„Rolls-Royce“ sau iškeltas iššūkis buvo dar sudėtingesnis – į klasikos ir technologijų mišinį reikėjo įlieti nemažą porciją sportiškumo ir jaunystės.
Taip buvo sukurtas „Rolls-Royce Wraith“ – milžiniškas kupė su galingu V12 varikliu ir ekstravagantiškomis, iš priekio atsidarančiomis durimis.
Vilniuje šių prabangių automobilių atstovybės nėra, artimiausias „Rolls-Royce“ salonas – Varšuvoje.
Tačiau „Wraith“ trumpam atvyko į mūsų šalį ir portalas Lrytas.lt išbandė šį išskirtinį automobilį kelionėje iš Vilniaus į Rygą.
Mažas milžinas
Vos įsėdus prabangos ir vakarėlių dvasia persmelktas mažiausias ir galingiausias „Rolls-Royce“ modelis mintimis nunešė į Didžiojo Getsbio laikus, kai gyvenimo džiaugsmu galėjo būti pateisinamos bet kokios išlaidos.
Vaiduoklį arba dvasią reiškiančiu škotišku žodžiu „Wraith“ pavadintas modelis sunkiai gali būti vadinamas mažu. Jis gaminamas ant 7 serijos BMW (F01) platformos ir yra didesnis net už pailgintą vokiško limuzino versiją.
„Wraith“ ilgis siekia net 5,27 m., plotis – 1,9 m., aukštis – 1,5 m., o ratų bazė – net 3,1 metro.
Įspūdingas keturvietis automobilis sveria 2360 kilogramų. Turint galvoje jo dydį, tai nėra daug, tačiau posūkiuose „Wraith“ negali būti lyginamas su sportiniais automobiliais. Spustelėjus akceleratorių galiniais ratais varomo masyvaus automobilio priekis praranda nemažą dalį sukibimo ir posūkiuose „Wraith“ ima neklausyti vairuotojo.
Visai kas kita – jo jėga ir greitis tiesiojoje. Varomas 632 AG 6,6 litro darbo tūrio V12 varikliu su dviguba turbina automobilis pasiekia įspūdingą 800 Nm sukimo momentą esant 1500-5500 aps./min.
Todėl prašmatniam milžinui pajudėti iš vietos – vieni juokai, o iki 100 km/val jis įsibėgėja vos per 4,6 sek. Daugumos sportiškais vadinamų automobilių savininkai apie tokį rezultatą gali tik pasvajoti.
Skėtis kėbule ir kitos svajonės
Iš svajonių atkeliavę ir daugiau „Wraith“ elementų. Bene ryškiausias automobilio bruožas – iš priekio atsidarančios durys. Priešingai nei kituose automobiliuose, masyvių durų vyriai yra ne prie vairuotojo kojų, o prie nugaros, todėl privažiavus prie prašmatnaus vakarėlio durų galima lengvai išlipti ir iš karto pademonstruoti puošnius drabužius.
Manote, tokias dureles sunku uždaryti? Tam salone yra mygtukas, kurį spustelėjus durelės užsidaro ir prisitraukia pačios. Gili ir siaura, lagaminams arba golfo lazdoms pritaikyta bagažinė taip pat atsidaro mygtuko spustelėjimu.
Didžiojoje Britanijoje įsikūrusios įmonės dizaineriai pagalvojo ir apie lietų. Jei orai nelepina, išlipant tereikia spustelėti kėbulo šone esantį mygtuką ir tiesiai vairuotojui bei keleiviui į rankas iššoka po didelį skėti. Be abejo, priderintą prie kėbulo spalvos.
Nuosavos žvaigždės
Jei debesuota, žvaigždes galima stebėti neišlipus iš automobilio – perforuotos odos „Wraith“ lubos papuoštos žvaigždėtą dangų imituojančiu 1,3 tūkst. LED žiburėlių.
Rankomis surenkamas „dangus“ kiekviename automobilyje gali būti vis kitoks, o pirkėjai neretai užsisako tokį žvaigždžių išdėstymą, koks danguje buvo jų gimimo dieną arba kitu svarbiu gyvenimo momentu.
21 colio skersmens ratų vidurys važiuojant nesisuka, kad simbolis RR visuomet būtų aiškiai matomas.
„Wraith“ gausu įvairių vairavimo pagalbų, kaip naktinio matymo kamera, kruizo kontrolės sistema su atstumo palaikymu, ant priekinio stiklo rodomas greitis bei navigacija ir kitos, įprastos ir paprastesniuose modeliuose.
Bet technologinės detalės „Wraith“ salone kaip įmanoma labiau užmaskuotos – net pavarų perjungimo svirtis yra tik plona rankenėlė už vairo, o vietoje apsukų matuoklio vairuotojui prieš akis įtaisyta akceleratoriaus paspaudimo skalė.
Kitas pasaulis
Kiekviena „Wraith“ salono detalė – ne šiaip kokybiška, bet paties aukščiausio lygio. Natūralios ėriuko vilnos kilimėliai, minkštesni ir storesni už įprastus kilimus namams, šildomos ir vėdinamos chromu dekoruotos sėdynės, kurios gali padaryti masažą, ir nepavagiama „Spirit of Ectasy“ statulėlė kapoto priekyje, kuri pasislepia pajutusi stipresnį truktelėjimą – tik maža dalis visų prabangos detalių.
Be abejo, už tai reikia susimokėti. Lrytas.lt vairuotas praktiškai bazinės komplektacijos „Wraith“ (papildomai įmontuotas tik laikrodis ir sėdynių papuošimai) kainavo beveik 300 tūkst. eurų.
Jei dar sunku apsiprasti su naująja valiuta – prabangaus kupė kaina viršytų milijoną litų. Tai vienas iš pačių brangiausių automobilių visame pasaulyje, kurį lenkia tik didesni „Rolls-Royce“ ir keletas kitų aukščiausio lygio, daugiausiai sportinių, modelių.
Be to, 300 tūkst. eurų – tik pradžia. „Wraith“ pirkėjai gali užsisakyti ko tik širdis geidžia, pradedant šilkiniais, rankomis tapytais salono papuošalais ar kruopščiai išraižyta medžio mozaika, baigiant deimantais inkrustuota „Spirit of Ectasy“.
Vis dėlto, „Wraith“ skirtas žmonėms, kurie įvairius daiktus perka ne todėl, kad jų reikia, o todėl, kad norisi.
Atvykusi į Rygą automobilio raktelius atidaviau be jokios graužaties, nes žinau – mes iš pernelyg skirtingų pasaulių.
„Rolls-Royce Wraith“ skaičiai:
Bazinė kaina: 245 tūkst. eur.
Variklis: 6592 cm3 632 AG V12 benzininis.
Maksimalus sukimo momentas: 800 Nm/1500-5500 aps./min.
Pavarų dėžė: 8 laipsnių automatinė.
Įsibėgėjimas iki 100 km: 4,6 sek.
Didžiausias greitis: 250 km/val. (apribotas)
Vidutinės deklaruojamos degalų sąnaudos: 14 l/100 km.
Išmatavimai (ilgis/plotis/aukštis, mm.): 5269/1947/1507
Ratų bazė, mm.: 3112
Bagažinės talpa, l.: 470
Svoris: 2360 kg.
Gamybos vieta: Gudvudas, Didžioji Britanija