Vyras pasakojo, kad abiem įlipus į troleibusą jis pirmas pažymėjo bilietą Vilniečio kortele, o paskui bilietą mėgino pažymėti draugė, bet jai aparatas nesuveikė.
Tapo pažeidėja
Jie pamanė, kad aparatas sugedo, todėl nuėjo iki kito aparato, mergina dar kartą pamėgino pažymėti bilietą, bet šis taip pat neveikė.
„Svarstėme, sugedo, ar ką. Tada paaiškėjo, kad vairuotojas specialiai užblokavo bilietų aparatus, nes kitoje stotelėje laukė kontrolieriai“, – sakė pašnekovas.
Troleibusui sustojus į jį įlipo kontrolieriai. Kadangi merginos bilietas buvo nepažymėtas, ją nusivedė į autobusiuką surašyti pažeidimo protokolo, Marijus irgi išlipo.
Jį labai nustebino tokia įvykių seka, nes tarp Žalgirio ir Kalvarijų stotelių yra vos apie 300 metrų, o važiuoti tarp jų, oficialaus puslapio stops.lt duomenimis, trunka tik minutę.
„Mes nebuvome tyčiniai pažeidėjai, tai sekundžių reikalas. Man pikta, nes esame išsilavinę, protingi žmonės ir tiesiog negalėjome pažymėti bilieto. Likome kalti dėl neįmanomo dalyko“, – neslėpė pykčio Marijus.
Jis atkreipė dėmesį, kad pagal Keleivių vežimo taisykles keleivis privalo nedelsdamas toje pačioje stotelėje aktyvinti bilietą. Realybėje vairuotojai to nelaukia – žmonėms įlipus uždaro duris ir nuvažiuoja. Tarp stotelių atstumai skirtingi, todėl kartais nėra laiko greičiau susirasti bilietą.
Iškvietė policiją
Pora dar mėgino ginčytis, atsisakė pripažinti padarę pažeidimą, o dėl to galiausiai buvo iškviesti policijos pareigūnai.
Marijui taip pat pasirodė keista, kad kontrolieriai šiurkščiai bendravo, pildydami pažeidimo dokumentus iš merginos reikalavo visų nurodytų duomenų, įskaitant adreso, o kitoje eilutėje, kur duomenis turi užpildyti nusižengimo liudytojas, kitas kontrolierius tik įrašė savo vardą ir pavardę.
Nei vairuotojas, nei Marijus nebuvo užfiksuoti kaip įvykio liudininkai.
„Nuo vieno kontrolieriaus sklido ir alkoholio kvapas. Dabar gailiuosi, kad nepaprašiau pareigūnų patikrinti jo blaivumo. Man labai pikta, kad tokia situacija susidarė“, – tvirtino pašnekovas.
Šį įvykį pakomentavo „Susisiekimo paslaugų“ viešųjų ryšių ir komunikacijos specialistas Tomas Šiuškus:
„Kaip nurodyta Keleivių ir bagažo vežimo autobusais ir troleibusais Vilniaus mieste taisyklių 21 punkte, keleivis, įlipęs į autobusą ar troleibusą ir neturintis galiojančio aktyvuoto bilieto, privalo nedelsdamas toje pačioje stotelėje įsigyti ir/ar aktyvuoti bilietą. Vienas tokių būdų – aktyvinti Vilniečio kortelėje esantį bilietą.
Tai jis gali padaryti ir važiuojant transporto priemonei, tačiau tai privaloma padaryti vos įlipus į transporto priemonę. Bilietų aktyvinimo komposteriai yra įrengti transporto priemonės salone, priešais įlipimo duris. Jie įrengti taip, kad būtų galima pasiekti greitai ir patogiai.
Viešojo transporto vairuotojai kontrolės metu blokuoja transporto priemonėse esančius komposterius, o apie vykstančią keleivių kontrolę informuojama ir specialiu garsiniu įrašu – juo raginama paruošti turimus kelionės bilietus. Elektroninių komposterių blokavimas reglamentuojamas tų pačių taisyklių 6.3 punktu.
Keleivė negalėjo aktyvinti kelionės bilieto, nes elektroninis komposteris jau buvo užblokuotas – prasidėjo keleivių kontrolės procedūra. Jos metu, kaip nurodyta taisyklėse, pažymėti ar aktyvinti bilietai negalioja, o keleivė kontrolės metu pateikė neaktyvintą bilietą, todėl pažeidė Keleivių ir bagažo vežimo taisykles.
Kaip nurodyta taisyklių 44 punkte, keleivis, kontrolieriui nustačius šių taisyklių pažeidimą ir paprašius, privalo pateikti asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą, kuris reikalingas administracinio nusižengimo protokolui surašyti.
Kontrolierius turi teisę iškviesti policijos pareigūnus, jeigu be bilieto važiavęs keleivis nevykdo teisėtų kontrolieriaus nurodymų, arba pristatyti keleivį į policijos komisariatą, jeigu jis atsisako pateikti asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą.
Apklausę tuo metu dirbusius kontrolierius ir peržiūrėję kontrolierių kameromis užfiksuotus vaizdo įrašus nustatėme, kad pažeidimą padariusi keleivė ne tik atsisakė pateikti asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą, bet ir sukėlė konfliktinę situaciją, į ją buvo įtraukti keleivių kontrolieriai.
Siekiant išvengti bet kokių nesusipratimų buvo iškviesti policijos pareigūnai. Jie perėmė bendravimą su pažeidimą padariusia keleive.
Taip pat norime patikinti, kad keleivių kontrolieriai negali būti neblaivūs, – jiems taikoma nulinė tolerancija. Prieš kiekvieną išvažiavimą kiekvienas kontrolierius privalo pasitikrinti blaivumą.“