Asociacijos „Retromobile“ atstovai 1975 metais Jungtinėje Karalystėje pagamintą „Reliant Robin“ už 500 eurų įsigijo aukcione, tačiau automobilio remontui išleido dvigubai didesnę pinigų sumą.
Nebuvo kada miegoti
„Automobilis buvo seniai nenaudojamas ir apleistas, tačiau variklį pavyko paleisti pirmu bandymu“, – pasakojo žygyje dalyvavęs Vytautas Prekevičius. „Reliant Robin“ remontas užtruko tris dienas.
Vis tik prasidėjus kelionei, ne viskas klostėsi sklandžiai ir lietuviams teko sugaišti nemažai laiko remontuojant variklį.
15 dienų trukusio žygio metu teko net 8 kartus išardyti ir vėl surinkti karbiuratorių. Kartais miegui likdavo vos 3-4 valandos.
Kartu su V.Prekevičiumi kelionėje dalyvavo Tomas Markovas, Gintautas Mureika ir Ramūnas Kardelis. Paskutinę akimirką dėl nenumatytų aplinkybių negalėjo prisijungti Bernardas Devyžis.
100 km/val – didelis pasiekimas
Dažniausiai Europos šalių keliais lietuviai riedėjo 70-80 kilometrų per valandą greičiu, kartais pasiekdavo net 100 kilometrų per valandą žymę. Gamintojai skelbė, kad kultinis britų triratis gali pasiekti net 130 kilometrų per valandą greitį.
„Pernelyg nekankinome variklio, nes svarbiausias tikslas buvo sava eiga pasiekti Kauną“, – aiškino V.Prekevičius. Vyras prisipažino, kad pats anksčiau apie šią transporto priemonę žinojo labai mažai, o Lietuvoje ji – retenybė.
„Reliant Robin“ kėbulas pagamintas iš plastiko, o visas automobilis sveria 405 kilogramus. Keturių cilindrų variklis aušinamas skysčiu, jo galia siekia 25 AG.
„Žmonės klausinėja, kiek kartų apvirtome, tačiau iš tikrųjų „Reliant Robin“ yra neįtikėtinai stabilus“, – tikino V.Prekevičius. Šią savybę lemia itin vykusiai parinkta vieta varikliui.
Mitą apie šių automobilių nestabilumą sukūrė „Top Gear“ laida, bet jos buvęs vedėjas Jeremy Clarksonas vėliau atskleidė, kad laidoje virtę triračiai „Robin“ buvo specialiai tam perdaryti.
Automobilis tapo asociacijos „Retromobile“ Kaune įrengto muziejaus puošmena.