Vilniečio kelionė ką tik pirktu BMW X5 virto tikru košmaru

2017 m. sausio 3 d. 14:39
Priešpaskutinę praėjusių metų dieną susodinęs visą šeimą į ką tik pirktą BMW X5 vilnietis Artūras Petkus susiruošė keliauti į pajūrį – ten su tėvais planavo sutikti Naujuosius metus. Tačiau kelionės tikslo taip ir nepasiekė.
Daugiau nuotraukų (1)
Jau pačioje jos pradžioje visureigį apgaubė liepsnos.
„Dievui padedant visi likome gyvi ir sveiki. Tuo metu pardavėjas iš mūsų situacijos tik pasijuokė“, – pykčio neslėpė nukentėjęs vyras.
Užsidegė nepraėjus nė parai
Portalui lrytas.lt vyras pasakojo praėjusių metų gruodžio 29 dieną įsigijęs automobilį už 7 tūkst. eurų. Tai buvo 2006 metais pagamintas BMW X5 su 3 litrų dyzeliniu varikliu.
Tą pačią dieną mašiną spėjo užregistruoti ir parvažiavęs namo pastatė kieme.
Bendrovė „Automisija“, iš kurios A.Petkus įsigijo nenaują mašiną, turi savo automobilių servisą, kuriame, anot skaitytojo, visureigis buvo tvarkomas visą savaitę prieš jį pasiimant.
„Mane patikino, kad automobilis yra iki galo sutvarkytas ir paruoštas eksploatuoti“, – prisiminė pašnekovas.
Jis teiravosi, koks remontas buvo atliekamas, jei prireikė tiek daug laiko, tačiau įmonės atstovai informacija nebuvo linkę dalintis. Paaiškino tik tiek, kad buvo pakeistas termostatas.
„Savaitę keitė termostatą? Net ir technikos neišmanančiam žmogui tam užtektų valandos“, – įsitikinęs vilnietis.
Gaisras kilo variklio skyriuje. A.Petkaus manymu – dėl netvarkingos elektros instaliacijos. Vyras svarstė, kad tvarkydami meistrai kažką pamiršo prisukti, o dėl to įvyko trumpasis jungimas.
„Išdegė variklio skyrius, jei būtų ne dyzelinis, o benzininis modelis – būtų sudegęs visas“, – spėjo vairuotojas.
Džiaugiasi, kad visi sveiki
Prisimindamas incidentą vyras pasakojo, kad prieš kelionę pripylė visą baką degalų ir išvažiavo link pajūrio.
Vos 50 kilometrų nuo Vilniaus, maždaug ties Elektrėnais, dingo trauka, o salone pasirodė dūmai. A.Petkus džiaugiasi, kad pavyko saugiai sustoti.
„Situacija buvo ekstremali – puolėme traukti lauk vaikus. Laimei, visi sveiki ir gyvi, o dūmais niekas neapsinuodijo“, – pasakojo vilnietis.
Padedamas pravažiuojančių automobilių vairuotojų BMW šeimininkas prislopino ugnį, tačiau visiškai ją numalšinti pavyko tik atvykusiems ugniagesiams.
Apimti streso būsenos šeimos nariai akimirką pamiršo šunį, kuris liko įkalintas visureigio bagažinėje. Prisiminę tuojau puolė gelbėti vargšo augintinio.
Kai praėjo šokas, A.Petkus susisiekė su automobilį pardavusia bendrovė ir papasakojo, kas nutiko. Jis gavo nurodymą atvežti visureigį, tad išsikvietė techninės pagalbos sunkvežimį, užkrovė mašiną ir išvažiavo.
Tačiau nuvykęs į vietą nieko nepešė – pardavėjas ne tik atsisakė grąžinti pinigus, bet ir garsiai svarstė, kad galbūt pats vairuotojas uždegė mašiną, nes buvo ja nepatenkintas.
A.Petkus neketina nuleisti rankų. Dėl sudegusio visureigio vyras jau ruošia ieškinį teismui.
Jis taip pat jau kreipėsi į Valstybinę mokesčių inspekciją, nes pirkimo–pardavimo sutartyje buvo nurodyta mažesnė suma, nei jis sumokėjo už automobilį. Pasak A.Petkaus, vietoj 7 tūkst. eurų pardavėjo pageidavimu įrašyta 4750.
„Dabar netgi jei teismas nurodys grąžinti pinigus, atgausiu tik tiek, kiek nurodyta sutartyje“, – pasakojo nusivylęs vilnietis.
Pardavėjas prašo ekspertizės
Dėl to jis labiau linkęs tvarkyti visureigį, o pardavėjui pateikti sąskaitą už remontą. A.Petkus prisipažįsta, kad baisu būtų vėl sėsti į degusį automobilį, tačiau jei nenori prarasti daugiau nei 2 tūkst. eurų – nėra kitos išeities.
