Žinomas žiedas Vilniuje kelia nerimą specialistams – vaizdas bus dar liūdnesnis

2018 m. rugpjūčio 24 d. 15:58
Nauji mokslo metai jau čia pat, tačiau Vilniuje gatvių remonto darbai tęsiami visu įkarščiu. Olandų gatvėje vykstant darbams viena iš problematiškiausių vietų mieste tapo žiedinė sankryža prie Petro ir Povilo bažnyčios. 
Daugiau nuotraukų (23)
Sumažėjus tvarkomos gatvė pralaidumui šis žiedas negali atlikti pagrindinės savo funkcijos, t.y. užtikrinti nepertraukiamą srautą. 
Transportas Olandų gatve juda labai lėtai, o tai persikelia į žiedinę sankryžą, kurioje nuolatos stovi automobiliai. 
Spūstys, kurios susidarydavo ant Žirmūnų tilto ir T. Kosčiuškos gatvėje, pastaruoju metu  pastebimos dažniau bei trunka ilgiau. 
Antakalnyje įsikūrusios vairavimo mokyklos „Dorkanas“ instruktorius Tautvydas Slavinskas pažymėjo, kad jei savivaldybė iki rugsėjo nebaigs pradėto Olandų gatvės atkarpos remonto, spūstys žiede prie Petro ir Povilo bažnyčios bus dar didesnės. 
„Vaizdas bus dar liūdnesnis nei matome šiuo metu“, – nelinksmai konstatavo jis. 
Sumažėjo eismo įvykių
Pašnekovas sakė, kad po to, kai prieš dvejus metus savivaldybė naujai pažymėjo Žirmūnų žiedinę sankryžą bei žiedą prie Petro ir Povilo bažnyčios, situacija pagerėjo. 
„Tai davė teigiamų rezultatų – atsirado aiškus žymėjimas ir kelio ženklai, kurie nurodė, kaip reikėtų įveikti šias žiedines sankryžas. 
Jeigu vairuotojas iš anksto užsiima tinkamą juostą, jam nekyla jokių problemų“, – privalumus vardijo pašnekovas. 
T. Svalinskas atkreipė dėmesį, kad dėl naujojo žymėjimo taip pat pastebimai sumažėjo eismo įvykių  skaičius. Jo vertinimu, dabar šiose žiedinėse sankryžose įvyksta šešis kartus mažiau avarijų.
Pakeitimai didintų pavojų
Kai kurie vilniečiai įsitikinę, kad kol žieduose galiojo senoji tvarka per juos pravažiuodavo daugiau automobilių. Pašnekovo teigimu, toks mąstymas yra klaidingas. 
Taip pat pralaidumas nepagerėtų ir tarkime, leidžiant atvažiuojantiems T. Kosčiuškos gatve į Antakalnį išsukti ne tik iš pirmosios, bet ir iš antrosios juostos. 
„Tai padaryti įmanoma, bet kiltų papildomas pavojus. 
Antrąja juosta važiuojantys vairuotojai išsukinėtų iš žiedo, kuriame tuo pat metu kas nors norėtų važiuoti pirmąja juosta – o tai jau negerai“, – komentavo jis.
Instruktorius pastebėjo, kad panaši situacija šiuo metu yra Giraitės (Savanorių) žiedinėje sankryžoje. Eismo įvykiai ten nutinka itin dažnai.
Brangių idėjų atsisakė
T. Slavinskas prisiminė, kad sprendžiant spūsčių žiede prie Petro ir Povilo bažnyčios klausimą, buvo svarstomi įvairūs variantai. 
Galvota apie galimybę šioje vietoje įrengti keturšalę sankryžą ar netgi viaduką. Pastaroji idėja buvo atmesta dėl pernelyg didelių išlaidų. 
„Galbūt problemą bent iš dalies pavyktų išspręsti įrengus žiedinėje sankryžoje požemines pėsčiųjų perėjas. Nemanau, kad efektas būtų didžiulis, bet situacija tikrai pagerėtų“, – svarstė pašnekovas. 
Anot jo, dabar vairuotojams tenka praleisti pėsčiuosius įprastose perėjose, o kol jie stovi sutrinka eismas visoje žiedinėje sankryžoje.
Remontą pradėjo rugpjūtį
Vilniaus miesto savivaldybės susisiekimo komunikacijų skyriaus vadovas Gintautas Niaura portalui lrytas.lt patvirtino, kad Senamiesčio, Antakalnio ir Rasų rajonus jungianti Olandų gatvė buvo pradėta tvarkyti rugpjūtį.
Anot jo, tai daroma atkarpomis: nuo Antakalnio žiedo – iki sankryžos su T. Kosčiuškos gatve (Karo technikos muziejaus) ir nuo Olandų žiedo (S. Batoro gatvės) iki Filaretų gatvės.
„Šiose atkarpose keičiami kelio bortai,  klojama asfalto danga ir tvarkomi šaligatviai. 
Olandų gatvė yra viena pirmųjų, kur bus naudojamas specialus asfalto mišinys, kuris apie 30 proc sumažins transporto keliamą triukšmą“, – komentavo savivaldybės atstovas. 
Žada dirbti ir naktimis
G. Niaura žadėjo, kad Olandų gatvė bus remontuojama tiek dienomis, tiek naktimis. 
Pavyzdžiui, kelio dieną keičiami bortai ir tvarkomi šaligatviai, o sudėtingesni darbai, kurie labiau trikdytų eismą, frezavimas, asfalto dangos klojimas, bus atliekami naktimis. 
„Remontuojamose Olandų gatvės atkarpose darbus baigti planuoja iki rugsėjo 1–osios, mokslo metų pradžios. 
Prie kitų šios tvarkomų atkarpų sostinės kelininkai grįš vėliau, kai eismo situacija mieste nusistovės“, – kalbėjo G. Niaura.
Vilniusžiedinė sankryža^Instant
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.