Lietuvis vilkiko vairuotojas – tarp geriausių pasaulyje

2017 m. spalio 20 d. 12:23
Trečiadienį Ispanijoje, Toledo apylinkėse, vyko tarptautinės vilkikų vairuotojų varžybos „Renault Optifuel Challenge“.
Daugiau nuotraukų (26)
Jose varžėsi 28 geriausi vilkikų vairuotojai iš viso pasaulio, nugalėję savo šalyse surengtose efektyvaus vairavimo varžybose. Tarp dalyvių buvo ir lietuvis Danas Tumosa, jau ne pirmą kartą dalyvaujantis tarptautinėse vairuotojų varžybose.
„Renault Trucks“ surengtos varžybos nuo kitų panašių renginių išsiskyrė tuo, kad vairuoti ekonomiškai čia nepakako. Konkurso sąlygos buvo kaip įmanoma artimesnės realiam vilkiko vairuotojo darbui. Dalyviams buvo iškeltas tikslas ne tik suvartoti kuo mažiau degalų, bet ir nepaaukoti verslui svarbaus greičio.
Greitis ir kuo mažesnės degalų sąnaudos sudarė po 30 proc. galutinio vertinimo balo, rezultatą taip pat lėmė prognozuotas stabdymas, riedėjimas ir važiavimas optimaliai taupiu režimu, „žaliojoje zonoje“. Dar 10 proc. rezultato sudarė teoriniai klausimai.
Tačiau organizatoriai neatskleidė, kokie, jų manymu, turi būti idealios kelionės duomenys, todėl kiekvienam vairuotojui teko pasikliauti intuicija ir važiuoti taip, kaip atrodo geriausia.
Realios sąlygos
Visa 34,4 km ilgio trasa driekėsi bendro naudojimo keliais, įskaitant ir magistralės atkarpą, ir krašto kelius ir važiavimą per gyvenvietes bei žiedines sankryžas. Maksimalus laiko limitas maršrutui buvo 40 min., bet organizatoriai neslėpė, kad atvažiuoti greičiau būtų privalumas.
Varžyboms skirti „Renault Trucks T480 Optifuel“ vilkikai su puspriekabėmis buvo pakrauti iki bendros 32 tonų masės.
Vairuotojas iš Lietuvos D.Tumosa startavo pats paskutinis. Kaunietis finišo liniją kirto pavijęs trimis minutėmis anksčiau startavusį kolegą iš Estijos ir sulaukė daug pagyrimų iš teisėjų. 
„Optifleet“ sistemos duomenimis, itin kalnuotoje vietovėje lietuvis pasiekė 38,7 l/100 km. vidutines degalų sąnaudas ir net 96,7 proc. kelionės važiavo ekonomiškiausiu režimu. Taip pat jis išlaikė gana aukštą 56,4 km/val. greitį ir trečdalį kelio važiavo išnaudodamas vilkiko inerciją. 
Įvertinus visų dalyvių rezultatus D.Tumosa užėmė dešimtąją vietą.
Nepažįstama technika
43 metų amžiaus D.Tumosa transporto versle dirba du dešimtmečius, bet pats prie vilkiko vairo pastaruoju metu sėda retai. Jis vadovauja įmonei „Transeiga“, bet prireikus pakeičia susirgusį ar atostogaujantį vairuotoją ir pats veža krovinį.
D.Tumosa neslėpė po važiavimo jautęsis gana tvirtai ir tikėjęsis patekti į geriausiųjų penketuką, bet džiaugėsi pasiekęs geriausią rezultatą tarp Baltijos šalių.
„Dešimta vieta irgi gerai, tuo labiau, kad kasdien nevažinėju, o „Renault“ apskritai nevairuoju. Todėl natūraliai daugiau dėmesio atitraukia mašinos valdymas, reikia prisitaikyti“, – sakė jis ir užsiminė, kad tikrai dalyvaus panašiose varžybose ateityje.
Prizas laimėtojui – vilkikas
Nugalėtoju tapo Plamenas Ivanovas iš Bulgarijos, už šį pasiekimą pelnęs įspūdingą prizą – 6 tūkst. eurų premiją, o jo atstovaujamai įmonei atiteks pergalę atnešęs vilkikas „Renault Trucks T480 Optifuel“ su 13 litrų darbo tūrio „Euro 6 Step C“ varikliu.
Antrąją vietą užėmė rumunas Adrianas Tintea, o trečiąją – Liuksemburgo atstovas Jochenas Karlas-Heizas Beckeris.
Ketvirtoji vieta atiteko Belgijai, penktoji – Lenkijai, o šeštoji – renginio šeimininkams ispanams. Latvijos atstovas užėmė 19 vietą, o estas liko 24-tas.
Pasiekimas – iš pirmo karto
Lietuvio pasirodymą stebėjęs „Renault Trucks“ sunkvežimių vairuotojų tobulinimosi instruktorius Rolandas Stankevičius įvertino, kad 10 vieta yra labai geras rezultatas, ypač turint omenyje, kad D.Tumosa pirmą kartą atsisėdo prie „Renault“ sunkvežimio vairo Lietuvos atrankinėse varžybose, kurias ir laimėjo. 
Tuo tarpu finalo nugalėtojai tokius vilkikus vairuoja nuolatos.
„Pats važiavimas – labai gerai, ypač palyginus su kontroliniu sunkvežimiu. Kai kurie vertinimo kriterijai, tokie, kaip degalai sudeginti efektyvioje zonoje ir stabdymai netgi gerokai jį lenkė. Džiugu, kad Danas nepadarė jokių klaidų, todėl negavome baudos taškų iš organizatorių.
Mano nuomone, trasa buvo iš tikrųjų sudėtinga ir pirmą kartą ja važiuojant gan sunku palaikyti aukštą vidutinį greitį, tuo pačiu turint mažas degalų sąnaudas, o šitie kriterijai labiausiai ir lėmė galutinį vertinimą“, – sakė jis.
Nuo 2012 metų organizuojamose racionalaus vairavimo varžybose „Renault Optifuel Challenge“ šįmet dalyvavo beveik 3000 vairuotojų, kurie rungėse 29 šalyse vykdytose vietinėse atrankos varžybose.
„Renault Trucks“ vyriausiasis viceprezidentas produktams ir rinkos pasiūlymams Loicas Mellinandas tvirtino, kad vairuotojų mokymai, kaip kelyje sutaupyti degalų šiais laikais neatsiejami nuo jų darbo. 
Jo skaičiavimu, išlaidos degalams sudaro net apie 25 proc. transporto įmonių išlaidų. Vilkikų ekonomiškumas yra nuolat gerinamas inžinierių, bet vairuotojo sugebėjimai, L.Mellinando teigimu, degalų sanaudas gali sumažinti net 5-15 proc.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.