Šiemet geriausius įgūdžius bei žinias pademonstravo ir varžybų nugalėtoju tapo „Girteka Logistics“ atstovas Vygintas Vitkauskas.
Jis rugsėjį vyks į Geteborgą ir atstovaus Lietuvai pasauliniame šių varžybų finale Švedijoje.
Nuo 2012 metų Lietuvoje organizuojamos varžybos šiemet vyko su nauju pavadinimu ir kita koncepcija.
Varžybos pasikeitė
Atsinaujinusių varžybų finale, kuris geriau atitinka kasdieninius šiuolaikinių sunkvežimių vairuotojų iššūkius, buvo vertinami ekonomiško, saugaus ir tikslaus vairavimo įgūdžiai bei žinios apie sunkvežimių eksploataciją ir eismo saugumą.
Prie starto linijos stojo 9 profesionalūs vairuotojai, nugalėję birželį – liepą vykusiuose atrankiniuose Vilniaus bei Kauno etapuose.
Finale jie kovojo dėl Lietuvos čempiono vardo ir galimybės atstovauti šaliai pasauliniame finale, kuris vyks rugsėjo 13–14 dienomis gimtajame „Volvo Trucks“ mieste Geteborge, Švedijoje.
Ankstyvą rytą iš visos Lietuvos suvažiavę dalyviai paeiliui sėdo prie vilkiko „Volvo FH“ vairo.
Su pakrauta puspriekabe ir nepažeisdami Kelių eismo taisyklių, kuo mažesnėmis degalų sąnaudomis turėjo įveikti organizatorių parinktą 25 kilometrų maršrutą.
Dalyviams važiuojant aplink Kuršėnų autodromą besidriekusioje trasoje bendrojo naudojimo keliais, buvo fiksuojamos degalų sąnaudos šimtųjų litro dalių tikslumu pagal informacinę transporto sistemą „Dynafleet“.
Siekiant atkartoti kuo tikresnes darbo sąlygas degalų sąnaudų kompensacija buvo skiriama tiems vairuotojams, kurie ekonomiško vairavimo užduotį atliko greičiau nei nustatytas trasos įveikimo laiko vidurkis (31 minutė).
Vairavo ir miškavežį
Vėliau kiekvienas vairuotojas turėjo pademonstruoti savo įgūdžius ir su „Volvo FH“ miškavežiu – Kuršėnų autodromo trasoje vairuotojams buvo parengtas tiksliojo manevravimo iššūkis.
Užduotis buvo pasunkinta – vairuotojai finišo liniją turėjo kirsti išlaistę kuo mažiau vandens iš talpos, kuri buvo pritvirtinta ant priekinio buferio.
Šios užduoties metu visi dalyviai turėjo manevruoti atbuline eiga, įveikti kalnelių kliūtį, visiškai sustoti numatytose įkalnėse ir nuokalnėse.
Miškavežis buvo aprūpintas automatizuota „I-Shift“ pavarų dėže su palėtintomis pavaromis ir dinaminio vairavimo sistema.
Teorijos testo metu buvo tikrinamos dalyvių žinios apie efektyvų ir saugų vairavimą bei šiuolaikinio sunkvežimio valdymą.
Už pažeidimus – baudos
Kiekvienoje rungtyje pirmoji vieta vertinta 12, antroji – 10, trečioji – 8, ketvirtoji – 6-iais balais, likusios – mažėjančia tvarka iki 1 balo.
Už įvairius pažeidimus dalyviams buvo skiriami baudos taškai, minutės arba litrai, kurie koregavo jų vietą galutinėje įskaitoje.
Ekonomiško vairavimo ir tiksliojo manevravimo rungtys sudarė po 45 proc. vertinimo taškų, likusius 10 proc. taškų dalyviai galėjo surinkti teorijos teste, kurį sudarė 30 klausimų.
Tiksliojo manevravimo užduotyje 60 proc. balo lėmė į finišo liniją atgabento vandens kiekis, likusius 40 proc. – laikas.
Laimėtojai – iš vienos kompanijos
Nugalėtoju tapo geriausiai manevravimo užduotį įveikęs, o ekonomiško vairavimo rungtyje bei teorijos teste antrąsias vietas užėmęs „Girteka Logistics“ atstovas Vygintas Vitkauskas. Jis bendroje įskaitoje surinko 10,9 taško.
Antroji vieta atiteko kitam tos pačios kompanijos vairuotojui Dariui Visakavičiui. Jo sąskaitoje – 10,4 taško.
Dėl trečiosios vietos vyko įnirtinga kova. Trys dalyviai – Olegas Ročevas iš „Vlantanos“, Andrejus Krečas iš „Girteka Logistics“ bei Jonas Gudauskas iš „Hoyer Petrolog Lithuania“ surinko vienodą taškų skaičių – 5,5.
Nustatant laimėtoją buvo atsižvelgiama į tai, ar dalyvis bent vienoje rungtyje surinko baudos balų.
Kadangi visi dalyviai surinko baudos taškų tiksliojo manevravimo rungtyje, buvo vertinamas ekonomiško važiavimo rungties rezultatas.
Tai nulėmė, kad trečiosios vietos nugalėtoju tapo Andrejus Krečas, maršrutą įveikęs su mažesnėmis degalų sąnaudomis.
Laukia didysis finalas
V. Vitkauskas jau rugsėjo viduryje vyks į Švediją ir atstovaus Lietuvai pasauliniame finale Geteborge, Švedijoje.
Čia susitiks 37 šalių atstovai, kurie kovos dėl „Volvo Trucks Driver Challenge 2018“ čempiono titulo.
Pagrindinis finalo prizas – pažintis su Geteborgu, vizitas į Stokholmą ir viešnagė „Ice Hotel“ Kirunoje.