galinį automobilio kampą. Kaip pasakojo vaikinas, toks vaizdas nustebino net prie automobilio atvykusį pardavėjų atstovą – šis esą tvirtino nematęs, kad automobilis šitaip sulinktų po smūgio. Sulankstytas buvo ne tik automobilio kėbulas, bet ir važiuoklė, statramščiai.
Atstovas paaiškino, kad saugos pagalvių davikliai į galą nėra montuojami, bet šeimos tai nepaguodė, nes moteris po avarijos prisiminė galvą stipriai trenkusi į šoninį statramstį.
„Volvo XC60“ turi šonines užuolaidines saugos pagalves – Dovydas įsitikinęs, kad jei jos būtų išsiskleidusios, mamos galva būtų buvusi apsaugota.
„Apmaudu, kad automobilis kainuoja daug tūkstančių, o negali būti tikras dėl saugumo. Pirkdami rinkomės, kad mašina būtų patogi, saugi, tai buvo svarbiausia“, – sakė jis.
Atsidūrė lyg į sieną
Dovydas apgailestavo, kad po nelaimės jie taip ir neišsiaiškino, ar automobilio saugos sistemos suveikė taip, kaip turėjusios.
„Tai buvo „lizinginė“ mašina. Kol mama buvo ligoninėje, lizingo atstovai skambino ir klausė, ar norėsime ją pasilikti, ar parduoti. Ji buvo visiškai sudaužyta, įvertino tik 4000 eurų po įvykio. Nusprendėm, kad ji nereikalinga“, – pasakojo jis.
Automobilis buvo aukciono būdu parduotas pirkėjui Vilniuje, bet išgirdęs aplinkinių raginimus labiau pasidomėti mašinos būkle, Dovydas nusprendė imtis automobilio tyrimų. Pasak jo, iš pradžių gamintojo atstovai su juo bendravo noriai, o duženą nusipirkęs žmogus sutiko leisti ją apžiūrėti. Bet priartėjus sutartam susitikimui jis netikėtai pranešė perpardavęs automobilį kitam žmogui iš Kauno.
Čia tyrimo galai nutrūko – kaunietis nebuvo linkęs padėti, nekeldavo telefono ir nesakė, kur automobilis yra. Galiausiai jis pranešė, kad „Volvo“ išardytas ir šeima gali pirkti jo „juodąją dėžę“, bet, kaip pasakojo Dovydas, jam advokatas patarė, jog to daryti neverta, nes automobilio jau nebėra.
„Buvau jau primiršęs šią istoriją, bet „Toyota“ avarija sukrėtė. Tai už ką žmogus moka tokius pinigus, pirkdamas naują automobilį? Gerai, kad mama liko gyva, bet kaip jaustis tai šeimai“, – kalbėjo Dovydas.
„Volvo“ atstovybės Lietuvoje „Sostena“ atstovė Beata Kunevičienė patvirtino, kad įvykis atstovams yra žinomas ir užtikrino, kad visos automobilyje buvusios saugos sistemos suveikė tinkamai.
Pasak jos, XC60 tekęs smūgis buvo labai didelis, o važiuojant senesniu automobiliu ši avarija galėjo baigtis tragiškai. Atstovė patikino, kad „Volvo“ kompanija saugumui skiria labai daug dėmesio ir žadėjo pateikti platesnį komentarą dėl šio įvykio.
Reklamose nutyli svarbų dalyką
Vilniaus Gedimino technikos universiteto Automobilių inžinerijos katedros docentas dr. Vidas Žuraulis patvirtino, kad tarp automobilių gamintojų yra įprasta nemontuoti saugos pagalvių daviklių į automobilio galą, nes užpakalinio smūgio metu veikia priešinga jėga, spaudžianti vairuotojo ir keleivių kūnus atgal.
„Suprantama – kai kūnas juda į galą, nėra pagalvių prasmės. Gamintojai tai rašo savo instrukcijose, – sakė pašnekovas. – Galinio smūgio metu svarbiausia apsaugoti kaklą, tai atlieka galvos atramos.“
V.Žuraulis atkreipė dėmesį, kad dalis vairuotojų neteisingai įsivaizduoja, kaip veikia saugos pagalvės. Spalvingos, optimistiškos reklamos sukuria įspūdį, lyg pagalvės turėtų suveikti visais atvejais ir visada išgelbėti automobilyje buvusius žmones.
„Pagalvių technologija sukuria tokį įspūdį, kad yra labai saugi. Tai padeda sumažinti traumų, bet įsitikinimas, kad pagalvės visiškai apsaugos, nėra teisingas“, – pabrėžė V.Žuraulis.
Prie automobilių pridedamose instrukcijose gamintojai nurodo įvairias situacijas bei išimtis, kada pagalvės neišskleidžiamos, bet ne visi vairuotojai tai žino.