Mada užklijuoti autobuso stiklą, skiriantį pirmąją keleivio vietą nuo priekinių durų, atkeliavo neseniai, tačiau plinta žaibiškai.
Gerai, jeigu plėvelė tik neskaidri, tačiau pasitaiko, kad vairuotojai stiklą užklijuoja ir juoda arba išmarginta raštais plėvele.
„Pasijunti lyg necivilizuotoje šalyje, nes autobuso ar troleibuso salonas mirga spalvomis. Būna, kad ant plėvelės vairuotojai dar ir lipdukų prilipina.
Pavyzdžiui, susigalvoja drausti naudotis mobiliaisiais telefonais“, – stebėjosi kasdien į darbą keliaujantis Mantas.
O kartą jis vieno vairuotojo paklausė, kam tokio „patobulinimo“ reikia. „Kad tu į mane nespoksotum“, – atšovė autobuso vairuotojas.
Manto nuomone, neskaidri plėvelė ant pertvaros keleivius kaip tik skatina sukti žvilgsnius į kabiną, nes žiūrėdamas į priekį nieko nepamatysi.
Bendrovės „Vilniaus viešasis transportas“ komunikacijos vadovė Rasa Norkienė aiškino, kad kai kurių modelių autobusuose matinio stiklo pertvara tarp priekinių durų ir pirmosios keleivio vietos kartais būna įrengta jau gamykloje.
Bet, pavyzdžiui, troleibusuose „Škoda 14 TR“ ji yra skaidraus stiklo.
„Jei plėvelė netrukdo darbui, keleiviams ir vairavimo kokybei, kodėl ne?“ – retoriškai klausė „Vilniaus viešojo transporto“ profesinės sąjungos vadovas Algirdas Markevičius.
Jo žodžiais, jei darbdavys bendrovė „Vilniaus viešasis transportas“ prikabina keleivių vežimo taisykles ant stiklo, skiriančio kabiną nuo salono, tai ir patys vairuotojai gali plėvele užklijuoti pertvaras.
Plėvele apklijuoti kabinas, anot A.Markevičiaus, vairuotojus skatina dvi priežastys.
Ant viršutinės kabinos dalies plėvelė atsiranda, kad vairuotojams netrukdytų salono apšvietimo atspindžiai.
Apatinė kabinos dalis nepermatoma tampa tam, kad keleiviai nematytų, kur vairuotojai saugo pinigus ir bilietus.
„Vairuotojui pinigai ir bilietai turi būti lengvai pasiekiamoje vietoje, kad stotelėje greitai galėtų parduoti. Pasitaiko nesąžiningų keleivių, kurie mėgina pinigus ir bilietus pačiupti“, – tvirtino A.Markevičius.