Tačiau į šį leidimą dalis vairuotojų vis dar žiūri gana atsainiai. Jie važinėjasi su žieminėmis padangomis iki pat vėlyvo pavasario ar net visa vasarą, tikėdamiesi sutaupyti ir sutrinti senas žiemines padangas. Tačiau toks elgesys gali baigtis dar didesnėmis išlaidomis.
Daugeliui nebekyla klausimų, kodėl šaltajam sezonui reikalingos žieminės padangos, bet vasarinių padangų teikiamas stabilumas ir saugumas kelyje vis dar nepakankamai įvertinamas.
Skirtumas – akivaizdus
Koks didelis skirtumas vairuoti ant įšilusio asfalto su skirtingiems metų laikams skirtomis padangomis, moterys išbandė savaitgalį Vairuojančių moterų asociacijos „Racing Ladies“ surengtoje slalomo treniruotėje.
Slalomo trasą kiekviena dalyvė turėjo įveikti savo automobiliu, nes būtent taip geriausiai tobulinami įgūdžiai, vėliau praverčiantys ir gatvėje.
„Dauguma merginų važiavo slalomą pirmą kartą, bet baimes labai greitai pakeitė atradimo džiaugsmas. Treniruotė buvo puiki proga pajusti, kaip geriausia akceleruoti, kada stabdyti ir kiek pasukti vairą, kad automobilis elgtųsi tiksliai taip, kaip vairuotoja nori.
Merginos labai greitai suprato, kad greičiausiai tikslą pasiekia ne „besidraskantys“, o vairuojantys ramiai, užtikrintai ir tiksliai“, – tvirtino renginio koordinatorė Ilona Steponėnė.
Ji taip pat atkreipė dėmesį, jog treniruotėje aiškiai pasimatė skirtumas tarp žieminių ir vasarinių padangų.
Oro temperatūrai pasiekus vasarai įprastus +17 laipsnių žieminėmis padangomis apautus automobilius valdyti buvo pastebimai sudėtingiau – jie posūkiuose imdavo slysti, akivaizdžiai pailgėjo stabdymo kelias.
Tuo tarpu pirmą kartą slalomo treniruotėje dalyvavusi Ineta, vairavusi automobilį su vasarinėmis padangomis, aplenkė gerokai labiau patyrusias dalyves ir įveikė patį greičiausią trasos ratą.
Slalomą įveikė akceleratorių spausdama ranka
Slalomo trasą taip pat pasiryžo įveikti ir neįgali vairuotoja, „Baltijos ugdymo centro“ narė Agnieška Toločko. Ji pastebėjo, kad vairuojant viena ranka, o kita spaudžiant rankomis valdomą akceleratorių ir stabdžius nėra lengva greitai manevruoti, bet po treniruotės jai kilo minčių, kaip būtų galima šį trukdį sumažinti.
Automobiliais besidominčias moteris treniruotei į savo prižiūrimą aikštelę priėmė vyrų autoklubas N40, o per pertrauką dalyves po slalomo trasą sportiniu automobiliu „Opel Astra“ pavežiojo Lietuvos ralio-sprinto čempionato lenktynininkas Rokas Misiūnas.
Jauno sportininko sugebėjimai ir per treniruotę įgyta praktika merginas paskatino skirti dar daugiau dėmesio vairavimo sugebėjimų tobulinimui.