Šiemet trečiakart organizuojamų varžybų nugalėtojo laurai atiteko Ispanijos transporto įmonės „Janocargo“ vadovui ir vairuotojui José Ramónui Jano Gago, o pirmąkart tokio rango varžybose dalyvavęs „Stella Nova“ vairuotojas iš Lietuvos Vytautas Luotė užėmė antrąją vietą.
Ant trečiojo nugalėtojų pakylos laiptelio lipo portugalas Vitoras Pereira, atstovaujantys įmonei JLS.
37 sunkvežimių vairuotojai iš 20-ies šalių praėjusią savaitę susirinko Portugalijos sostinėje Lisabonoje, kur jie pademonstravo savo efektyvaus ir taupaus vairavimo įgūdžius sėdę prie „Tarptautiniu 2015 metų sunkvežimiu“ išrinkto „Renault T“ serijos vilkiko vairo.
Geriausio 2015 m. „ekovairuotojo“ titulą pelnęs J.R.Jano Gago sakė: „Kasdien nevairuoju sunkvežimio, todėl labai jaudinausi, nors varžyboms sudėtingame maršrute jaučiausi gerai pasiruošęs. Esu labai laimingas ir tikiuosi, kad mano vairuotojai gali didžiuotis šiuo rezultatu“.
Antrąją vietą laimėjęs vairuotojas iš Lietuvos V.Luotė tvirtino: „Esu daugiau nei laimingas dėl savo pasiekto rezultato: trasa dėl sudėtingo reljefo ir daugelio žiedinių sankryžų buvo labai techniška.“
Geriausiu Lietuvos atrankinio etapo vairuotoju iš 18-os konkurentų tapęs V.Luotė septynerius metus vairavo „Renault Magnum“ ir tik šiemet persėdo į naująjį „Renault Trucks T“.
„Ypač vertinu naujojo sunkvežimio saugumą, maksimaliai panaudoti riedėjimo inerciją leidžiančią „Optiroll“ sistemą, taip pat – pastovaus važiavimo greičio palaikymo sistemą. Negaliu nesižavėti ir neįtikėtina kabinos garso izoliacija, kuri man suteikia kasdieninį važiavimo komfortą“, – sakė Vytautas.
Visi 12 kompanijos, kurioje dirba Vytautas, sunkvežimių pagaminti „Renault Trucks“. Neseniai „Stella Nova“ įsigijo 4 naujus „Renault Trucks T High“ modelius su paaukštintomis kabinomis.
V.Luotei už pergalę varžybose teko 2000 eurų čekis apsipirkti pasirinktoje parduotuvėje, o jo kompanijai – 3000 eurų čekis įsigyti prekių ir paslaugų iš „Renault Trucks“.
Trečioji vieta teko vairuotojui iš Portugalijos. „Sutikau dalyvauti varžybose, nes norėjau visiems parodyti savo racionalaus vairavimo patirtį ir esu labai patenkintas savo rezultatu“,- sakė jis, čia pat pridurdamas, kad ekonomiško vairavimo mokymai yra ypač svarbi jo kompanijos darbo kultūros dalis: juos yra baigę visi 250 kompanijos vairuotojų.
Varžybas sudarė dvi dalys. Pirmiausia dalyviams teko atsakyti į testo, tikrinančio jų žinias apie ekonomišką vairavimą, klausimus, po to – atlikti maždaug 40 minučių trukmės praktinį važiavimą specialiai paruoštu maršrutu.
Važiavimams naudotas „Renault Trucks T Optifuel“ sunkvežimis, apjungiantis naujausias sunkvežimių technologijas su jam skirtų paslaugų paketu: „Optifuel“ mokymais vairuotojams, „Optifuel Infomax“ programine įranga, stebinčia ir analizuojančia vairuotojo elgseną kelyje.
Praktinio vairavimo užduotyje, sudariusioje 90 proc. galutinio vairuotojo balo, teisėjai vertino racionalaus vairavimo kokybę, greitį ir degalų sąnaudas.
Visus šiuos duomenis vertinimui suteikė „Optifuel Infomax“ sistema. Atlikę praktinį važiavimą, siekdami visapusiškai įvertinti savo įgūdžius, vairuotojai aptarė savo degalų taupymo bei vairavimo ypatybes su „Renault Trucks“ ekspertais.
Nacionalinių atrankų metu varžybose dalyvavo 9000 vairuotojų iš 2214 kompanijų. Varžyboms surengti visose šalyse reikėjo 470 dienų. Vairuotojai kelyje praleido 2000 valandų.
„Optifuel Challenge 2015“ finale dalyvavo vairuotojai iš Belgijos, Bulgarijos, Čekijos, Prancūzijos, Vokietijos, Didžiosios Britanijos, Vengrijos, Italijos, Lenkijos, Lietuvos, Liuksemburgo, Maroko, Portugalijos, Rumunijos, Rusijos, Slovakijos, Ispanijos, Šveicarijos, Tuniso ir Turkijos.