Kasmet rugpjūčio mėnesį kurorte vasarojantys poilsiautojai jau žino, kad
šiomis dienomis Palangoje devintą kartą prasidėjo tradicinis
tarptautinis amerikinių automobilių ir motociklų mėgėjų sąskrydis
„American Spirit 2016“.
Pirmąją šventės dieną pavakare apie 20 automobilių dalyvavo pirmojoje
sąskrydžio rungtyje – orientavimosi varžybose. Jų dalyviams per
nustatytą laiką Palangoje, Šventojoje, Klaipėdos rajone ir uostamiestyje
reikėjo pasiekti 5 vietas, kuriose turėjo būti traukiamos kortos.
Klaipėdoje prie „Akropolio“ finišavę šios rungties dalyviai teisėjams
turėjo pateikti maršrute surinktas kortos. Varžybų nugalėtoju
skelbiamas tas, kurio kortos turi daugiausia taškų.
Sąskrydyje numatyta ir daugiau neįprastų pramogų. Pavyzdžiui, šeštadienį
visi norintieji išgirs „paskutinę variklio dainą“.
Sakrydžio organizatoriai paaukos seną, tik metalo laužui tinkantį
automobilį su vis dar veikiančiu varikliu. Smalsuoliai galės stebėti,
kiek ilgai šio automobilio variklis veiks be aušinimo skysčio.
„Tokį reginį išvysti praktiškai neįmanoma. Nebent variklis „užkala“
neapsižiūrėjus automobilio savininkui“, – teigė šio sąskrydžio
sumanytojas ir organizacinio komiteto vadovas Aleksandras Palivonas.
Pramogų zonoje motociklai ir automobiliai varžysis variklio išmetimo
sistemos garso stiprumu, bus tikrinama, kuri mašina yra pati talpiausia,
o kuri transporto priemonė žemiausia. Sąskrydžio dalyviai varžysis
lėčiausio važiavimo rungtyje.
Be šių ir kitų sąskrydžio organizatorių sumanytų išdaigų vyks
tradiciniai gražiausio sąskrydžio automobilio ir motociklo rinkimai,
šeštadienį vakare visi šventės dalyviai išriedės į paradą, kurio
maršrutas numatytas Palangos ir Šventosios gatvėmis.
Šį kartą sąskrydyje laukiama apie 180 Amerikoje pagamintų automobilių ir
apie 150 motociklų iš daugiau nei 10 šalių.
Tarp jų yra ir gana retų egzempliorių. Kai kurių gamintojų modeliai į
devintą kartą vykstantį sąskrydį atvežti pirmą kartą.
Tai vokiečio Alexandro Kristeno 1981 metų „Chevrolet El Camino“ ir 1965
metais pagamintas „Ford Cobra“. Pastarojo automobilio Lietuvos gatvėse
neišvysite, nes tokio modelio transporto priemonė mūsų šalyje nėra
užregistruota.
Retas automobilis atvežtas ir iš Estijos. Tai 1980 metais pagamintas
„Excalibur Phaeton 4“, turintis 8 cilindrų variklį, kurio darbinis tūris
siekia 5 litrus.
„Mūsų sąskrydžio dalyvių automobilių parodoje apsilankę žmonės turės
retą progą susipažinti su visa Jungtinių Amerikos Valstijų automobilių
gamybos pramonės istorija“, – įsitikinęs renginio vadovas A.Palivonas.
˙