M3 nuo pat gamybos pradžios buvo standartas, į kurį lygiavosi kiti gamintojai. Pasikeitus penkioms modelio kartoms, jis vis dar yra šios klasės etalonas.
Prie to labai prisidėjo „BMW Motorsport“ padalinys, kurio specialistai itin kruopščiai siekė lenktynių technologijas pritaikyti pirmos kartos M3 modelyje.
Dažnai pažymima, kad tai yra modelis, kuriame automobilių sporto patirtis visiškai netrukdo jam būti praktiška kasdienine mašina. Tuo pat metu jis turi ganėtinai stiprų emocinį užtaisą.
M3 jubiliejaus proga BMW primena apie intriguojančias šio modelio versijas, kurios dėl vienos ar kitos priežasties taip ir nepasiekė serijinės gamybos.
Sužavėjo pačius inžinierius
Bavarai išskiria keturis automobilius, kurie gali nustebinti ir prisiekusius markės entuziastus. Pirmasis iš jų – 1986 metais sukonstruotas ekstravagantiškas pikapas.
Po to, kai rinkoje pasirodė pirmos kartos M3 modelis, jo dinaminės charakteristikos sužavėjo ne tik klientus.
Automobilį sukonstravę pašėlę „BMW Motorsport“ padalinio inžinieriai gamyklos teritorijoje norėjo juo vežioti įrangą ir detales, tačiau tai toli gražu nebuvo talpus komercinės paskirties modelis.
Labai greitai buvo rastas šios rimtos problemos sprendimas – standartinis 3 serijos BMW kabrioletas virto M3 pikapu. Kaip pažymėjo „M“ padalinio prototipų projektų vadovas Jakobas Polschakas, atviras kėbulas buvo pasirinktas dėl keleto priežasčių.
Naudojo kaip darbinę mašiną
Visų pirma, jie kaip tik turėjo nenaudojamą puikios būklės kabrioletą. Antra, tokio kėbulo konstrukcijoje panaudoti sutvirtinimai puikiai tiko pikapo projektui.
M3 pikapas neturėjo pirmojo modelio skiriamuoju bruožu tapusių platesnių sparnų, nes projektui buvo pasirinktas įprastas masinės gamybos kėbulas.
Iš pradžių automobilyje buvo sumontuotas Italijos rinkai skirto M3 kupė variklis. Dėl mokesčių apribojimų jo darbinis tūris buvo sumažintas iki 2 litrų, o maksimali galia siekė 192 AG.
Vėliau buvo sumontuotas originalus 2,3 litro darbinio tūrio keturcilindris, išvystantis 200 AG. M3 pikapas kaip darbinis automobilis Miunchene įsikūrusios gamyklos teritorijoje buvo naudojamas net 26 metus.