„Automisijos“ vadovas Giedrius Kaminskas šios situacijos pernelyg nesureikšmino. Jis patvirtino, kad prieš atiduodant BMW X5 klientui visureigis buvo remontuojamas. Tačiau vienintelė pakeista detalė buvo termostatas.
„Elektros darbais mes neužsiimame. Ir prie šio visureigio nekišome pirštų“, – sakė jis.
Bendrovės vadovo nuomone, dėl šio incidento klientas tiesiog išpūtė didelį burbulą. Anot jo, automobilis netgi nesudegė, o tik apdegė.
Grąžinti pinigų iš karto jis neketina, tačiau neatmeta galimybės sėsti ir derėtis dėl kompensacijos sąlygų. Tačiau tik po to, kai bus atlikta gaisro priežasčių ekspertizė.
„Atvežė man sudegusią mašiną. Ką aš galiu žinoti – gal tiesiog nepatiko ir pats užkūrė ją. Iš kur aš galiu žinoti?“ – taip savo poziciją įvardino G.Kaminskas.
Bendrovės direktorius taip pat paneigė, kad pirkimo–pardavimo sutartyje buvo įrašyta mažesnė suma, nei buvo sumokėta iš tiesų.
Garantija – dveji metai
Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos (VVTAT) specialistai primena, kad pagal Civilinį kodekso vartotojas, įsigijęs netinkamos kokybės prekę, turi teisę reikšti pretenzijas per dvejus metus nuo prekės įsigijimo dienos.
Tokios trukmės garantija numatyta įstatyme, tačiau jei pardavėjas suteikia, gali būti ir dar ilgesnė.
Todėl ir naudotą automobilį įsigijęs vartotojas per dvejus metus turi teisę reikšti pretenzijas dėl prekės kokybės.
Vis dėlto, kaip informavo VVTAT Komunikacijos skyriaus vedėja Giedrė Nenartavičiūtė, tai galioja tik tiems trūkumams, kurie nebuvo aptarti sutarties sudarymo metu ar kuriuos pardavėjas nuo vartotojo nuslėpė, nors žinojo.
Anot specialistės, taip pat svarbu pažymėti, kad pirkėjas prieš įsigydamas prekę turi patikrinimo teisę, t.y. šiuo atveju yra ypač svarbu prieš perkant naudotą automobilį jį patikrinti servise. Tai leidžia nustatyti automobilio būklę, esamas problemas ar trūkumus.
„Vartotojas, kuriam buvo parduotas nekokybiškas daiktas, turi teisę savo nuožiūra reikalauti iš pardavėjo, kad jis arba nemokamai pašalintų trūkumus, arba nemokamai pakeistų prekę kokybiška.
Taip pat pats pirkėjas turi teisę vienašališkai nutraukti sutartį ir pareikalauti sugrąžinti sumokėtą kainą.
Jei trūkumai nedideli, įstatyme numatyta ir galimybė reikalauti iš pardavėjo atitinkamai sumažinti kainą“, – aiškino G.Nenartavičiūtė.
Nuostolius privalu pagrįsti
Ji taip pat pažymėjo, kad visais atvejais pirkėjas turi teisę prašyti atlyginti nuostolius, kuriuos patyrė įsigijęs nekokybišką daiktą.
Nuostoliais laikomos ir prekės trūkumų pašalinimo išlaidos, jeigu, pardavėjui nesiėmus laiku, pasitelkęs pagalbą ar savo jėgomis tai padarė pats pirkėjas.
Tačiau reikia turėti omenyje, kad prašydami atlyginti nuostolius nukentėjusieji privalo konkrečiais įrodymais pagrįsti patirtų nuostolių dydį. Jei tiksliai įrodyti negali – nuostolių dydį nustato teismas.
„Prekės trūkumai ir jų kilmė kiekvienu atveju vertinami individualiai – apžiūrėjus prekę ir įvertinus šalių pateiktus įrodymus, todėl pirmiausia vartotojui reikėtų kreiptis į automobilio pardavėją raštu ir nurodyti savo reikalavimus“, – paaiškino G.Nenartavičiūtė.
VVTAT nenustatinėja gaisro priežasčių, todėl vilniečiui reikėtų kreiptis į specialistus, kurie atlieka šios srities tyrimus, – Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento gaisrinių tyrimų centrą.
Tuomet šis atvejis, kaip ir kiti vartotojų ir verslininkų konfliktai, būtų nagrinėjamas alternatyvia ginčų nagrinėjimo tvarka.
„Jei per 30 dienų nė viena iš šalių nesikreipia į teismą, vartotojas gali su šiuo nutarimu keliauti pas antstolius ir išsireikalauti, kad jam būtų sumokėta įvardinta pinigų suma“, – paaiškino G.Nenartavičiūtė.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.