Europos šalyse atlikto tyrimo išvada atskleidžia, jog net 86 proc. apklaustų asmenų pasirinko jiems netinkančios spalvos automobilį.
Tyrimu nustatyta, kad net ir esant galimybei rinktis iš ryškių išorės spalvų bei kitų suasmeninimo galimybių, automobilių pirkėjai vis dar pernelyg konservatyvūs, kai tenka rinktis automobilio spalvą.
Maždaug trečdalis apklaustųjų, priklausomai nuo jų asmenybės tipo, turėtų rinktis ryškesnius atspalvius, pvz., oranžinę vietoj tradicinės pilkos ir juodos.
Remdamasi šiuo tyrimu, „Nissan“ pasitelkė technologijas ir kartu su garsia spalvų psichologe Karen Haller sukūrė „Facebook“ tinkle veikiančią programėlę-testą, kuris nustato jūsų asmenybę ir išrenka labiausiai tinkamą automobilio spalvą.
Testą atlikite paspaudę šią nuorodą (atsidarius nuorodai spauskite mygtuką „Get started" ir sekite nurodymus atsidariusiame „Messenger" lange).
Šis testas pritaikytas naujajam „Nissan Micra“, bet gautą rezultatą galėsite pritaikyti besirinkdami bet kokį automobilį.
Testas sudarytas atsakingai - tiek tyrimas, tiek „Chatbot“ programėlė buvo sukurti naudojantis Karen spalvų psichologijos patirtimi. Turėdama daugiau kaip 20 metų patirtį, ji dirbo su daugybe pasaulinių prekių ženklų, kad suprastų vartotojų spalvos pasirinkimo motyvus.
Norint atlikti tyrimą, minėti klausimai buvo sukurti siekiant įvertinti asmenybę, analizuojant asmens elgseną ir pasirinkimus. Šis būdas dažnai naudojamas žmogaus pirminei asmenybei nustatyti, pavyzdžiui, pokalbiuose įsidarbinant.
Pagal 5000 atsakymų iš visos Europos, energiją spinduliuojančios spalvos, pvz., oranžinė, turėtų būti lentelės priekyje. Jos reiškia energingos, linksmos ir optimistiškos asmenybės bruožus.
Balta asocijuojama su paprastumu, tobulumu ir kontrole, tuo tarpu mėlyna yra rami saplva, ją renkasi žmonės, kurie vertina vienmtisumą.
Maždaug du trečdaliai respondentų tikrovėje rinkosi tradiciškesnes/konservatyvesnes spalvas. 38 proc. respondentų šiuo metu vairuoja pilkos arba juodos spalvos transporto priemonę. 53 proc. respondentų tvirtino, kad spalva lėmė transporto priemonės pasirinkimą. Daugiau kaip pusė asmenų tvirtino, kad pasirinko mėgstamiausią spalvą.
„Renkantis spalvą svarbūs socialiniai veiksniai. Pavyzdžiui, ekonominio neapibrėžtumo laikais dažnai žmonės renkasi saugų variantą – automobilį išsirenka iš neutralių paletės spalvų, pvz., juodą, baltą arba pilką. Todėl manęs nestebina, kad du trečdaliai vairuotojų vairuoja konservatyvesnių atspalvių automobilius,“ - tvirtino mokslininkė.
„Dažnai spalvos pasirinkimai pagrįsti aplinkos lūkesčiais, todėl juoda spalva dažnai laikoma siekiamybe ir yra siejama su aukštosiomis technologijomis bei inovatyviais prekių ženklais. Gali būti, kad be saugumo, jie renkasi tai, ką suvokia, kaip prabangą ir eleganciją,“ - aiškino ji.
Žmogaus atsakas į spalvą yra susijęs su ankstyvąja vaikyste. Tai ne visada galima apibrėžti simbolizmu arba asociacija. Tai vidinė reikšminga sąsaja su tuo, ko negalime valdyti.
Į spalvą žmonės reaguoja skirtingais būdais, todėl atlikęs psichometrinę analizę, specialistas, pavyzdžiui, K.Haller, gali suprasti asmenybės tipų ir spalvų asociacijos ryšį.
Gamintojo teigimu, nuo prekybos naujaja „Micra“ pradžios, maždaug 22 proc. „Micra“ klientų suasmenina savo naują automobilį žymiai originaliau, nei prognozuota. Automobilio puošybai klientai vidutiniškai išleidžia vos 400 eurų.