Rokiškio apylinkių gyventojus stebino įspūdingi senoviniai motociklai

2018 m. birželio 11 d. 15:15
Lrytas.lt
Sekmadienį Rokiškio rajone esančioje „Broniaus sodyboje“ įvyko šeštasis „Senų motociklų“ sąskrydis. Jį surengė Biržų senovinės technikos klubas „Ekipažas“ ir šį kraštą garsinantis „Senųjų motociklų“ klubas. 
Daugiau nuotraukų (28)
Renginio organizatoriai džiaugėsi, kad smalsuoliams galėjo parodyti net 86 istorinius motociklus, kuriuos vairavo beveik pusantro šimto entuziastų iš Lietuvos ir Latvijos. 
Įspūdinga senovinės technikos kolona tarp Rokiškio ir Anykščių nutįso per tris kilometrus. 
Melsvais dūmais apgaubtose pakelėse nestigo žmonių, kurie sveikino istorinės technikos gerbėjus. 
Sąskrydžio dalyviai išvengė incidentų, o už tai organizatoriai dėkingi koloną vedusiems policijos patruliams.
Geriausius įvertino prizais
Dar daugiau žmonių istoriniais motociklais domėjosi susirinkę į centrinę Anykščių miesto aikštę, siaurojo gležinkelio stotį ar Arklio muziejų. 
Daugiausia, kaip ir tikėtasi, sulaukta daugeliui dabartinių 60-ečių ir vyresnių jaunystės prisiminimus keliančių įvairių modifikacijų čekiškų „Jawa“ motociklų. Jų sąskrydyje buvo net 22. 
Tik trimis mažiau buvo populiariųjų rusiškų IŽ. Tai buvo ne paskutinieji, o vieni iš pirmųjų šio gamintojo modelių.
Komisijos skirtą autentiško iki 1965 metų pagaminto motociklo prizą pasidalijo 1957 metų IŽ 49 vairavęs Raimondas Žvinakevičius ir 1960 metų gamybos KMZ 750 savininkas Tomas Rakauskas.
Tokiu pat įvertinimu tarp vėliau nei 1965 metais pagamintų motociklų džiaugėsi 1971 metų „Jawa 360“ vairavęs Tadeušas Zdanovskis.
Vėliavą iškėlė vyriausieji
Daugiausia publikos simpatijų susilaukė žinomo antikvarinės technikos kolekcininko, Rinkuškių alaus daryklos vadovo Rimanto Čygo 1950 metų gamybos IŽ.
Jį verslininkas įsigijo prieš trejus metus ir po restauracijos nuvažiavo tik 700 kilometrų.
Neseniai Estijoje vykusiame tarptautiniame antikvarinės technikos mylėtojų sąskrydyje, kuriame buvo eksponuojama 120 motociklų, biržiečio technika sulaukė įvertinimo už restauracijos kokybę.
„Jei tave užvaldo noras kolekcionuoti istorinę techniką – tai ilgam“, – tvirtina 78-erių rokiškietis Narcizas Mikšys. Jis į sąskrydį atvyko su visu būriu draugų. 
N. Mikšiui ir vyriausiajam sąskrydžio dalyviui iš Šakių, 82-jų Algirdui Gicevičiai, buvo patikėta pakelti sąskrydžio vėliavą.
A. Gicevičia šįkart vairavo 1972 metų gamybos „Jawa 360“.
„Per sezoną motociklu nuvažiuoju po 1000 ir daugiau kilometrų, o kiek jų įveikiau jaunystės laikais, sunku suskaičiuoti“, – sako garbingo amžiaus motociklų entuziastas. 
Įtraukė netgi anūkus
A. Gicevičią garsina ne tik nuvažiuoti kilometrai, bet ir vaikams bei anūkams įskiepyta meilė istorinei technikai. 
Jo sūnus Aidas įkūrė „Senųjų motociklų“ klubą ir sėkmingai jam vadovauja. 
Ir į sąskrydį atvyko ne tik tėvas su sūnumi, bet ir Algirdo anūkai Liepa, Arvydas ir Juozas. 
Atvyko ne kaip žiūrovai, o vairuodami akį traukiančius retus motociklus. 
Liepa su tėvu Aidu vairavo 1938 metų gamybos originalius DKW SB 350, Arvydas – metais naujesnį, bet galingesnį DKW SB 500. Juozas palaikydamas senelį pirmenybę teikė originaliam 1961 metų „Jawa 353“ motociklui.
Pasirinkti motociklą Gicevičių šeimos nariams nėra paprasta. Savo garažuose jie laiko daugiau nei 30 istorinių motociklų.
Skyrė originalius prizus
Liepa Gicevičiūtė, kartu su Rolandu Jakuboniu vairavusi BMW R35 pelnė stilingiausių sąskrydžio dalyvių titulą. 
Visgi ji nebuvo vienintelė dailiosios lyties atstovė valdžiusi sunkų motociklą.  
1986 metų BMW K100 su originalia Olandijos „Hartmann“ dirbtuvėse pagaminta priekaba, vairavo kaunietė Vilma Valevičiūtė.
Ją ir „Jawa 360“ bei IŽ 49 vairavusias Stasę Burkienę ir Gitaną Velišaitę-Remeikienę organizatoriai apdovanojo originaliais „Moteris ir motociklas“ prizais. 
Sąskrydžio rengėjų simpatijų prizas atiteko vieną seniausių, 1937 metų gamybos NSU 501 motociklą vairavusiam Romualdui Šalavijui. 
Tų pačių metų laidos BMW R35 atvairavęs Tautvydas Šalavijus apdovanotas kaip seniausiojo motociklo vairuotojas, o architektas iš Kauno Stanislovas Bartkevičius su BMW R71 pelnė sąskrydžio debiutanto prizą.
Trokštamiausias įvertinimas
Bene labiausiai vertinamas geriausiojo restauratoriaus apdovanojimas, kurį šiemet išsivežė 1939 metų gamybos DKW NZ350 parodęs Valentinas Karalius.     
Itin retas buvusios Vokietijos Demokratinės Respublikos 1957 metų laidos MZ BK350 motociklas su dvitakčiu opoziciniu varikliu įvertintas puikiai restauruoto motociklo prizu. 
Jį į sąskrydį iš Latvijos atvairavo Edvinas Labeckis.
Motociklaisenovinis^Instant
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.