Jame startavo ir trys lietuvių ekipažai, bet itin ilgose ir sunkiose varžybose atlaikė ne visų jų technika.
Daugiausia problemų turėjo Vytautas Švedas ir Žilvinas Sakalauskas. Penktadienį dėl itin prastų kelių Lietuvoje, Margionių greičio ruože galinė Vytauto „Mitsubishi Lancer Evo X“ automobilio pakaba buvo visiški sudaužyta. Sulipdę automobilį diržų pagalbą mechanikai padarė stebuklą ir ekipažas galėjo tęsti lenktynes.
Šeštadienį problema pasikartojo, tik antrąkart lūžo dešinioji automobilio važiuoklės dalis. Tačiau mechanikai sunkiai dirbo visą naktį ir praleidęs paskutinį šeštadienio greičio ruožą V.Švedas sekmadienį vėl startavo varžybose.
Paskutiniame greičio ruože jis užėmė 23 vietą, o bendroje įskaitoje ekipažui pavyko pakilti iki 35 pozicijos.
Dainius Matijošaitis ir Mindaugas Čepulis, taip pat važiuojantys su „Mitsubishi Lancer Evo X“, išvengė didelių techninių problemų iki pat varžybų pabaigos, tačiau priešpaskutiname greičio ruože liko tik 50-ti.
Vis tik jiems pavyko atsitiesti ir paskutiniame GR užėmus 36 vietą pasiekti geriausią rezultatą tarp lietuvių. Ekipažas užėmė 24 vietą bendroje įskaitoje.
WRC etapo tarp lietuvių nebaigė tik visas varžybas stabiliai važiavęs Jonas Pipiras su šturmanu Ramūnu Babachinu ir „Škoda Fabia R2“. Likus vos dviems greičio ruožams, 22 GR juos pavedė technika, taigi lietuviai papildė 13-kos varžybų nebaigusių ekipažų gretas.
Septintąjį WRC etapą laimėjo prancūzai Sebastienas Ogieras ir Julienas Ingrassia su „Volkswagen Polo R“. Jie šeštadienį ir sekmadienį po truputį augino persvarą prieš antroje vietoje likusį komandos draugą Andreasą Mikkelseną su šturmanu Ola Floene’u.
Nugalėtojai keturias dienas trukusias varžybas laimėjo 1 min. 7,7 sek, skirtumu. Pasaulio čempionas nugalėjo 10 iš 24 greičio ruožų ir dar kartą įrodė, kad „Volkswagen Motorsport“ komanda šiemet neturi sau lygiaverčių varžovų.
Trečiąją vietą bendroje įskaitoje užėmė „Hyundai“ lenktynininkai Therry Neuville’is ir Nicolas Gilsoulas su „Hyundai i20 WRC“. Jie nuo antrosios vietos laimėtojų atsiliko 1 min. 5,8 sek.
S.Ogieras skaičiuoja pergales
Lietuvos ir Lenkijos etapas S.Ogierui buvo 21-oji pergalė, kuri leido aplenkti Didierį Auriolį ir pakilti į 7-tąją poziciją daugiausiai WRC istorijoje pergalių iškovojusių sportininkų sąraše.
Prancūzas vis dar atsilieka nuo Sebastieno Loebo (78), Marcuso Gronholmo (30), Carloso Sainzo (26), Colino McRae (25), Tommio Makineno (24) ir Juha Kankkuneno (23).
„Man tai buvo tobulas savaitgalis. Tai didelis žingsnis link čempiono titulo. Greičio ruožai buvo tikrai puikūs ir greiti. Šį sezoną nėra lengva laimėti ralio etapus“, – sakė S.Ogieras.
Norvergas A.Mikkelsenas su šturmanu O.Floene’u persekiojo pasaulio čempioną dvi su puse dienos, tačiau galiausiai turėjo pripažinti prancūzo pranašumą ir tenkintis antrąja vieta ant nugalėtojų pakylos.
Belgas T.Neuville antrą kartą šiame sezone, tą patį jam buvo pavykę padaryti ir Meksikos ralyje, finišavo trečioje pozicijoje.
„Buvo puikus savaitgalis. Smagu matyti, kad visi trys Hyundai automobiliai finišavo. Noriu padėkoti visai komandai už nuostabų darbą“, – sakė T.Neuville’is.
Mikko Hirvonenas, Jari-Matti Latvala ir Juho Hanninenas etapą baigė ketvirtoje, penktoje ir šeštoje pozicijose.
„Lotos 71ST Rally Poland“ buvo prastas etapas „Citroen Abu Dhabi World Rally Team“ komandai, kurios pagrindinis pilotas Madsas Ostbergas iš kovos pasitraukė dar šeštadienį.
Krisas Meeke stengėsi kaip galėjo ir po prastos pradžios etapą baigė 7-toje pozicijoje. Dešimtuką užbaigė Kiwi Haydenas Paddonas, Henningas Solbergas ir 10-toje pozicijoje atsidūręs čekas M.Prokopas.
Po vakar patirtos avarijos į ralį sugrįžo ir R.Kubica, kuris startavo turėdamas baudos minučių.
„Ne visur sekėsi trumpinti. Taip pat vakar kliudėme akmenį. Noriu padėkoti visiems fanams. Jūs nuostabūs. Taip pat dėkui ir organizatoriams, jie padarė didžiulį darbą“, – džiaugėsi lenkas.
WRC2 kategorijoje estas Ottas Tanakas nepaleido nei akimirkai lyderio pozicijos ir lengvai laimėjo etapą. Estas ralio pabaigoje turėjo 1 min 38,2sek. pranašumą prieš artimiausią persekiotoją.
