Tačiau ne visos kopijos yra nelegalios. Ne vienas kinų gamintojas turi bendradarbiavimo sutartis su vakarietiška kompanija. Jie gauna detales ir automobilių surinkimui reikalingą techninę informaciją.
Atskirais atvejais netgi turi leidimus gaminti senesnių modelių kopijas.
Kartu su Kinijos valdžios pozicija ginti vietos kompanijas nuo bet kokių kaltinimų plagijavimu, tai sukuria visišką maišatį.
Ne visuomet galima tiksliai nustatyti, ar žinomą modelį primenantis kiniškas automobilis yra nelegali kopija, ar bendradarbiavimo rezultatas, tačiau kai kurie atvejai tiesiog bado akis.
1. „Geely Ge“ („Rolls-Royce Phantom“)
Dėl griežtų kėbulo linijų, masyvių chromuotų radiatoriaus grotelių ir ant variklio dangčio įtaisytos skriejančios damos figūrėlės šis automobilis visam pasauliui buvo atpažįstamas kaip „Rolls-Royce“.
Tačiau 2009 metais Šanchajaus automobilių parodoje pristatytas „Geely Ge“ neturėjo nieko bendra su britų gamintoju.
Viduje kiniškas „Phantom“ turėjo visą reikiamą įrangą: oro gryninimo sistemą, dviejų zonų oro kondicionierių, atskirą dėžutę cigarų laikymui, šaldytuvą ir netgi išskirtinį „Rolls-Royce“ modelio bruožą – salone sukurtą žvaigždėto dangaus iliuziją.
Bene labiausiai skyrėsi automobilių kainos.
Jei už originalą reikėjo mokėti mažiausiai 315 tūkst. eurų, tai kopija kainavo beveik 10 kartų mažiau.
Toks įžūlumas nepatiko britų kompanijos atstovams, kurie gindami markės įvaizdį prieš „Geely“ ėmėsi teisinių priemonių.
2. „Shuanguan Sceo“ (BMW X5)
Šis automobilis žiniasklaidos dėmesio sulaukė po to, kai BMW koncernas laimėjo bylą dėl autorinių teisių pažeidimo. Buvo oficialiai pripažinta, kad kiniškas visureigis yra X5 kopija.
Visgi kompanijai tai buvo tik simbolinė pergalė, mat nors teismo sprendimu buvo uždrausta importuoti šį automobilį į Vokietiją, jo gamyba nebuvo nutraukta.
Koncernui netgi nepavyko laimėti analogiškos bylos Italijoje.
Kaip ir būdinga kiniškiems klonams, visureigio priekio dizainas buvo paskolintas ne iš vieno automobilio.
Dažniausiai įvardinama, kad dar buvo panaudoti i„Toyota Land Cruiser“ stiliaus elementai. Taip pat pastebimi panašumai su antros kartos „Honda CR-V“.
3. „Landwind X7“ („Range Rover Evoque“)
Vienas iš ryškiausių pastarojo metu kinų gamintojų įžūlumo pavyzdžių.
2014 metais Guangdžou automobilių parodos lankytojai tapo neįprasto įvykio liudininkais.
Tuo metu, kai „Land Rover“ pristatė kartu su „Chery“ pradėtą gaminti Kinijos rinkai skirtą „Evoque“ debiutui, visiškai šalia buvo demonstruojama ir šio automobilio kopija.
„Landwind X7“ buvo šiek tiek didesnis už originalą, taip pat jo surinkimo kokybė nebuvo pati geriausia.
Kiniškame visureigyje taip pat buvo montuojamas mažesnės galios variklis nei galėjo pasiūlyti „Range Rover“.
Tačiau šiuo atveju taip pat labiausiai skyrėsi abiejų visureigių kainos. Jei Kinijos rinkai skirtas „Evoque“ kainavo 40 tūkst. eurų, tai ko kopija – vos 14 tūkst.
4. „Lifan 320“ („Mini Cooper“)
Šis 2008 metų Pekino parodoje debiutavęs miesto modelis įtartinai panašus į britiškąjį „Mini Cooper“.
Dėl autorinių teisių pažeidimų „Lifan“ problemų nekilo galbūt todėl, kad automobiliu niekada nebuvo bandoma prekiauti nei Europoje, nei JAV. Visgi jis buvo eksportuojamas į tokias šalis kaip Peru ir Rusija.
Prieš porą metų „Latin NCAP“ atliktuose dažymų testuose „Lifan 320“ saugumas buvo įvertintas kaip nepatenkinamas. Hečbekas iš penkių galimų žvaigždučių negavo nė vienos.
Priekinio smūgio metu vairuotojas galva ir krūtine atsitrenkė į vairą, o šalia sėdinčio keleivio kojas galėjo pažeisti pasislinkęs priekinis panelis.
Specialistai taip pat pažymėjo, kad iautomobilio kėbulas – nepakankamai tvirtas.
