Varžybose dalyvaus ne tik Benediktas Vanagas su šturmanu iš Lenkijos Sebastianu Rozwadowskiu, bet ir Vaidotas Žala ir Saulius Jurgelėnas.
Pastarasis ekipažas startuos su pirmuoju lietuvišku Dakaro visureigiu „Seat Leon Dakar“, kurį sukonstravo vienas talentingiausių šalies mechanikų Darius Biesevičius.
Tai bus debiutinės ralio maratonų lenktynės, kuriose oficialiai užregistruotas lietuvių sukonstruotas bolidas.
Šturmanas S.Jurgelėnas neslėpė, kad planai dalyvauti ralio maratonų varžybose buvo puoselėjami jau seniai ir komanda aktyviai dalyvavo D.Biesevičiaus visureigio projektavime ir gamyboje.
„Tai tikrai įdomus visureigis. D.Biesevičius automobilių sporte dirba jau daugiau nei dvidešimt metų. Jis į šį bolidą sudėjo visas savo žinias ir patirtį. Tik todėl kartu nusprendėme imtis tokio sudėtingo projekto.“ – sakė S.Jurgelėnas.
V.Žala taip pat pasakojo, kad nekantrauja sugrįžti į dykumos maratonų trasas. „Paskutiniais metais mūsų rezultatai klasikinio ralio varžybose kur kas sutvirtėjo, radome taip reikalingą stabilumo ir greičio formulę, kuri šiemet padeda išsilaikyti lyderių gretose. Tikiuosi, kad tai – sportinės brandos pagrindas, kuris mums padės ne prasčiau pasirodyti ralio maratonuose.“ – sakė jis.
Italijos maratono techninėje komisijoje dalyvaus vienas svarbiausių FIA teisėjų prancūzas Lionelis Carre‘as, kuris apžiūrėjęs lietuvių sukonstruotą visureigį nuspręs, ar išduoti automobiliui tarptautinį sportinį pasą.
„Šiai procedūrai ruošiamės itin kruopščiai. Teisėjai bus itin reiklūs naujai sukonstruotam visureigiui, todėl turime pasirūpinti, kad nekiltų jokių abejonių dėl automobilio techninio patikimumo ir saugumo.“ – sakė projekto autorius D.Biesevičius.
Lietuviai sieks, kad visureigis būtų užregistruotas retoje T3 klasėje, tačiau dėl numatomos klasifikacijos pertvarkos šių metų pabaigoje gali tekti tenkintis ir bendrosios T1 kategorijos pasu.
„Seat Leon Dakar“ visureigį D.Biesevičius projektavo ir konstravo beveik dvylika mėnesių.
Bolidas sukonstruotas naudojant unikalią autoriaus suprojektuotą vamzdelinę konstrukciją, tuo tarpu dizaino elementai sukurti panaudojant serijinio „Seat Leon“ kėbulo dalis.
Kol kas visureigyje sumontuotas 1.9 turbodyzelinis „Seat“ variklis, tačiau Darius išreiškė viltį, kad artimiausiu metu pavyks išbandyti ir šiek tiek galingesnį VW variklį.
„Pagrindinė priežastis, kodėl pasirinkome neįprastai mažo darbinio tūrio variklį, yra siekis sumažinti bendrą automobilio svorį. Pagal FIA reglamentą, kuo didesnis variklis, tuo aukštesnė minimalaus svorio kartelė.
Mūsų automobilio degalų sąnaudos bus bene dvigubai mažesnės nei galingų benzinu varomų bolidų“, – pasakojo D.Biesevičius.
„Nebūsime greiti tiesiuose ir lengvuose ruožuose, bet „Seat Leon Dakar“ visi privalumai išryškės sunkiose ir smėlingose atkarpose. Būtent jos labiausiai ir lemia galutinį maratono rezultatą“, – sakė S.Jurgelėnas.
Lietuviai visureigyje kruopščiai apgalvojo visus svarbiausius mazgus pasinaudojant svaria D.Biesevičiaus patirtimi Dakaro maratonuose. Didelė dalis transmisijos ir pakabos dalių pagamintos specialiu Dariaus užsakymu.
Komanda pasirinko nemažai agregatų ir iš trasose puikiai išbandytų „Toyota“ visureigių.
„Pasiekėme idealų svorio paskirstymą tarp priekinės ir galinės ašių. Agregatai ir pagrindiniai mazgai išdėstyti taip, kad būtų galima greitai ir lengvai juos aptarnauti ar taisyti. Įdiegtas inovacijas bei techninius sprendimus galėčiau vardinti ir vardinti“, – aiškino automobilio autorius.
Testavimo ir pasiruošimo Dakaro maratonui programoje numatyta daugiau nei 10 tūkst. kilometrų. „Seat Leon Dakar“ automobilis pasirodys tiek vietinėse, tiek tarptautinėse lenktynėse.