„Citroen C6“ istorija – kodėl šį automobilį rinkosi net prezidentai?

2017 m. gruodžio 25 d. 09:55
Rolandas Kuprys, C6.lt
Nuo „Citroen C6“ modelio gamybos pabaigos praėjo vos penkeri metai, tačiau markės gerbėjai šį modelį jau prisimena su ilgesiu. Senasis markės flagmanas taip ir nesulaukė pamainos,o ilgainiui buvo atsisakyta ir prezidentišką komfortą užtikrinusios neįprastos kontrukcijos pakabos.
Daugiau nuotraukų (8)
Prezidentinis automobilis
2012 metų gruodžio 19 dieną nuo konvejerio nuriedėjus paskutiniajam „Citroen C6“ prancūzų gamintojas iki šiol taip ir neparuošė pamainos šiam modeliui.
Bandymų buvo – Prancūzijos prezidento Emmanuelio Macrono inauguracijos iškilmėms PSA pateikė specialiai šiai progai paruošą prabangųjį „DS 7 Crossback“. Jo ratai ir salonas buvo papuošti paauksuotomis detalėmis, tačiau lyginant su serijiniu modeliu labiausiai skyrėsi stogas.  
Jis buvo atidaromas, o miesto visureigis virto paradui skirtu automobiliu. Nepaisydamas nepalankaus oro, E. Macronas pasinaudojo šiuo privalumu.
Tačiau, nors ir padailintas, DS 7 išlieka miesto visureigis, kuris negali būti oficialus valstybės vadovo automobilis.
Tuo tarpu „Citroen C6”, kaip ir kiti didieji prancūzų automobiliai, buvo gamintas vežioti Prancūzijos prezidentus ir ministrų kabineto narius. Jis buvo oficialiu daugiau nei vieno Prancūzijos prezidento automobiliu – Jacques'o Chiraco, Nicolaso Sarkozy bei François Hollande'o. 
Prezidentas J.Chiracas naudojo šį automobilį kaip oficialų dar iki jo serijinės gamybos pradžios: 2004 metais „Citroen” gamykloje buvo pagamintas vienintelis 3 litrų darbinio tūrio benzininiu varikliu varomas, su įmontuota automatine 6 laipsnių pavarų dėže, specialiai prezidentui skirtas C6.
Kuo ypatingi didieji „Citroen“?
Savitu stiliumi ir naudojama hidrauline pakaba, kuri išgarsino „Citroen“ visame pasaulyje. Dėl jos važiavimas šio gamintojo automobiliais buvo itin komfortiškas.
„Citroen DS“  
Vienas iš „Citroen“ kūrinių pasižyminčių šiomis savybėmis – tai pasaulį nustebinęs DS modelis.
1955 metų Paryžiaus automobilių parodoje per 10 dienų gamintojas sulaukė net 80 tūkst. šio modelio užsakymų – tai rekordas, kurio niekas nepagerino net 60 metų. DS sėkmė viršijo lūkesčius – per 20 metų buvo pagaminta daugiau nei 1,4 mln. ID/DS automobilių.
„Citroen CX“
1975 metais „Citroen” pristatė kitą siurprizą – CX. Šis modelis tuomet buvo išrinktas Europos metų automobiliu. J. Chiracas naudojo CX dar daugelį metų po to, kai jo gamyba buvo nutraukta.
Įdomu tai, kad keletą CX modelių turėjo Rytų Vokietijos lyderis Erichas Honeckeris.
Norvegijos karalius Haroldas V, Liuksemburgo kunigaikštis Henris, o Ispanijos karalius Juanas Carlosas I „CX Prestige” automobilį padovanojo Rumunijos komunistų lyderio Nicolae Ceausescu žmonai, ministro pirmininko pavaduotojai, Elenai Ceausescu. 
CX turėjo ir Portugalijos ministras pirmininkas, Danijos princas, Monako princas bei jo žmona ir Čilės diktatorius Augusto Pinochetas.
Šiuo automobiliu važinėjo ir žymus gitaristas Carlosas Santana.
„Citroen XM“
1990 metais geriausiu automobiliu Europoje išrinktas naujas prancūzų kūrinys – „Citroen XM“. Šis  modelis buvo gaminamas nuo 1989 metų gegužės 23 dienos. Komisijos nariai XM tuomet skyrė 390 balų, o antroje vietoje likusiam „Mercedes-Benz SL“ – 215.
XM dizaino koncepcija tuo metu atrodė naujai – „Bertone“ dizaino studijos suprojektuotas automobilis išsiskyrė itin žemu priekiu, neįprastai siaurais priekiniais žibintais ir dideliais langais bei daugybe naujovių, tokių kaip „Hydractive” pakaba.
Tarp įdomių naujovių buvo papildomas langas, kuris atskyrė saloną nuo bagažinės. Iš viso buvo pagaminta daugiau nei 300 tūkst. XM automobilių. Savo laiku jie buvo gana populiarūs ir Lietuvoje.