5. „Chery QQ“ („Daewoo Matiz“)
Priklausomai nuo rinkos, identišku „Daewoo“ arba „Chevrolet Matiz“ galėjęs būti „Chery QQ“ yra toks panašus į minėtus modelius, kad netgi gali naudoti kai kurias jų detales. Pavyzdžiui, durys yra visiškai tokios pat.
Kinijoje, Irane ir Šri Lankoje gaminamas modelis savo pasirodymo rinkoje metu buvo pigiausias automobilis pasaulyje.
Vėliau šį varguolio vardą perėmė „Tata Nano“, tačiau 4,3 tūkst. eurų kainavęs modelis vis tiek išliko viena prieinamiausių transporto priemonių.
Miesto hečbekas buvo komplektuojamas su vienu iš dviejų benzininių variklių: 0,8 l darbinio tūrio trijų cilindrų agregatas išvystė 51 AG, o didesnio 1,1 l motoro galia siekė 67 AG.
„Chery“ skelbė, kad abiejų motorų vidutinės degalų sąnaudos neviršijo 6 l/100 km.
6. BYD S8 („Mercedes-Benz CLK“)
2006-ųjų Pekino automobilių parodoje pirmą kartą pristatytas kabrioletas po trijų metų jau buvo paruošas Kinijos keliams.
Automobilis svėrė ne tiek ir mažai – 1,520 kilogramų ir bent jau teoriškai galėjo sutalpinti keturis keleivius.
Benzininio keturių cilindrų variklio galios jam akivaizdžiai nepakako, nes įsibėgėjimas nuo 0 iki 100 km/val. truko maždaug 14 sekundžių.
Nuo 2000 iki 2009 metų gaminto „Mercedes-Benz CLK“ kabrioleto kopija anaiptol nebuvo pigiausias kiniškas automobilis rinkoje. Jo kaina prasidėjo nuo 20 tūkst. eurų.
7. „Hawtai B35“ („Porsche Cayenne“)
Išorės dizaine buvo galima atpažinti ne vieno prabangaus automobilio stiliaus elementus, tačiau po modelio atnaujinimo 2012 metais tapo aišku, kad kinai orientavosi į „Porsche Cayenne“.
Visgi radiatoriaus grotelės atrodo taip lyg būtų paimtos nuo „Bentley“, o akyli automobilių entuziastai pastebėjo, kad durys panašios į tas, kurias montuoja „Mercedes-Benz“.
Prabangią interjero įrangą nukopijuoti kiek sudėtingiau. Pavyzdžiui, vietoje medienos apdailos kinai naudojo jos imitaciją.
Viduje sumontuotos šešios oro pagalvės, navigacijos įranga, parkavimo davikliai, šildomos sėdynės ir elektra valdomas stoglangis.
Kiek liūdniau su varikliais. Klientams siūlomas 164 AG galios, 1,8 litro turbininis variklis.
Pastarąjį kinai sukonstravo 1988 m. gaminto „Rover“ K serijos motoro pagrindu. Kitas variantas – atmosferinis 2,0 litro darbinio tūrio agregatas išvystantis 150 AG.
Abu motoraii montuojami su penkių laipsnių mechaninėmis arba kintamo perdavimo skaičiaus automatinėmis pavarų dėžėmis.
8. „Brilliance V5“ (BMW X1)
Šis modelis yra geras sudėtingų kinų automobilių industrijos santykių su užsienio koncernais pavyzdys. Visureigis yra tikra BMW X1 kopija, tačiau bavarai dėl to visai nepyksta.
Vien jau dėl to, kad „Brilliance“ priklauso 50 proc. bendros Vokietijos ir Kinijos įmonės akcijų.
Per ją jie didžiulėje šios šalies rinkoje BMW vykdo visą savo veiklą – pradedant automobilių surinkimu ir baigiant jų pardavimu.
Nors kompaktiškas visureigis yra prabangaus modelio kopija, jo priekis turi ryškių šiuolaikinių „Škoda“ miesto automobilių bruožų.
9. BYD S7 („Lexus RX“)
Nors gimtojoje šalyje kinų gamintojai yra saugūs, dalyvauti teisminiuose procesuose užsienyje jiems nėra jokio malonu.
Todėl pastaraisiais metais dažniau naudojama saugesnė taktika – kopijuojami jau nebegaminami modeliai.
BYD S7 yra tikras „Lexus RX“ klonas, tačiau japonai gali guostis bent jau tuo, kad kinai jį pagamino žvelgdami į antros kartos modelį. Pastarasis buvo gaminamas nuo 2003 iki 2008 metų.
Kinai patobulino originalą ir paruošė jį ne tik su penkiomis, bet ir su septyniomis sėdimomis vietomis.
Hibridinės versijos kopija nėra siūloma, o japonų montuotus 3 litrų ir didesnio tūrio V6 tipo atmosferinius variklius pakeitė 1,5 ir 2 litrų turbininiai keturių cilindrų motorai.