Koncerno žinių portalas „Vesti Kamaza“ rašė, kad šio modelio pirmtakas buvo universalus automobilis-traktorius „Kentauras“.
Neįprasta konstrukcija
Jis buvo sukonstruotas sunkvežimiui „Kamaz-4310“ pritaikius hidraulinę įrangą ir palėtinantį reduktorių.
1993 metais gamykloje įvyko gaisras ir darbai ties automobiliniu traktoriumi nutrūko.
Tačiau inžinieriai idėjos neatsisakė ir 1999 metų spalio 31 dieną publikai buvo pristatytas bandomasis KT-240K egzempliorius.
2000 metų žiemą ir vasarą 12 tokių traktorių buvo naudojami lauko darbams Tatarstano respublikoje, o rudenį pradėta ruoštis serijinei gamybai.
Traktorius svėrė 8,2 tonos, o maksimali apkrova įrangos prijungimo vietoje galėjo siekti 20 tonų. Visus keturis jo ratus suko dyzelinis V8 tipo variklis, kurio maksimali išvystoma galia siekė 240 AG.
Prošvaisa siekė 385 milimetrus, tačiau maksimalus išvystomas greitis – vos 40 km/val.
Galėjo atstoti vilkiką
„Kamaz“ muziejaus direktorius Aleksandras Čiuchoncevas patikino, kad kompanijos inžinieriai sukūrė mašiną, kuri savo techniniais parametrais nenusileido tos pačios klasės traktoriams.
75 proc. KT-240K konstrukcijoje panaudotų detalių buvo paimtos iš įvairių „Kamaz“ sunkvežimių, o kabina – iš Volvograde gaminto traktoriaus VGT-130K.
Šį traktorių buvo galima naudoti ne tik žemės arimui ir kultivavimui, laukų tręšimui ar derliaus surinkimui.
KT-240K taip pat galėjo atstoti vilkiką ir tempti iki 20 tonų krovinių talpinusias puspriekabes.
2001 metais buvo paruošti visi reikiami dokumentai bandomosios traktorių partijos gamybai.
Visgi „Kamaz“ vadovai nusprendė, kad gaminti traktorius su sunkvežimių agregatais būtų nepraktiška ir pernelyg brangu, todėl projektas buvo nutrauktas visam laikui.