XM pardavimai nebuvo geri, tačiau prisimindama praeities modelius, kurių dizainas ir novatoriškos technologijos sukūrė gerą „Citroen“ įvaizdį, kompanijos vadovybė geriausiems savo specialistams davė užduotį sukurti XM pamainą.
1999 metų pavasarį vykusioje Ženevos automobilių parodoje „Citroen“ stende pirmą kartą buvo parodytas „C6 Lignage“ prototipas. XM buvo kamuojamas elektronikos gedimų, kurie kilo dėl netinkamų elektros laidų ir jungčių panaudojimo. Šio modelio gamyba 2000 metų birželį buvo nutraukta.
Tuomet buvo tikimasi, kad naujasis C6 bus paruošas gamybai iki 2000 metų pabaigos.
Deja, viskas vyko ne taip sklandžiai ir pirmasis automobilis nuo konvejerio nuriedėjo penkeriais metais vėliau nei planavo „Citroen“. Oficialus modelio debiutas įvyko 2005 metų lapkritį.
„Citroen C6“
Kaip ir jo pirmtakai, C6 flagmanas lengvai atpažįstamas dėl tokių dizaino elementų, kaip bumerango formos žibintai ir įgaubtas galinis stiklas. Taip pat prancūzai sumontavo aptaką, kuris automatiškai pakyla tik važiuojant didesniu nei 65 km/val. greičiu.
Automobilyje buvo sumontuota naujos kartos hidraulinė kintamo standumo pakaba. Gamintojas skelbė, kad ši pakaba automatiškai prisitaiko prie eismo sąlygų ir važiavimo stiliaus.
C6 taip pat pat pirmuoju pasaulyje automobiliu, kuriam „Euro NCAP“ suteikė keturių žvaigždučių įvertinimą už pėsčiųjų apsaugą. Tai daugiausiai nulėmė užfiksavus smūgį automatiškai pakeliamo variklio dangčio mechanizmas.
Gamintojas suvokė, kad C6 bus ne masinis tautos automobilis ir tikslingai kūrė kaip tokį, be kompromisų „tikrą” senosios mokyklos „Citroen”. 
Inžinieriai šį modelį kūrė kaip alternatyvą vokiškiems „Audi A6“, 5 serijos BMW ir E klasės „Mercedes-Benz“, tačiau neįprastai didelė šiai markei „Citroen“ flagmano kaina atbaidė nemažą dalį potencialių pirkėjų.
Kita vertus, C6 puikiai sekėsi Japonijos rinkoje – 2006 metais šis modelis buvo pripažintas geriausiu importuojamu automobiliu.
Šiaurės vakarų Prancūzijoje esančiame Reno mieste įsikūrusiose PSA gamykloje, kurioje surenkami prabangieji C6 modeliai, dirbo vos 250 darbuotojų.
Daugiausiai automobilių buvo pagaminta 2007 metais – 9153. Praėjus dviem metams gamybos apimtys ženkliai krito, o paskutiniųjų penkerių metų vidurkis siekė vos 1242 automobilių.
„Citroen C6“ keliuose sutinkamas retai – iš viso jų buvo pagaminta mažiau nei 24 tūkstančiai, o eksploatuojamų liko dar mažiau.
Valstybės įmonės „Regitra“ duomenimis, Lietuvoje yra užregistruota 185 „Citroen C6“ automobiliai, iš kurių eisme dalyvauja 166. Tarp jų yra ir tik 25 tūkst. kilometrus pravažiavęs egzempliorius.
Atsisakė garsiosios pakabos
2016 metų balandžio mėnesį „Citroen“ paskelbė, kad pradės „Luxury C6“ sedano gamybą Kinijos rinkai. Įdomu tai, kad šis modelis neišsiskiria savo stiliumi ir netgi neturi komfortiškos hidraulinės pakabos.
Ar sulauksime europietiškam, didžiajam C6 pamainos? Deja, bet panašu, kad nebe.
Šiais metais „Citroen“ nutraukė vidutinės klasės „Citroen C5“ modelio gamybą, o tai kartu reiškia, kad baigėsi ir garsiosios hidropneumatinės pakabos era. Kompanija pareiškė, kad ši technologija dėl mažo klientų susidomėjimo ir didelių gamybos sąnaudos daugiau nebus naudojama.
Tiesa, „Citroen” skelbiasi sukūrusi naujoviškesnę pakabos sistemą su „Progressive Hydraulic Cushions” (PHC) technologija, kuri, pasak gamintojo, turėtų kompensuoti visus kelio nelygumus.
Neseniai gamintojas pranešė, kad ši hidraulinė pakaba bus pritaikyta atnaujintame „C4 Cactus“.
Visgi „Citroen“ hidropneumatinės pakabos gerbėjai šią naujieną sutiko skeptiškai. Dauguma jų liks ištikimi klasikiniams DS, SM, CX, XM ir C6 bei mažesniems GS, BX, „Xantia" ar C5 modeliams, kurie vis rečiau sutinkami mūsų keliuose.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.