Tačiau grąžinimo sąlygose nėra labai tiksliai įvardinta, kokios būklės privalo būti koncernui atgal parduodamas automobilis, skelbia „The Truth About Cars“.
Naudojasi rasta spraga
Dalis vartotojų jau atrado šią spragą ir suskubo ja pasinaudoti. Jie ne tik gauna čekį, padengiantį pilną automobilio kainą iš gamintojo, bet ir parduoda nuardytas detales.
JAV aplinkos apsaugos agentūra yra apibrėžusi, kad grąžinamas automobilis turi veikti. Tiksliau tai įvardinama taip, kad transporto priemonė turi važiuoti savo eiga, varoma minėto 2,0 litrų darbinio tūrio dyzelinio motoro.
Taip pat nuo rugsėjo 15 dienos registracijos dokumentuose negali būti įrašų apie tai, kad jis buvo visiškai išardytas dalimis, remontuojant sukonstruotas iš keleto kėbulų, taip pat netinka ir skendę, nurašyti ar visiškai perdaryti automobiliai.
Tačiau daugiau ribojimų nėra, todėl „Volkswagen“ ir „Audi“ savininkai nepažeisdami įstatymų prieš grąžindami automobilius gali nuardyti visas detales, be kurių jis gali važiuoti.
Taip elgtis nėra labai gražu, tačiau mašinos bet kuriuo atveju greičiausiai bus sunaikintos.
„Green Car Reports“ praneša, kad dauguma automobilių bus išardyti dalimis. Tvarkyti emisijos normų neatitinkančius variklius ir vėl gražinti transporto priemones savininkams – pernelyg brangu. Ypatingai kalbant apie senesnius modelius.
Tikrino tik kėbulo numerį
Dalis amerikiečių piktinasi tokiu negražiu jų tautiečiu elgesiu siekiant pasipelnyti ir abejoja, ar tai tikrai teisėta.
Tuo metu net keletas „Volkswagen“ savininkų jau viešai paskelbė apie tai, kad gamintojas sumokėjo jiems už automobilius, kuriems trūko dalių.
Vyras, kuriam pavyko grąžinti „Golf“ hečbeką, nors šis neturėjo nemažos dalies detalių, automobilių entuziastų portalui jalopnik.com pasakojo priekio dalis atidavęs draugui. O galinė dalis, anot jo, tiesiog nukentėjo avarijoje.
Jis patikino už mašiną gavęs visą žadėta sumą. Vienintelė vieta, kurią patikrino gamintojo atstovai – tai kėbulo numeris. Sužinoję apie tai kiti vairuotojai gali sugalvoti nuardyti ne tik priekį ar galą, bet ir sparnus bei dureles.
Automobilių prekybos vadybininkas Joe Mayeris puikiai žino įstatymus, todėl savo 2010 metais pagamintą „Volkswagen Golf“ ketina grąžinti visiškai pliką.
Nuėmė viską, ką gali
Kaip galima matyti jo darytoje nuotraukoje, vyras nuėmė duris, išėmė sėdynes, nusuko variklio dangtį, bagažinės dureles ir išmontavo didžiąją dalį interjero.
Jis patikino, kad tai nėra tiks pokštas. Vyras tikrai ketina nuvaryti gamintojo atstovams taip atrodantį automobilį. Jis įsitikinęs, kad jam bus sumokėta, nes mašina gali važiuoti savo eiga.
Amerikietis savąjį „Golf“ įsigijo vos keletą savaičių prieš plačiai nuskambant žiniai apie „Volkswagen“ sukčiavimą. Netgi nebuvo spėjęs registruoti automobilio, todėl kai galiausiai atėjo laikas pasirinko ironišką vardinį numerį DSLGATE.
Kai buvo paskelbta teismo nutartis, J. Mayeris perskaitė grąžinimo sąlygas ir suprato, kad turi galimybę papildomai užsidirbti.
Taigi vieną sekmadienį nuvažiavo pas bičiulį, kartu išgėrė alaus ir nesirūpindami dėl, kad gali kažką sulaužyti kaip reikiant apardė „Golf“ hečbeką. Amerikietis sako, kad buvo nuimta beveik viskas, ką galima nuardyti.
Prieš važiuodamas į gamintojo atstovybę J. Mayeris ketina išimti ir vairuotojo sėdynę, o vietoje jos pasidėti plastikinę dėžę. Taip pat jau atvykęs į vietą labai greitai išims ir priekinius žibintus.
Kol kas neaišku, ar automobilis, iš kurio liko tik griaučiai bus priimtas. Tačiau pagal grąžinimo taisykles, pakanka to, kad automobilis važiuotų ir anksčiau nebūtų nurašytas dėl avarijos, skendimo ar pan. Jei gamintojas sumokės reikiamą pinigų sumą, tokių ardymo pavyzdžių JAV gali būti ir daugiau.
Daugiau nuotraukų su J. Mayerio „Volkswagen Golf“ griaučiais galite rasti čia.