Po BMW gaudynių Kauno „betmenas“ užsipuolė pareigūnus

2016 m. kovo 24 d. 16:38
Kauno betmenu vadinamas eismo taisyklių pažeidėjų medžiotojas Deividas Čyžius neseniai pats gavo baudą už tai, kad atsitrenkęs į stovinčio automobilio veidrodėlį nuvažiavo net nestabtelėjęs.
Daugiau nuotraukų (3)
Tai pagarsėjusį „svieto lygintoją“ stipriai suerzino.
Kaip D.Čyžius pats aiškino, tuo metu vijosi BMW, nes kilo įtarimas, kad automobilį vairuoja neblaivus vairuotojas.
Tiesa, atvykus policijos pareigūnams paaiškėjo, kad „betmeno“ persekiotas BMW vairuotojas buvo blaivus ir jokių pažeidimų nepadarė.
Įdavė save
D.Čyžius vaizdo įrašą iš BMW gaudynių perdavė policijos pareigūnams, norėdamas įrodyti BMW pažeidimus, bet kartu įsirašė ir jo sukelta avarija. Taip pareigūnai pamatė, kad jis ne tik sukėlė įvykį bet ir pats pažeidė KET.
„Betmenas“ apie avariją pranešė pats, todėl išvengė bausmės už pabėgimą iš įvykio vietos. Jam buvo surašytas protokolas už tai, kad vairuodamas buvo neatidus, nepasirinko saugaus greičio, kliudė priešpriešais stovėjusį automobilį ir įvykus eismo įvykiui nuvažiavo deramai nepažymėjęs įvykio vietos.
37 metų amžiaus vairuotojas už tai gavo tik 43 eurų baudą. Tačiau jis vis tiek liko nepatenkintas.
Pažėrė priekaištų
Į Lrytas.lt kreipęsis D.Čyžius buvo labai nepatenkintas Kauno pareigūnų darbu ir pažėrė daugybę priekaištų.
„Tegul dabar komisaras Česnauskas paaiškina, kodėl protokole neįrašyta, jog apie įvykį buvo pranešta 112 ir važiavau paskui BMW automobilį, nes nemačiau jo valstybinio nr, ir dėl to, kad nebuvau įsitikinęs, kad registratorius įvykio metu buvo įjungtas.
Taip pat kilo įtarimas, jog BMW vairuotojas gali būti neblaivus. BMW automobilis po įvykio sustojo ir po mano pokalbio su juo, supratau, kad jis nelauks policijos ekipažo ir apsisukdamas per bortus ir žalią veją nuvažinėjo iš įvykio vietos.
BMW vairuotojui pasakiau, kviečiam policiją situacijai išsiaiškinti, o jis pasakė man: „pats ir kvieskis, jei tau reikia“, o pats pradėjo nuvažinėti“, – pasakojo D.Čyžius, nors įrodymų dėl BMW vairuotojo elgesio nepateikė.
Kauno apskrities vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos valdybos viršininkas Danas Česnauskas paaiškino, kad pažeidimo protokole nėra aprašomos visos aplinkybės, jame nurodoma, už ką vairuotojas baudžiamas.
„Protokolas yra kaltinimas vairuotojui dėl Kelių eismo taisyklių pažeidimo. Kaltinimas jam pareikštas toks, kad vairuodamas automobilį lenkė, neįsitikino, kad bus saugu ir atsitrenkė į stovintį automobilį“, – aiškino pašnekovas.
Persekiojo nekaltą vairuotoją
D.Česnauskas patvirtino, kad pareigūnai sulaukė D.Čyžiaus pranešimo apie galimai neblaivų BMW vairuotoją ir atvyko jo patikrinti. Tačiau patikrinus paaiškėjo, kad jis yra blaivus, o jokių įrodymų apie pasivažinėjimus per žolę ar bortus taip pat nebuvo.
Pasak pareigūno, ir iš filmuotos medžiagos BMW vairuotojo elgesys neatrodo įtartinas.
„D.Čyžius neturėjo jo lenkti, bandyti blokuoti, pats imtis stabdyti. Jo reikalas yra užfiksuoti pažeidimą ir paskambinti 112.
Paimkime tokią situaciją, noriu ir kad kiti vairuotojai žinotų. Jei matote, kad vairuotojas neprisisegęs saugos diržo, kalba telefonu, ką dažnai matome, kiti vairuotojai neturi teisės jo lenkti, persekioti ir bandyti sustabdyti. Jie tai darydami daro dar didesnį pažeidimą“, – nesivaikyti kitų vairuotojų patarė pareigūnas.
D.Česnauskas atkreipė dėmesį, kad fiksuodami kitų pažeidimus vairuotojai kartais parodo ir savo padarytą pažeidimą.
Pavyzdžiui, mobiliuoju telefonu pažeidėją nufilmavęs vairuotojas gali ir sau užsidirbti baudą už naudojimąsi telefonu prie vairo.
Nenorėjo paleisti BMW
„Kauno betmenu“ prisistatantis D.Čyžius savo elgesį po avarijos vadino geranorišku ir stebėjosi, kodėl niekuo dėtas BMW vairuotojas nebuvo grąžintas į avarijos vietą, kur jį lenkdamas „betmenas“ kliudė kitą mašiną.
