Paaiškėjo masiškai išregistruotų automobilių likimas

2014 m. spalio 24 d. 17:32
Loreta Juodzevičienė
„Be Lietuvos mums būtų blogai, ji mus maitina daug metų“, – prisipažino į Marijampolės automobilių turgų iš Kazachstano nuolat atvažiuojantis Vladimiras. Jis teigė, jog daugybė jo tautiečių iš Marijampolės į gimtinę gabena ne tik apynaujes mašinas, bet ir vagonus senų automobilių detalių.
Daugiau nuotraukų (1)
Po rugsėjo 29 dienos Lietuvoje masiškai išregistravus per 800 tūkst. transporto priemonių, prastos būklės automobilių savininkai nebeturi kur jų dėti.
Seni automobiliai traukia kazachų dėmesį - jie į Kazachstaną gabena pilnus vagonus ardymui skirtų mašinų.
Naudota detalė geriau nei kiniška
„Mūsų žmonės neturtingi, retas kuris įstengia nusipirkti apynaujį automobilį, kaip dabar reikalauja mūsų įstatymai. Būtų geriau, jei leistų įvežti senas mašinas, – beveik guodėsi mašinų prekeivis iš Kazachstano. – Kazachai vežasi senų automobilių detales, nes daug kas nori originalių, o ne pagamintų Kinijoje, kurių pilnos parduotuvės", - aiškino Vladimiras.
Marijampolės automobilių turguje sutikti iš Kazachstano atvykę Ibrahimas ir Izmailas pasakojo, jog jie dairosi apynaujų amerikinių mašinų.
„Ne vienas mūsų pažįstamas atskrenda į Lietuvą atsarginių detalių seniems automobiliams. Iš to galima uždirbti, tačiau nedaug. Kartais pasitaiko blogų detalių, tuomet sandėris atneša kelis tūkstančius eurų nuostolio.
Lietuvoje labai didelis detalių pasirinkimas. Tie, kas užsiima tokiu verslu, perka viską nemirktelėję, nes paskui vis tiek tas mašinas reikia supjaustyti.
Pasitaiko, jog kazachai seno automobilio savininkui lietuviui pinigus sumoka net nematę perkamos mašinos. Lietuviai labai sumaniai prekiauja“, – šypsosi Ibrahimas.
Lietuvos sanitarai
Šių metų rugsėjo pabaigoje Lietuvoje įsigaliojusiu įstatymu dėl nustatytų reikalavimų neatitinkančių transporto priemonių išregistravimo, ko gero, labiausiai apsidžiaugė kazachai, kuriuos Marijampolės automobilių laužynų ir metalų supirktuvių darbuotojai juokais vadina Lietuvos sanitarais.
„Daugybė senų automobilių į Rytus sėkmingai išvažiavo jau prieš 4–5 metus.
Kazachai turi prisipirkę daug senų automobilių, kuriems trūksta detalių.
Manau, 50–60 proc. dabar išregistruotų automobilių atsidurs Kazachstane. Prekeiviai iš šios šalies mašinas išardo Lietuvoje. Kėbulai lieka pas mus, o važiuoklės ir varikliai išvažiuoja į Rytus.
Detales kazachai gabenasi vagonais, vaduoja Lietuvą iš metalo laužo“, – pasakojo Marijampolėje esančios bendrovės „Ferometa“ direktorius Dainius Velykis.
Didelių pinigų nesiūlo
Jis maždaug prieš aštuonerius metus dirbo Kazachstane, todėl iš arti matė šios šalies automobilių verslą, pirkėjų galimybes.
„Į Kazachstaną detalėms veždavome tokių mašinų, kuriomis lietuviai jau seniai nevažinėjo. Kazachai supirkdavo iš mūsų visokias „lupenas“, kurios bent kiek judėjo. Ir įsigydavo jas ne detalėms, o važinėti“, – pasakojo D.Velykis.
Bendrovės „Ferometa“ vadovas teigė, jog po to, kai prieš kelias savaites buvo masiškai išregistruojamos transporto priemonės, didelių pokyčių savo versle beveik nepajuto, klientų padaugėjo tik vienu kitu.
„Visi nori pinigų, už ačiū niekas neatiduoda į laužyną senų ar nevažiuojančių mašinų“, – šypsosi D.Velykis.
Jis teigė, jog didelių pinigų atidavus mašiną į laužą tikėtis neverta.
D.Velykis pateikė pavyzdį: „Tarkime, „Volkswagen Golf“ sveria 800 kilogramų. Dauginame iš 300 litų, tiek kainuoja tona užteršto metalo. Pridedame visokius mokesčius, ir paaiškėja, jog mašinos savininkas už ją daugiau kaip 200 litų negaus.
Tona švaraus metalo – mašina be skysčių, gumų, plastmasių – kainuoja apie 500 litų.“

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.