Jis pripažino suklydęs išvažiuodamas iš po Liubarto tiltu esančios automobilių aikštelės. Kai atėjo pasiimti „Toyota Yaris“ ji buvo užstatyt, o prie mašinos priėjęs iš priešingos pusės nepamatė, kad ji pastatyta prie pat bortelio krašto.
„Stovėjimo vietas žyminčių linijų taip pat nebuvo – bent jau aš jų nemačiau. Klaidingai pagalvojau, kad tinkamas būdas išvažiuoti bus atbulam.
Nors iš tiesų reikėjo judėti į priekį ir išvažiuoti būtų buvę netgi patogiau, net teko apsukti visą ratą aikštelėje“, – aplinkybes nupasakojo K. Ramanauskas.
Vilnietis sakė, kad borteliai nebuvo niekaip pažymėti, o įrengti pakankamai aukšti. Šioje situacijoje jis net nekaltino automobilį netvarkingai palikusio vairuotojo. Tik trumpai konstatavo: „Susimoviau“.
Pašiurpino remonto sąskaita
Važiuodamas atbulas vaikinas nubraukė buferį: dėl pažeisto tvirtinimo tarp jo ir kėbulo atsirado tarpas. Tačiau tai kartu važiavęs draugas pastebėjo tik jiems jau pasiekus kelionės tikslą.
„Paskambinau „CityBee“ ir pranešiau apie įvykį, paaiškinau, kaip visa tai įvyko.
Mane užtikrino, kad atsižvelgs į aplinkybes, tačiau galiausiai niekas su manimi nesusisiekė – gavau tik galutinę sąskaitą“, – sakė K. Ramanauskas.
Prisimindamas incidento akimirką vaikinas pasakojo, kad garsas buvo lyg nubraukiant kokį paviršių automobilio dugnu. Tačiau tuomet nei jis, jei šalia buvęs keleivis nepagalvojo, kad automobilis rimtai apgadintas.
Vilniečio vertinimu, užkliuvęs už bortelio tiesiog atsiskyrė priekinis buferis, tačiau sąmatoje įrašyta daugybė darbų ir nemenkas detalių sąrašas.
„Krasta Auto“ servisas už šio iš pažiūros nedidelio pažeidimo remontą draudimo kompanijai išrašė beveik 1500 eurų dydžio sąskaitą.
K. Ramanauskas nesiryžo spręsti, ar tokia suma už remonto darbus yra adekvati, tačiau jį labai nustebino automobilio trapumas.
Dėl įprasto pėsčiųjų šaligatvio aukščio bortelio mašina buvo taip smarkiai apgadinta.
Nori įspėti kitus vartotojus
Tačiau vaikinas netrykšta noru šioje situacijoje ieškoti teisybės ir ruošiasi mokėti nustatytą franšizę.
„Aš žinojau, kad sutartyje įrašyta 300 eurų franšizė, bet kol neįvykta tokie incidentai, tu iš tiesų iki galo neįsisąmonini, kad ją tikrai reikės mokėti“, – kalbėjo jis.
Vilnietis nori atkreipti kitų žmonių, kurie naudojasi šia paslauga dėmesį ir priminti jiems, kad pagal šiuo metu galiojančias draudimo išskaitos mokėjimo sąlygas, tai yra labai rizikinga.
„Man keista yra sistema, pagal kurią nepriklausomai, ar automobilis bus visiškai sudaužytas, ar tik šiek tiek apgadintas, reikia mokėti tą pačią pinigų sumą“, – stebėjosi jis.
„CityBee“ paslaugos vartotojams jis taip pat priminė, kad jei automobiliui padaryta žala yra mažesnė nei 300 eurų, visą remonto sąskaitą iš savo kišenės apmoka klientas.
K. Ramanauskas artimiausiu metu automobilių dalinimosi paslauga naudotis neketina, tačiau viliasi, kad kompanija keis tvarką, pagal kurią bus skirstomas žalos kompensavimas.
Apie tai „CityBee“ kompanijos atstovai prabilo po to, kai vaikinas savo incidento aplinkybes paviešino socialiniame tinkle.
„Jeigu atsirast nauja frančizės sistema, svarstysiu iš naujo“, – reziumavo pašnekovas.
Apgadino pažeidęs KET
„CityBee“ direktorius Aurimas Drūtys pažymėjo, kad automobilį iš aikštelės paėmęs vairuotojas pažeidė Kelių eismo taisyklės, todėl transporto priemonė buvo apgadinta.
Anot jo, iš aikštelės vairuotojas nusprendė išvažiuoti ne per vieną iš dviejų numatytų išvažiavimų, o per šaligatvio bortelį, kuris yra aukštesnis.
Jis įvardino konkretų padarytos žalos sumą – 1459,99 eurų. Anot pašnekovo, visi „CityBee“ automobiliai yra apdrausti Kasko draudimu, o taikoma besąlyginė draudimo išskaita (frančizė) sudaro 300 eurų.
Tai reiškia, kad klientas, papuolęs į eismo įvykį ar apgadinęs automobilį, kuomet žala yra didesnė nei besąlyginė draudimo išskaita, moka šią sumą, nes kitus remonto kaštus kompensuoja draudimas.
A. Drūčio teigimu, taikant mažesnę besąlyginę draudimo išskaitą augtų kaina vartotojui.
„Visuomet siekiame balanso tarp protingos išskaitos ir optimalios paslaugos kainos, kad „CityBee“ būtų prieinamas kuo platesniam žmonių ratui, tačiau taip pat artimiausiu metu ketiname tobulinti franšizės modelį, kuris vartotojams bus patrauklesnis“, – pažadėjo jis.
Žalą įvertino gamintojas
„CityBee“ vadovas pažymėjo, kad incidento metu sulaužytas buferis, abu posparniai ir variklio apsaugos.
Kompanijos vadovas sakė, kad kaip ir kiekvieno automobilio, įsigyto auto salone, remontas turi būti atliekamas tik autorizuotuose servisuose siekiant užtikrinti kokybišką paslaugų suteikimą.
Paklaustas, kodėl tuomet buvo pasirinktas ne įgaliotų „Toyota“ atstovų Vilniuje – „Tokvilos“ ar „Mototojos“, o „Krasta Auto“ servisas, patikslino: „Pagal draudimo sąlygas galime pasirinkti oficialų servisą, kur bus remontuojamas automobilis, tačiau privalome užtikrinti jo gamintojo reikalavimų laikymąsi“.
„Serviso įkainiai yra oficialūs ir klientams viešai prieinami atvykus.
Galutinei kainai apskaičiuoti serviso darbuotojai įvertina padarytą žalą ir šią informaciją suveda į nuostolių sureguliavimo platformą „Audatex“, kuri pateikia reikiamus detalių įkainius, darbo valandų, dažų ar kitų medžiagų kiekius“, – aiškino A. Drūtys.
Jis atkreipė dėmesį, kad galutinę kainą klientui paskaičiuoja oficialus gamintojas, bet ne servisas.
Kompanijos vadovas tiki, kad „CityBee“ bendruomenė yra atsakinga, o tokie įvykiai pasitaiko išties retai.
„Vartotojams visuomet primename prieš kelionę įsitikinti, kad dalijimuisi skirtas automobilis yra geros būklės, nėra matomų defektų, jis nėra pozicijoje, iš kurios pajudėjus bus pažeista jūsų vairuojama ar kita transporto priemonė.
Esant bet kokiam įtarimui būtina skambinti visą parą veikiančiu telefonu ir užfiksuoti įvykį“, – patarė jis.