Savo teorinėmis žiniomis ir praktine patirtimi su renginio dalyviais dalinosi ilgametę patirtį motociklizme sukaupęs Marius Girutis. „Enduro“ judėjimas Lietuvoje sparčiai auga, plečiasi azarto ir nuotykių trokštančių motociklininkų būrys – jų į specialius mokymus susirinko per 20.
Renginys startavo oficialaus „BMW Motorrad“ atstovo „Krasta Auto Vilnius“ salone, kur dalyviai buvo supažindinti su programa, maršrutu ir vairavimo technikos teorine dalimi.
Įveikę suplanuotus kilometrus dalyviai finišavo vandenlenčių parke įkurtoje kavinėje. Dauguma renginio dalyvių savo „kompanionu“ pasirinko „BMW R 1200 GS“ motociklus – vieną iš geriausiai šalyje parduodamų šio segmento modelių.
„Matydami kasmet Lietuvoje vis augantį susidomėjimą motociklais, jaučiame pareigą prisidėti prie savo klientų ugdymo.
Norime, kad jie būtų atsakingais ir supratingais eismo dalyviais, pasiruošusiais visoms galimoms situacijoms kelyje, galinčiais apsaugoti save ir aplinkinius.
Sulaukę didelio klientų susidomėjimo tokių renginių planuojame ateityje surengti daugiau“, – sakė BMW prekės ženklo Lietuvoje vadovas Martynas Daujotas.
Kas gali nutikti?
Nuo ko pradėti, jei domina toks laisvalaikio praleidimo, o gal net gyvenimo būdas?
„Patarčiau į pagalbą pasikviesti ir instruktorių. Tuomet galima žiūrėti, ar vairuotojui tinka tokio tipo motociklas. Ar ne per sunkus, o gal per lengvas? Ar patogus?
Vieno universalaus „enduro“ motociklo nėra, todėl gali užtrukti laiko kol rasite sau labiausiai tinkantį ir patinkantį. Galima, žinoma, mėginti iškart pirkti, bet patikėkite, tai tikrai nebus jūsų pirmas ir paskutinis motociklas.
Išmokti važiuoti ir važiuoti gerai tikrai visada spėsite. Iš pradžių svarbiausia pajausti, kas jums tinka geriausiai“, – aiškino M. Girutis.
Pasak jo, jeigu padaryta pradžia yra sėkminga, reikia skirti laiko valdymui. Kiek laiko prireiks, atsakyti sunku. Kaip teigė mokymus vedęs profesionalas, norint išmokti reikia sėsti ir važiuoti.
„Pats mokymasis važiuoti „enduro“ motociklu yra tik praktinis – jeigu nori išmokti, tai reikia važiuoti. Nebijoti, bet ir be reikalo nerizikuoti.
Labai padės, jeigu sugebėsite įsiklausyti į jau mokančių važiuoti patarimus. Svarbiausia, neskubėti ir važiuoti saugiai.
Taip žingsnelis po žingsnelio įgausite daugiau praktikos, pasitikėjimo ir išmoksite važiuoti tikrai gerai, tačiau tobulėjimui ribų nėra“, – teigė motociklų žinovas.
Pradžia yra pati sunkiausia ir neretai labai apgaulinga. Jeigu kas nors pavyksta iškart, galima įgauti per daug pasitikėjimo, todėl M. Girutis pabrėžia vieną dažnai pradedančiųjų važinėti klaidą.
Pasak pašnekovo, tipinė klaida, kai pradedantieji važiuoti „enduro“ motociklu, kartais galvoja, kad jau viską moka ir viską gali, dažnai viršija savo galimybes ir rizikuoja, stengiasi aplenkti šalia geriau važiuojantį kolegą, todėl pasitaiko traumų.
Ar sunku persėsti ant kito motociklo?
Kokie skirtumai tarp „enduro“ ir kitų motociklų? Pavyzdžiui, jeigu motociklu važinėjate ne pirmą dieną, tačiau iki šiol mėgote sportinius asfaltui skirtus motociklus, tuomet sėsti ant tokio gali būti nelengva. Jeigu važinėjote krosiniu motociklu, tuomet su „enduro“ problemų neturėtų kilti.
„Jeigu važinėji krosiniu motociklu, mokėsi važiuoti ir su „enduro“ motociklu. Jeigu sportiniu, prireiks laiko, nes skiriasi patys motociklai ir važiavimo principai.
Žinoma, yra tokių, kuriems užtenka vieno kito pasivažinėjimo ir jie jau puikiai valdo enduro motociklą, bet kitiems gali prireikti ir mėnesio“, – sakė specialistas.
„Enduro“ pavadinime užkoduota ištvermė ir nuotolis, tačiau labai svarbu nenuvarginti savęs, kad kelionės būtų saugi ir komfortiška. Šiuo atveju motociklų sporto žinovas sakė, kad daug kas priklauso nuo motociklininko ir aplinkos veiksnių.
„Kai važiuoji „enduro“ motociklu, galva ilsisi, o kūnas dirba. Čia nėra kilometrų skaičiaus, kuris nurodo kur ir kada sustoti.
Kai jaučiate nuovargį, kai prasideda vairavimo klaidos, tada ir reikia stoti pailsėti. Tai gali būti nuvažiavus ir vos penkis kilometrus, gali nuvažiuoti ir šimtą ar du šimtus be sustojimo.
Priklauso nuo aplinkos sąlygų, kuriomis tenka važiuoti“, – atskleidė instruktorius.