Sunku patikėti, kad visa tai realu, tačiau neseniai pasirodė naujos informacijos apie šį projektą.
Įprasta kalbant apie transporto industriją Toljatyje dažniausiai minimas automobilių pramonės gigantas „AvtoVAZ“, tačiau tai ne tas atvejis.
Ruošia nedidelė kompanija
Skraidantį sportinį automobilį ruošia nedidelė nepriklausomų inžinierių komanda, kuri užregistravo ir savo prekės ženklą „Yagalet“.
Rusų žiniasklaida skelbia, kad tai anaiptol ne studentų būrelis, o specialistai susirinkę iš skirtingų sričių – pramoninio dizaino, aviacijos detalių projektavimo, kompozicinių medžiagų ruošimo ir laivų statybos.
Idėjos autorius ir pagrindinis įgyvendintojas Vitalijus Ivanovas – nepriklausomas dizaineris anksčiau dirbęs su rusiškais automobilių koncernais ir laivų statybos kompanijomis.
Pavyzdžiui, 2012 metais pagal „AvtoVAZ“ užsakymą jis pagamino efektingai atrodantį koncepcinį ralio automobilį „Lada Kalina RC“.
Transporto priemonę, kuri būtų ir automobilis, ir lėktuvas skirtingose pasaulio šalyse ruošia ne viena kompanija.
Daugumą jų stengiasi pasiekti, kad mašina galėtų skristi, kaip pridera. Todėl norint ją valdyti būtų reikalinga piloto licencija, o viduje turėtų būti navigacijos įranga.
Be to, visos šio mašinos nepanašios nei į tikrus automobilius, nei į orlaivius.
Skries pakilęs į orą
„Yagalet“ koncepcija yra visiškai kitokia. Tai labiau ne automobilio ir lėktuvo, o automobilio ir laivo su oro pagalve hibridas.
Pastarasis mechanizmas ir užtikrins tai, kad mašina galėtų sklęsti ore. Tam ši transporto priemonė turės vadinamąjį „sijoną“ ir papildomas valdymo priemones.
Suprantama, tai nėra tikras skrydis, tačiau automobilis vis tiek turės pranašumą prieš bet kokį ratuotą transportą ir galės judėti bet kokiu paviršiumi.
Skelbiama, kad norint aktyvuoti skeldimą, papildomai ruoštis nereikės – užteks tik spustelėti mygtuką.
Automatiškai išsiskleis sijonas, o elektros motorai pradės pūsti orą. Mašina skries 30 centimetrų pakilusi nuo žemės ir šiuo režimu galės išvystyti didesnį nei 100 km/val. greitį.
Papildomas funkcionalumas neturėtų pakeisti automobilio išorės. Jis išlaikys ilgą variklio dangtį ir kitas kėbulo formas, o dizainerių fantaziją apribos tik maksimalus leistinas svoris.
Dirbo ne vienerius metus
„Yagalet“ projektą ruošiantys inžinieriai tikisi, kad įgyvendinus visiškai naują koncepciją jiems sukurti unikalų gaminį, kuris atvers kelią į pasaulines rinkas.
Kol kas projektas juda lėtai, išorės dizainas beveik paruoštas, tačiau ties juo konstruktoriai dirbo nuo 2010 metų.
Jie svarstė tris variantus, tačiau galiausiai apsistojo ties 4,5 metro uždaru kėbulu su ilgu priekiu ir perskirta galine dalimi.
Koks vidaus degimo variklis bus montuojamas šiame automobilyje, V. Ivanovas kol kas neapsisprendė.