Abiejų šalių vadovai labai stengėsi pasirodyti kaip tvirti ir savimi pasitikintys lyderiai. Įvaizdį padėjo kurti ne tik išvaizda ir apranga, bet ir automobiliai, kuriais jie naudojosi.
Amerikiečiai per pastaruosius metus smarkiai pakėlė prabangių šarvuotų limuzinų įrangos sudėtingumo ir kokybės kartelę.
Rusams prireikė pagalbos
V. Putinas ilgą laiką naudojosi BMW ir „Mercedes-Benz“ produkcija, tačiau nenorėjo atrodyti prastesnis ir į šių metų gegužę vykusią inauguraciją jau atvyko „Aurus“ limuzinu.
Tai yra pirmas prabangus posovietinės eros rusiškas automobilis.
Šalies vadovui šiuo metu ruošiama visa tokių limuzinų gama. Skaičiuojama, kad ilgą laiką kodiniu „Kortežo“ pavadinimu įvardintas projektas Rusijos biudžetui kainavo maždaug 164 mln. eurų.
Visi V. Putinui skirti limuzinai yra šarvuoti ir kiekvienas iš jų sveria maždaug 6 tonas.
Juose montuojami 6,6 litro darbinio tūrio V12 tipo motorai, kuriuos padėjo sukonstruoti „Porsche“ inžinieriai. Šie varikliai išvysto 850 AG galią ir 1320 Nm sukimo momentą.
Automobilis aprūpintas automatine devynių laipsnių transmisija ir keturių ratų pavara.
Rusiško limuzino ilgis siekia 6,6, o aukštis – 1,7 metro.
Siūlys privatiems klientams
Padedami keleto privačių kompanijų automobilį suprojektavo Maskvoje įsikūrusio Centrinio automobilių ir variklių tyrimų instituto (NAMI) inžinieriai.
Pirmadienį nusileidęs Helsinkyje V. Putinas iš karto sėdo į tanko savybėmis pasižymintį savo limuziną ir iškeliavo į Suomijos prezidentūrą.
Tai buvo pirmas kartas, kai „Aurus“ limuzinas oficialiai važinėjo užsienio keliais.
Rusiškame automobilyje gausu nestandartinės saugumo įrangos, tačiau smulkesnė informacija apie tai laikoma paslaptyje.
Bene didžiausias skirtumas, lyginant su amerikietiškuoju „Žvėrimi“, – rusai automobilių konstravo galvodami ir apie privačius klientus.
Kremlius tikisi, kad, pradėjus prekybą šiuo modeliu užsienio rinkose, pavyks atgauti nors dalį investicijų.
Prekybos ministerija pavasarį skelbė, kad šiais metais bus pagaminta 70 prabangių „Kortež“ automobilių. Kiek iš jų liks prezidento garaže – kol kas nežinia.
Civilines automobilio versijas NAMI padės gaminti rusų kompanija „Sollers“.
2018 metais jos atstovai planuoja pagaminti 200, o ateinančiais – mažiausiai 300 transporto priemonių. Orientacinė limuzino kaina prasideda nuo 130 tūkst. eurų.
Durys – lyg lėktuvo
V. Putino naujasis automobilis yra ilgesnis už amerikietišką mašiną, tačiau „Žvėris“ yra pranašesnis beveik visose kitose kategorijose.
Šis limuzinas pagamintas taip, kad JAV vadovą apsaugotų nuo bet kokios grėsmės. Tai vienu metu yra prabangus limuzinas, tankas ir mobilioji vadavietė.
Pagaminti vieną 5,5 metro ilgio kėbulą turinčią ir beveik 9 tonas sveriančią mašiną amerikiečiams kainavo daugiau nei 1 mln. eurų.
Prezidentiniame garaže tokių automobilių yra net 12.
„Cadillac“ prekės ženklą turinčio limuzino plieninių durų storis siekia 230 milimetrų – tokios pat tvirtos yra ir „Boeing 757“ keleivio lėktuvo durys.
Išgyventų cheminę ataką
Ekstremalioms situacijoms kiekvienas automobilis aprūpintas ne tik gynybine, bet ir puolimo įranga.
Limuzinuose įmontuotos ašarinių dujų patrankos, šarvuoti degalų bakai, neperšaunamos padangos, o viduje visuomet vežami koviniai šaunamieji ginklai.
Cheminės atakos atveju „Žvėries“ salonas gali būti izoliuotas aplinkos, kadangi turi vidinę oro tiekimo sistemą.
Blogiausiems scenarijams viduje yra medicinos įranga ir netgi prezidento kraujo tipo atsargos.
Limuzinas neturi spynelių, o kaip atidaryti duris, žino tik slaptosios tarnybos agentai.
Vienintelis darinėjamas langas yra vairuotojo pusėje – tai numatyta tiems atvejams, jei reikėtų sumokėti už stovėjimą.