Būtent jie, pasitelkę galingas sniego valymo mašinas, kiekvieną žiemą užtikrina lėktuvų kilimo ir tūpimo tako bei perono švarą, o kartu ir sklandų lėktuvų eismą.
Kaip pasakoja Vilniaus oro uosto direktorius Olafas Martensas, tiek sostinės, tiek kitų Lietuvos oro vartų takai yra pradedami valyti vos pradėjus snigti.
Tuomet į darbą kimba už aerodromo priežiūrą atsakingi darbuotojai, užvedantys net septynių čia esančių sniego valymo mašinų variklius. Ši žiema – jokia išimtis.
„Per vieną važiavimą tokia mašina gali nuvalyti 4 metro pločio juostą. Mūsų oro uosto kilimo ir tūpimo tako ilgis siekia net 2 515 m, todėl gausiai sningant mašinos vairuotojai, pakaitomis dirbantys po 12 valandų per pamainą, suvažinėja net kelis šimtus kilometrų“, – tikina O. Martensas, pridūręs, kad valant taką taip pat yra nuolat tikrinamas dangos sukibimo koeficientas.
O. Martensas pastebi, kad dalis nuo tako ir perono nuvalyto sniego yra nuvežama į specialiai tam skirtą atokią vietą oro uosto teritorijoje, o kita dalimi pasirūpina pačios valymo mašinos, vadinamos sniego rotoriais.
Pastarieji surinktą sniegą nusviedžia 40 metrų nuo nuvalyto kilimo ir tūpimo tako.
Vilniaus oro uostas priklauso Lietuvos oro uostų tinklui, kuris valdo tris oro vartus Vilniuje, Kaune ir Palangoje. Per 2017 m. jie aptarnavo 5,2 mln. keleivių ir 55 tūkst. skrydžių.
Žiemos sezono metu iš Lietuvos oro uostų 15 aviakompanijų skraidina 65 kryptimis į 56 miestus 26 šalyse.
Tarptautinės oro uostų tarybos (ACI Europe) duomenimis, Lietuvos oro uostai prie Lietuvos BVP prisideda 2,5 proc.