Tačiau kartu kelių prižiūrėtojai atskleidė ir tolimesnį planą - pasirodo, netrukus vidutinio greičio matuoklių keliuose atsiras dar daugiau.
Įsiplieskė konfliktas
Pasak LAKD, tokią situaciją, kai keliuose jau senokai įrengti 25 sektoriai, kuriuose matuojamas vidutinis greitis, bet pažeidėjai ir toliau lieka nenubausti, lėmė dviejų konkurse dalyvavusių bendrovių konfliktas.
Lietuvoje yra vos dvi laboratorijos, kurios pagal kompetenciją galėjo dalyvauti metodikos rengimo ir pirminės metrologinės patikros konkursuose – Vilniaus metrologijos centras ir UAB „EKS bandymų laboratorija“.
Viena bendrovė laimėjo metodikos rengimo konkursą, o kita – patikros konkursą. Laimėjusi atlikti priminę metrologinę patikrą bendrovė teigia, kad ji negali tinkamai atlikti patikros dėl netikslumų metodikoje. Jų teigimu, metodika buvo parengta netinkamai. Tačiau metodikos rengėjai neigia, kad metodikoje yra klaidų.
Nepavykus rasti visoms pusėms tinkamo sprendimo, LAKD nutarė nutraukti sutartį su pirminę metrologinę patikrą turėjusia atlikti bendrove „EKS bandymų laboratorija" ir skelbti naują konkursą. Jei konkurso procedūros vyks sklandžiai, tikimasi, kad pirminė metrologinė patikra bus atlikta iki rudens.
Kiek anksčiau buvo skelbta, kad iki birželio pabaigos bus atlikta kiekvieno ruožo metrologinė patikra. Atlikus patikrą, viršiję greitį vairuotojai turėjo būti baudžiami.
Tačiau dėl minėto dviejų bendrovių konflikto šis procesas sustojo, įranga keliuose sumontuota, o valstybė patiria žalą. Tokia padėtis, LAKD teigimu, yra netoleruotina, todėl bet kuriuo atveju bus kreipiamasi į ekspertus, kad jie įvertintų parengtą metodiką. Nuo jų rezultatų priklausys tolesni LAKD veiksmai.
Jei metodikoje bus rasta klaidų, atsakomybę turės prisiimti ją rengęs Vilniaus metrologijos centras, o jei bus nustatyta, kad metodika parengta tinkamai, atsakomybę turės prisiimti UAB „EKS bandymų laboratorija“.
Plačiau apie tai skaitykite čia:
Ruošia daugiau matuoklių
Nepaisant nesklandumų LAKD vairuotojams pateikė dar vieną naujieną.
Jau iki rugsėjo mėnesio baigsis konkursas, kurio metu bus perkami 25 nauji sektoriniai matuokliai. Tikimasi, kad iki kol jie bus nupirkti ir įrengti, išsispręs absurdiška situacija, kilusi dėl metrologinės patikros formalumų.
Kol kas neaišku, kokiuose ruožuose jie bus įrengti, tačiau LAKD žadėjo iki rugsėjo sudaryti pavojingiausių Lietuvos kelių reitingą. LAKD vadovas Vitalijus Andrejevas užsiminė, kad nauji matuokliai gali atsirasti ir intensyviuose rajoniniuose keliuose, ir tankiau apgyvendintose vietovėse.
Kelių prižiūrėtojai planuoja, jog ateityje sektorių, kuriuose bus matuojamas vidutinis greitis, skaičius išaugs iki 125-150.
Be to, netrukus keliuose pasirodys ir 30 naujų stacionarių matuoklių.