Tačiau tokių automobilių vairuotojams Saugaus eismo automobilių keliais įstatyme numatyta daug sąlygų.
Juos būtina pritaikyti pagal ilgą reikalavimų sąrašą, o pradedantiesiems vairuotojams bus draudžiama vairuoti net ir perdarytą automobilį.
Daug reikalavimų
Įstatyme numatyta, kad automobiliai su vairu dešinėje turės turėti netiesioginio matymo įrangą, skirtą vairuotojo priekiniam matomumui pagerinti: periskopinius priekinio vaizdo veidrodžius, kamerą su monitoriumi, kurie galėtų filmuoti ir rodyti eismą bet kuriuo metu.
Taip pat automobilis privalo turėti eismui dešine kelio puse pritaikytus žibintus ir šoninius galinio vaizdo veidrodžius.
Dar daugiau sąlygų skirta autobusams ir sunkvežimiams. Autobusų bent vienos keleiviams laipinti skirtos durys privalo būti dešinėje pusėje. O krovininiai automobiliai, kurių didžiausia leisina masė didesnė nei 7 500 kg ir kurie skirti vežti ne daugiau nei aštuonis keleivius neįskaitant vairuotojo, privalo turėti eismui dešiniąja kelio puse pritaikytus plataus stebėjimo kampo arba artimo vaizdo veidrodžius.
Visa ši įranga privalo būti sertifikuota naudojimui Europos Sąjungoje ir atitikti techninių apžiūrų ekspertų reikalavimus įrengimui. Plačiau visi techniniai reikalavimai išaiškinti čia.
Anuliuos techninę apžiūrą
Perdaryti nereikės tik tų automobilių, kurie Lietuvoje buvo registruoti iki 1993-ųjų gegužės 1 dienos, specialiai darbinei technikai bei transporto priemonėms, kurios yra pripažintos istorinėmis.
Be to, vairuotojai gali nesitikėti, kad pavyks išsinuomoti įrangą tik techninei apžiūrai atlikti.
Įstatymu policijos pareigūnams suteikta teisė anuliuoti automobilio techninę apžiūrą, jei papildomos įrangos nėra, ji nepilnai sukomplektuota arba neveikia.
Dešiniavairių automobilių registravimo klausimas Lietuvoje buvo tempiamas beveik ketverius metus. Europos Sąjungos Teisingumo teismas dar 2014-ųjų kovą įspėjo, kad Lietuva turi leisti registruoti automobilius su vairu dešinėje, nes draudimas pažeidžia laisvos prekybos ES principus.
Vis tik dėl nustatytų reikalavimų greičiausiai dešiniavairiai Lietuvos kelių masiškai neužplūs. Reikalingi perdarymai yra gan brangūs ir sudėtingi, o techninių apžiūrų ekspertas Ramūnas Vėlavičius pripažino dar nematęs tvarkingai pritaikyto dešiniavairio automobilio.
Reikalavimai vaizdo kamerai ir monitoriui:
*kameros perduodamas atstumas iki objektų turi sutapti su realiu;
*vaizdo jutiklio raiška turi būti ne mažesnė kaip 2 megapikseliai (skaitmeninė kamera) arba ne mažesnė kaip 520 televizinių eilučių (analoginė kamera);
* vaizdo jutiklio matricos dydis turi būti ne mažesnis kaip 1/3”;
* matymo kampas turi būti ne didesnis kaip 160°;
* bendri kameros ir jos tvirtinimo elementų matmenys turi būti ne didesni kaip: ilgis – 150 mm, plotis – 100 mm, aukštis – 100 mm;
* vaizdo jutiklio jautrumas šviesai turi būti ne didesnis kaip 0,05 lx, o šviesos jutiklio diafragma turi būti ne didesnė kaip F/1,4;
* įrašymo greitis turi būti ne mažesnis kaip 30 kadrų per sekundę;
* svoris turi būti ne didesnis kaip 1000 g;
* darbinė temperatūra turi būti ne aukštesnė kaip -20 °C ir ne žemesnė kaip +45 °C;
* turi būti užtikrintas nepertraukiamas elektros maitinimas;
* turi būti montuojama kairėje pusėje;
* monitoriaus ekranas turi būti spalvotas;
* ekrano vaizdo atvaizdavimo greitis negali būti mažesnis kaip 30 kadrų per sekundę;
* ekrano įstrižainė turi būti ne mažesnė kaip 17 cm, bet ne didesnė kaip 30 cm;
* ekrano raiška turi būti ne mažesnė kaip 800 x 480 pikselių;
* ryškumas turi būti ne mažesnis kaip 400 cd/m2;
* kontrastas turi būti ne mažesnis kaip 350:1;
* turi turėti ryškumo arba kontrasto reguliavimo galimybę (išskyrus monitorius, kuriuose ryškumas arba kontrastas reguliuojamas automatiškai);
* darbinė temperatūra turi būti ne aukštesnė kaip -20 °C ir ne žemesnė kaip +45 °C;
* turi būti užtikrintas nepertraukiamas elektros maitinimas.