- Visų pirma, leiskite pasveikinti tapus šių metų Lietuvos ralio čempionu. Kaip vertinate šį sezoną?
- Sezono pabaigos, drauge su šturmanu Tomu Šipkausku, laukiame džiaugsmingai, dar neatėjus paskutiniam etapui jau užsitikrinome absoliučiosios įskaitos nugalėtojo vardą. Dėl to – labai smagu. Važiavimas paskutiniame etape yra ir garbės reikalas.
Negana to, dalyvaujame ir Baltarusijos čempionate, kurio etapas vyks Druskininkuose. Ten taip pat užimame pirmąją vietą absoliučioje įskaitoje. Būtų labai gera turėti ir Baltarusijos čempiono vardą. Paskutinis titulas, kurį šiemet tikimės laimėti – NEZ (Šiaurės Europos zonos šalių) čempionų vardas, kuris paaiškės spalio 19 d. „Rally Latvija“ metu.
- Kas Jums padėjo užsitikrinti čempiono vardą?
- Visų pirma, greitų ekipažų technika nuolat tobulinama, taip elgtis priverčia aplinkybės. Rezultatą lemia ne tik techninis, bet ir paties ekipažo – vairuotojo ir šturmano pasiruošimas. Svarbūs ir rėmėjai, nes jų parama leidžia įsigyti naujas padangas, kuro, sumokėti startinius mokesčius.
Taip pat egzistuoja sėkmės faktorius, avarijos ir dar daugelis kitų dalykų, kuriuos sudėjus pasiekiamas rezultatas. Šis sezonas mums buvo labai sėkmingas, sakykim, stabilus, tačiau nebuvo lengvas. Teko įveikti sunkių etapų. Vienuose jų buvo labai karšta, kituose – daug dulkių. Džiugu, kad šiandien, nepaisant visko, esame geriausi.
- Kokius tikslus sau keliate važiuodami į „Rally Classic“ Druskininkai 2014?
- Tai – maža paslaptis, bet Druskininkuose planuojame startuoti su nauju automobiliu. Startuodami su dar greitesniu ir galingesniu automobiliu norime įnešti šiek tiek intrigos.
Žinoma, stengsimės būti pirmi ar bent jau pakliūti į lyderių trejetuką. Norime žiūrovams ir organizatoriams padaryti gerą šventę, parodyti įdomų reginį.
- Kuo „Rally Classic“ Druskininkai 2014 skiriasi nuo kitų LARČ etapų, kuriuos šiemet įveikėte?
- Mane žavi pats Druskininkų miestas. Greičio ruožų danga šiek tiek minkštoka, tačiau pats ralis – labai įdomus, sunkus ir sudėtingas. Teks nuvažiuoti daug kilometrų, o greičio ruožai parinkti taip, kad norėdami sėkmingai juos įveikti turėsime tikrai nemažai padirbėti.
„Rally Classic“ Druskininkai niekada nebūna paprastas ir lengvas ralis. Taip pat, tai šventinis – baigiamasis etapas, todėl mano nuomone, jį tikrai galima priskirti prestižinių ralių kategorijai. Jeigu Druskininkuose dalyvautų dar daugiau dalyvių – renginys būtų tikrai nuostabus.
Visi lenktynininkai, kurie atvažiuos į Druskininkus stengsis būti kuo greitesni, parodyti geriausius rezultatus.
- Šiemet ekipažams teks įveikti naktinį ir miesto greičio ruožus. Kokius iššūkius jie meta lenktynininkams?
- Naktinis ruožas iš principo sudėtingas - matomumas ženkliai mažesnis nei dieną, aplinka atrodo visiškai kitaip, todėl reikia didesnio susikaupimo, daugiau įgūdžių, gebėjimo teisingai susirašyti naktinę trasą.
Mieste vykstantys greičio ruožai taip pat pakankamai sudėtingi. Aplink yra stulpai, trasa aptverta bortais, automobilio sukibimas su asfalto danga – kitoks nei žvyriniuose ruožuose. Važiavimas mieste išvystant didelį greitį turi būti labai techniškas, atidus. Šiame greičio ruože, kai jau pravažiuotas praktiškai visas ralis, galima labai greitai sugadinti automobilį ir prarasti viską, dėl ko nuosekliai stengtasi.
- Kokius greičio ruožus mėgstate labiausiai, greičiausiai ir techniškiausiai įveikiate?
- Visi greičio ruožai – savaip sudėtingi. Daug metų važiavau žiedinėse lenktynėse, todėl man imponuoja greiti ruožai, kurių posūkiuose gausu tramplinų. Greitis – puikus jausmas.
Ramūnas ČapkauskasTomas ŠipkauskasLietuvos automobilių ralio čempionatas (LARČ)
Rodyti daugiau žymių