Prieš trejus metus, 2012-ųjų kovą, ketverių metų amžiaus berniukas Remingtonas Waldenas žuvo liepsnose, kai į jo tetos vairuojamo „Jeep Grand Cherokee“ galą rėžėsi pikapas ir trūko „Jeep“ degalų bakas.
12 prisiekusiųjų, iš kurių buvo 11 moterų ir vienas vyras, nusprendė, kad „Jeep“ valdantis koncernas „Chrysler“ žuvusio vaiko šeimai turi sumokėti 150 mln. JAV dolerių (138,5 mln. eurų).
1999-aisiais pagamintame „Jeep Grand Cherokee“ degalų bakas buvo sumontuotas už galinės ašies ir praktiškai neapsaugotas nuo smūgių iš galo.
Pikapui atsitrenkus į visureigį degalai ėmė sunktis į saloną ir nuo žiežirbos automobilis akimirksniu paskendo liepsnose.
JAV federaliniuose dokumentuose užfiksuoti dar 75 atvejai, kai žmonės žuvo užsiliepsnojus automobiliams, kurių degalų bakai buvo sumontuoti už galinės ašies.
„Chrysler“ motininės kompanijos FCA US atstovas Mike'as Palese'as tvirtino, kad koncernas yra nusivylęs ir teiks apeliaciją.
„Chrysler“ gali tikėtis sumažinti kompensacijos sumą, bet vargu, ar žiuri sprendimas dėl įmonės kaltės pasikeis, nes teisme pasirodė ne vienas liudininkas, matęs avariją ir berniuko žūtį.
Ši bauda automobilių gamintojui yra viena iš didžiausių istorijoje.
Pačią didžiausią visų laikų kompensaciją yra išmokėjusi „General Motors“. 1999-aisiais Kalifornijoje teismas priteisė koncernui sumokėti net 4,9 mlrd JAV dolerių porai, kurios keturi vaikai buvo sunkiai sužaloti, kai po smūgio į galą užsiliepsnojo „Chevrolet Malibu“.
Apeliacinis teismas sumą sumažino iki 1,2 mlrd. JAV dolerių.
Antra automobilių gamintojui brangiausiai kainavusi nelaimė iki šiol buvo 2004-aisiais įvykusi „Ford Explorer“ avarija, po kurios vairuotoja liko paralyžiuota. Teismas nurodė „Ford Motor“ išmokėti 369 mln. JAV dolerių kompensaciją, o apeliacinis teismas sumą sumažino iki 83 mln. JAV dolerių.