Sutartis su rangovu UAB „Fima“ buvo pasirašyta dar vasario mėnesį, o šeštadienį naujieji matuokliai įjungti pirmosiose dviejose atkarpose.
Stebės ne tik skubančius
Vienas iš jų kontroliuos pro Panevėžį važinėjančius vairuotojus, jis įrengtas Panevėžio aplinkkelyje (A17 kelias), jo pirmuosiuose 5,2 km., važiuojant iš Vilniaus pusės.
Kitas vidutinio greičio matuoklis įjungtas pavojingoje, intensyviu eismu pasižyminčioje „Via Baltica“ atkarpoje, A5 kelio Kaunas-Marijampolė-Suvalkai atkarpoje nuo 76,36 iki 80,39 km.
Netoliese, ties Marijampole, veikia ir pats pirmasis Lietuvoje sekcijinis greičio matuoklis, įrengtas dar 2015-ųjų vasarą.
Tuomet pareigūnai atskleidė, kad per bandymus paaiškėjo, jog kai kurie vairuotojai atkarpą, kur leidžiamas 90 km/val greitis, sugebėjo įveikti vidutiniu 168 km/val greičiu.
Naujosios kameros fiksuos ne tik pernelyg greitai važiuojančius vairuotojus, bet taip pat automatiškai atpažins važiuojančius be techninės apžiūros bei privalomojo draudimo.
Mažins greitį
Kaip tvirtino Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) direktorius Egidijus Skrodenis, naujosiomis priemonėmis siekiama sumažinti vairuotojų greitį ir taip išvengti skaudžių eismo nelaimių.
Vidutinio greičio matuoklių vairuotojams neįmanoma išvengti. Jiems negalioja greičio mėgėjams įprastas triukas prieš matuoklį pristabdyti, o už jo vėl imti spausti akceleratorių.
Sekcijiniai matuokliai sudaryti iš dviejų kamerų. Pirmoji kamera užfiksuoja į ruožą įvažiuojančio automobilio numerius, o antroji, stovinti ruožo pabaigoje maždaug už 5 km, užfiksuoja, kada tas automobilis iš ruožo išvažiavo. Pagal tai, per kiek laiko vairuotojas atkarpą įveikė, išmaniosios sistemos akimirksniu apskaičiuoja jo vidutinį greitį ir jei šis yra aukštesnis, nei leistinas, akivaizdu, jog vairuotojas viršijo greitį.
Šie matuokliai neblyksi, bet jei vairuotojas viršijo greitį, jis gali būti tikras, kad sulauks bausmės, nes vidutinio greičio matuoklių kameros vienu metu gali fiksuoti visus eismo sraute esančius automobilius.
Ruošia ir naujo tipo radarus
Taip pat LAKD neatsisako planų įrengti naujus radarus, stebinčius ar vairuotojai laikosi saugaus atstumo.
Atstumą kontroliuojančių radarų nuspręsta imtis dėl sunkiasvorių keliamo pavojaus, tačiau įranga fiksuos ir lengvųjų automobilių vairuotojų pažeidimus.
E.Skrodenis pažymėjo, kad analizuojant tranzitinio transporto vairuotojų elgseną buvo pastebėta, jog daug automobilių, o ypač sunkvežimių, norėdami patekti į „oro maišą“ ir taip sutaupyti degalų važiuoja pernelyg arti vienas kito. „Tačiau taip jie trukdo kitiems eismo dalyviams, mat pastarieji negali saugiai jų aplenkti, o tuomet ir įvyksta skaudžiausios avarijos, – kalbėjo direkcijos vadovas. – Taip pat jiems nelieka laiko sureaguoti, jei priekyje važiuojantis automobilis stabdo.“
***
Ši naujiena yra balandžio 1-osios pokštas.