Prieš gerą dešimtmetį veiklą pradėjusi bendrovė „Velib“ netruko surinkti 0,25 mln. klientų, kurie naudojosi 20 tūkst. dviračių, pasklidusių po visą miestą. Tačiau atėjo nauji šeimininkai, nesėkmingai bandė steigti naujų parkavimosi vietų, diegti naujas technologijas. Tuo metu klientai piktinosi, bet dabar bendrovę prisimena su nostalgija – „Velib“ dviračiai buvo geresni, nuoma pigesnė, bendrovę rėmė valstybė.
Pasak merės, į jos vietą bando skverbtis kitos įmonės, bet mieste tik daugiau netvarkos.
„Taisyklių nesilaikoma, dviračius randame bet kur. Viskas yra kaip Kinijoje, kur ši sistema tik pradėta diegti, bet ar to mums reikia“, – svarsto Paryžiaus merė Anne Hidalgo.
Pasitaiko ir visai bjaurių atvejų, kai dviračiai laužomi ar metami į Seną, nors miestas pasirašė sutartį su paslaugos teikėjais, kad dviračiai bus deramai parkuojami ir tvarkingi.
„Dabar problemų mažiau, nors dar turime auklėti savo klientus“, – sako vadybininkas Laurentas Kennelis.
Bet tikrovė kitokia. Vasarį veiklą sustabdė bendrovė iš Honkongo, nes dviračius vagia ir laužo, jos keliu pasekė ir bendrovė iš Singapūro.
Toks paryžiečių bei miesto svečių elgesys primena liūdną pirmųjų Vilniaus oranžinių dviračių patirtį.
Tuomet, 2001 metais, Artūro Zuoko vadovaujama Vilniaus miesto savivaldybė birželio viduryje vilniečiams pasiūlė nemokamai naudotis 500 oranžinių dviračių. Per dvi savaitgalio dienas visi jie buvo išvogti arba sulaužyti.