„Policijos ekipažo pareigunai teigė, jog BMW automobiliui nėra būtinybės grįžti į įvykio vietą. O aš geranoriškai grįžau, padėjau pareigūnams nubraižyti schemą, pasitikrinau blaivumą, padėjau nustatyti kokį automobilį kliudžiau (truputį nubraukiau veidrodėlį)“, – lyg apie paslaugą pareigūnams pasakojo D.Čyžius.
„Įvykio vieta mums reikalinga, kai neturime filmuotos medžiagos. Bet jei turime medžiagą, kurioje matosi ir dešinėje pusėje važiuojantis BMW automobilis, kuris nedidina greičio ir nekeičia važiavimo krypties, ir matosi, kaip jis [D.Čyžius] atsimuša į kairėje pusėje stovintį automobilį, pradeda lenkti neįsitikinęs, kad bus saugu“, – aiškino D.Česnauskas.
Tačiau čia vairuotojo priekaištai nesibaigė.
Pareigūnus apipylė kaltinimais
„Betmenas“ liko nepatenkintas ir jam pažeidimo protokolą išrašiusiu pareigūnu. Vairuotojo teigimu, pareigūnas jį norėjo suimti už įžeidimą, atbėgęs į kabinetą, kur D.Čyžius įdavinėjo kitą, „Opel“, vairuotoją, žadėjo jį sulaikyti ir dėl to „betmenas“ paskambinęs į Imuniteto tarnybą.
D.Čyžius priekaištavo ir dėl policijoje likusios USB atmintinės, ir dėl pritaikytų ATPK straipsnių, laikino vairuotojo pažymėjimo, ir dėl 30-40 minučių rašyto protokolo, ir dėl to, kad neva po pusvalandžio niekas jo nebenorėjo sulaikyti.
D.Česnauskui šis konfliktas buvo žinomas. Pasak jo, jei D.Čyžių būtų reikėję sulaikyti, pareigūnai taip ir būtų padarę, bet situacija buvo paprastesnė – pareigūnas tik įspėjo įvairiais ketinimais besisvaidžiusį D.Čyžių negrasinti. O USB atmintinę jis pats paliko kabinete – gali bet kada atvykti ir pasiimti.
Nėra reikalo persekioti
Pasak D.Česnausko, Kauno policija per metus gauna apie 2 tūkst. įrašų ir nuotraukų, kuriose žmonės užfiksuoja kitų vairuotojų poelgius ir nėra jokio reikalo persekioti tokių pažeidėjų lyg veiksmo filmuose.
„Situaciją reikia įvertinti objektyviai. Mano nuomone, susipažinus su dviem vaizdo įrašais, pats D.Čyžius, pažeisdamas KET, fiksavo pažeidimus. Taip neturėtų būti, jis neturi tokios teisės.
BMW atveju nenustatyta jokių pažeidimų, bet turime kitą medžiagą, dar vyksta tyrimas, asmenis reikia apklausti, kviesime ir D.Čyžių, ir kitą asmenį. Jie abu yra parašę pareiškimus, kad ir vienas, ir kitas pažeidė KET, bet atidžiai peržiūrėjus vaizdo įrašą, gali būti, kad D.Čyžius, važiuodamas paskui vairuotoją, labiau pažeidžia taisykles“, – neslėpė D.Česnauskas.
Jo teigimu, pilietiškas elgesys neturėtų sukelti grėsmės kitiems eismo dalyviams.
Pasak pareigūno, Kauno policija per parą vidutiniškai gauna 5 pranešimus apie galimai neblaivius vairuotojus, iš jų vienas pasiteisina.
Pagarsėjo tarp vairuotojų
Pilietišku vairuotoju save laikantis D.Čyžius Kauno pareigūnams jau yra perdavęs ne vieną videoregistratoriaus įrašą, kuriame užfiksuoti tikri ar tariami kitų vairuotojų daromi KET pažeidimai.
Tačiau Kauno vairuotojai ant vyro pyksta ne dėl to. Su „betmenu“ susidūrę vairuotojai pasakoja, kad jis pats provokuoja pažeisti taisykles, mirksi šviesomis, keistai manevruoja ir kaltina nebūtais dalykais.
„Betmeno“ persekiojimą patyrusi persekiojimą kaunietė Skaistė (tikras vardas ir pavardė redakcijai žinomi. – Red.) pasakojo, kad po susidūrimo su pilietišku laikomu vairuotoju, jai prireikė vaistų.
„Automobilių nebuvo. Net nestabdžiusi išvažiavau į kelią“, – prisiminė Skaistė.
Labai greitai jos automobilį ėmė sekti tamsi „Toyota Verso“.
„Nesupratau, kas čia vyksta. Iš pradžių galvojau, gal šiaip kas nors juokauja, bet pažiūrėjau į telefoną – nieko (jokios žinutės apie pokštą. – Red.)“, – pasakojo 2005 metų „Volkswagen Golf“ vairuotoja.
Anot kaunietės, nepažįstamas automobilis prisiklijavo prie jos maždaug per metrą, signalizavo, žybčiojo ilgomis šviesomis, įsijungdavo avarinį, kartais važiuodavo greta.
Skaistės patirtą istoriją skaitykite čia.
BetmenasDeividas ČyžiusKaunas
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.