Nuo šiol kompanija nereikalaus jokių apsaugos sistemų iš daugiau nei pusės kasko draudžiamų automobilių.
Bendrovės teigimu, taip šalies draudimo rinkoje palengvinama automobilio draudimo procedūra ir suteikiama galimybė taupyti laiką vykdant kasdienes paslaugas.
„Beveik prieš dvidešimtmetį buvo įvestas reikalavimas draudžiamuose automobiliuose sumontuoti tam tikras apsaugos sistemas, kurios dėl skirtingos automobilių modelių rizikos buvo suskirstytos į keturis lygius.
Šiandien mes pirmieji atliekame esminį pokytį – daugiau nei pusės vairuotojų, norinčių savo transporto priemones apdrausti savanorišku kasko, nebeprašysime pateikti informacijos apie automobilio apsaugos lygį.
Tuo pačiu šis pasikeitimas itin naudingas ir mums, nes leidžia gerinti veiklos efektyvumą, didesnį dėmesį skiriant klientų poreikiams ir jų aptarnavimui“, – sako bendrovės „Ergo“ draudimo departamento direktorius Darius Bivainis.
Pasak jo, šiuolaikiniai klientai yra atsakingesni, todėl reikalavimas pateikti visų automobilių apsaugos sistemos specifikaciją rinkai buvo perteklinis.
Sistemos skirstomos į lygius
2000 metais Lietuvos draudimo rinkoje buvo nutarta automobilių apsaugos sistemas skirstyti į keturis lygius. 1 ir 2+ – tai sistemos, turinčios sekimo funkciją.
2 lygio sistema turi aukšto lygio variklio ir kitų prietaisų blokavimo funkciją, 3 lygio – imobilizatorius su garsine signalizacija, 4 – imobilizatorius ar bet kokia kita apsaugos sistema.
Automobiliams, priklausomai nuo jų vertės, vagysčių dažnio ir kitų niuansų, būdavo nustatyti reikalavimai turėti tam tikro lygio apsaugos sistemą, o bent 4 lygis – reikalaujamas visoms lengvosioms transporto priemonėms.
Jeigu automobilis nėra naujas, 4 lygio apsaugos sistemos buvimą buvo galima nustatyti ir po įvykio pateikus transporto priemonę apžiūrai ar pagal jos VIN kodą.
Be to, imobilizatorius daugelyje naujesnių automobilių būna jau standartinėje komplektacijoje.
„Daugiausia laiko sutaupys automobilių, kuriems buvo reikalinga turėti 3 lygio sistemą, vairuotojai, kadangi garsinės signalizacijos retai būna standartinėje naujų automobilių įrangoje.
Jeigu automobilis pirktas naudotas su papildomai sumontuota garsine sistema, specialų išrašą apie apsaugos buvimą gali išduoti tik jas montuojančios įmonės“, – pasakoja D. Bivainis.
Palies daugybę vairuotojų
Pakitus bendrovės reikalavimams, apie esančią apsaugos sistemą informacijos pateikti nebeturi 56 proc. apdraustų automobilių vairuotojų.
Šiuo metu net 40,7 proc. klientų automobilių apsaugos lygis pakeistas iš 4 į nereikalaujamą, dar 11,8 proc. – iš 3 į nereikalaujamą.
Informacija apie apsaugos lygį nebus reikalaujama ir daugelio populiarių automobilių – „Toyota Avensis“, „Nissan Qashqai“, „Toyota Auris“ ir kt.
Iš viso net keturiems iš dešimties populiariausių kasko polisą šių metų pradžioje įsigijusių automobilių savininkų informacijos apie apsaugos sistemas pateikti nebereikės.
„Sprendimą, ar reikalinga kokia nors apsaugos sistema, paliekame priimti patiems klientams.
Daug naujesnių automobilių jau turi imobilizatorius, o ar reikia papildomos apsaugos, vairuotojai turėtų nuspręsti patys įvertindami riziką ir savo požiūrį į turto saugojimą“, – sako D. Bivainis.
Nei draudimo agentui, nei brokeriui, nei pačiam klientui papildomų veiksmų dėl to atlikti nereikės.
Pasiūlyme, polise ir kitose sistemose bus tiesiog nurodyta, kad apsaugos sistema nereikalaujama.
„Klientai, kurių neprašysime pateikti informacijos apie apsaugos priemones, negauna jokių papildomų įsipareigojimų.
Dažnu atveju jie net nežino, kokios jų automobilyje įmontuotos sergėjimo sistemos.
Be to, šis pokytis leis žmonėms sutaupyti laiko, kuris anksčiau buvo skiriamas automobilio apžiūrai ir patikrinimui, ar apsaugos sistemos veikia“, – sako D. Bivainis.