Už jo nugaros liko komandos draugas Jaris Ketomaa ir Yazeedas Al-Rajhi.
„Šis etapas suteikė man pasitikėjimo. Man čia labai patiko. Galbūt galėjau laimėti ir Meksikos ralį, tačiau ten taip nesisekė“, – pasakojo estas O.Tanakas.
JWRC kategorijoje niekas neprilygo prancūzui Stéphane’ui Lefebvre.
Paskutinė ralio diena
Paskutinė Pasaulio ralio čempionato etapo diena Lietuvoje ir Lenkijoje prasidėjo 14,54km ilgio „Milki“ greičio ruožu, į kurį išvažiavo 56 automobiliai, nors pirmąją dieną startavo 68 pretendentai į nugalėtojo titulą.
Elfynas Evansas pirmasis pradėjo greičio ruožą ir valė kelią kitiems. Nors lauke lijo, tačiau padangų sukibimas su danga buvo stebėtinai geras.
S.Ogieras apgynė savo 61,8 sek. pranašumą. Didžiausia kova prasidėjo dėl trečiosios vietos tarp T.Neuville’io, M. Hirvoneno, J. Hannineno ir suomio J.M.Latvalos.
Tiek S.Ogieras, tiek ir A.Mikkelsenas greičio ruože buvo labai atsargūs ir vengė klaidų.
J.M.Latvala aplenkė J.Hannineną ir pakilo į 5-tą poziciją. T.Neuville’is įtvirtino 23,5 sek. pranašumą prieš besivejantį suomį ir 10,5 sek prieš M.Hirvoneną.
K.Meeke taip pat įspūdingai pradėjo dieną ir aplenkė H.Solbergą bei pradėjo kelti grėsmę H.Paddono 7-tajai pozicijai.
Nors antrame Kruklankio greičio ruože lynojo, tačiau tai nesustabdė J.M.Latvalos ir jis laimėjo jau ketvirtąjį ruožą šiame WRC etape bei dar labiau priartėjo prie 4-toje pozicijoje esančio M.Hirvoneno. Pirmas trejetukas vengė klaidų ir važiavo lėtesniu tempu.
3-čiasis dienos ruožas paskutiniam pasirodymui sugrįžo į 2,5 km ilgio Mikolaikų arenos trasą, kur J.M.Latvala laimėjo dar vieną greičio ruožą.
K.Meeke aplenkė H.Paddoną ir pakilo į 7-tą poziciją. Lyderiai nevažiavo itin dideliu tempu ir taupė padangas paskutiniam greičio ruožui.
Pergalė paskutiniame ralio etape pasaulio čempionui suteikė papildomus 3 taškus. J.M.Latvala stengėsi pasivyti M.Hirvoneną, tačiau jam pritrūko 0,7 sekundės.
„Lotos 71st Rally Poland“ – pozicijos po GR24:
1. Sébastien Ogier (FRA)/Julien Ingrassia (FRA) Volkswagen Polo R WRC 2hr 34min 02.0sec
2. Andreas Mikkelsen (NOR)/Ole Floene (NOR) Volkswagen Polo R WRC 2hr 35min 09.7sec
3. Thierry Neuville (BEL)/Nicolas Gilsoul (BEL) Hyundai i20 WRC 2hr 36min 15.5sec
4. Mikko Hirvonen (FIN)/Jarmo Lehtinen (FIN) Ford Fiesta RS WRC 2hr 36min 34.4sec
5. Jari-Matti Latvala (FIN)/Miikka Anttila (FIN) Volkswagen Polo R WRC 2hr 36min 35.1sec
6. Juha Hänninen (FIN)/Tomi Tuominen (FIN) Hyundai i20 WRC 2hr 36min 51.9sec
7. Kris Meeke (GBR)/Paul Nagle (IRL) Citroën DS3 WRC 2hr 38min 29.9sec
8. Hayden Paddon (NZL)/John Kennard (NZL) Hyundai i20 WRC 2hr 38min 34.1sec
9. Henning Solberg (NOR)/Ilka Minor (AUT) Ford Fiesta R5 WRC 2hr 39min 01.0sec
10. Martin Prokop (CZE)/Jan Tomanek (CZE) Ford Fiesta R5 WRC 2hr 40min 13.3sec
11. Ott Tanak (EST)/Raigo Molder (EST) Ford Fiesta R5 2hr 42min 12.3sec
12. Jari Ketomaa (FIN)/Kaj Lindström (FIN) Ford Fiesta R5 2hr 43min 50.5sec
Ruožų nugalėtojai
SS1: Sébastien Ogier
SS2: Juho Hänninen
SS3: Sébastien Ogier
SS4: Andreas Mikklesen
SS5: Mads Østberg
SS6: Sébastien Ogier
SS7: atšaukta
SS8: atšaukta
SS9: Andreas Mikkelsen
SS10: Sébastien Ogier
SS11: Andreas Mikkelsen
SS12: Mads Ostberg
SS13: Sébastien Ogier
SS14: Sébastien Ogier
SS15: Sébastien Ogier
SS16: Sébastien Ogier
SS17: Thierry Neuville
SS18: Jari-Matti Latvala
SS19: Jari-Matti Latvala
SS20: Sébastien Ogier
SS21: Jari-Matti Latvala
SS22 Jari-Matti Latvala
SS23: Jari-Matti Latvala
SS24 Sébastien Ogier
Ralio lyderiai
SS1: Sébastien Ogier
SS2: Andreas Mikkelsen
SS3: Sébastien Ogier
SS4-5: Andreas Mikkelsen
SS6-8: Sébastien Ogier
SS9: Andreas Mikkelsen
SS10-24: Sébastien Ogier