Šie transformatoriai - vieni svarbiausių elektros tilto su Švedija „NordBalt“ įrenginių.
Juos iškrauti planuota dar trečiadienį, tačiau darbus sutrukdė per didelis vėjas.
Krovimo darbai prasidėjo ketvirtadienį 5 val. ryte. Du transformatorius profesionalų komanda iš kelto ant specialaus tralo iškėlė per maždaug keturias valandas.
Joks tiltas neatlaikytų
„Pagrindiniai sunkumai iki šiol buvo vėjas ir tamsa – dirbome paryčiais. Mūsų dar laukia du labai siauri kelio ruožai. Juos reikės įveikti labai lėtai ir atsargiai. Apsunkins ir tai, kad krovinys važiuos naktį – tamsoje darbas šiek tiek pasunkės“, - aiškino krovą prižiūrinčios lenkų įmonės MTD atstovas Jaroslawas Žurawskis.
Vieną keblų posūkį specialiai transformatorių gabenimui sutvarkė „Lietuvos geležinkelio“ darbuotojai. „Kad krovinys išsisuktų posūkyje“, - pasakojo J.Žurawskis.
Transformatoriai į Klaipėdos pastotę keliaus specialiu maršrutu – Jūrininkų prospektu, Lypkių ir Švepelių gatvėmis, 141-uoju keliu ir keliu Klaipėda-Dovilai iki Kiškėnų kaimo, šalia kurios įrengta Klaipėdos transformatorių pastotė.
Svarbiausia, kad keliuose nėra jokių tiltų ar viadukų. Specialistų teigimu, tokio svorio jokie Lietuvos tiltai neatlaikytų.
Atstumas nuo krovos terminalo iki Klaipėdos pastotės – apie 12 kilometrų. Jį milžiniško svorio krovinys turėtų įveikti per porą valandų.
Kelių nesugadins
Tikimybė, kad krovinys nuvirs nuo kelio, beveik nulinė. „Jis per sunkus. Be to, gabensime transformatorius specialiu vilkiku. Jame 12 ašių, ant kurių po 12 ratų. Nežmoniškas ratų skaičius. Pats sąstatas sveria apie 60 tonų. Tad bendras tempiamas svoris – apie 260 tonų“, - dėstė J.Žurawskis.
Transformatoriai bus gabenami ant 35 metrų ilgio ir 5 metrų pločio tralo.
Krovinį trauks itin galingas – 660 arklio galių - vilkikas. Jo svoris – 34 tonos – prilygsta įprastam vilkikui su pilnai pakrauta priekaba. Jis trauks priekabą su kroviniu, o operatorius valdys ją nuotoliniu būdu.
Ar tokio svorio krovinys gali pakenkti Lietuvos keliams? J.Žurawskis tikino, kad ne. „Įprastas vilkikas turi 12 ratų. Jis gali gabenti 40 tonų. Vienam ratui tenka daugiau nei trys tonos. Akumuliatorius ir vilkiko priekaba sveria 260 tonų. Šis svoris išsidalina 144 ratams – mažiau nei po dvi tonas kiekvienam“, - aiškino lenkas.
Dar du atkeliaus sausį
Dar du tokio pat svorio transformatoriai į Lietuvą atkeliaus sausio viduryje.
Transformatoriai bus montuojami šalia „NordBalt“ keitiklio pastato ir bendra galia pranoks Klaipėdos transformatorių pastotėje po rekonstrukcijos pastatytus įrenginius. Iš viso elektros tiltui „NordBalt“ reikalingi trys tokie transformatoriai, kurie galia prilygtų 700 megavatų galios jungčiai. Ketvirtasis transformatorius bus rezervinis.
Sausio pabaigoje į Lietuvą atkeliaus dar aštuoni, lengvesni transformatoriai, jie keliaus į Alytaus transformatorinę.
Tai nėra pats sunkiausias krovinys, iškrautas Klaipėdos krovinių terminale. Prieš keletą metų Klaipėdą pasiekė 220 tonų sveriantys generatoriai.
Prieš dvejus metus Klaipėdos uoste iškrautas kiek lengvesnis krovinys – 180 tonų frakcionavimo kolona. Ją iš laivo kėlė du kranai.