Europos bendrovės „ERGO Insurance“ Lietuvoje Transporto priemonių žalų administravimo skyriaus vadovas Raimondas Bieliauskas tvirtino, jog įmonė ketvirtadienį iki pietų sulaukė 20 vairuotojų skambučių, kurie su savo automobiliais pateko į eismo įvykius dėl liūties.
Tačiau šis skaičius dar turėtų išaugti. Daugiausia pranešimų sulaukta Vilniaus mieste.
Priklausomai nuo sugadinimų, automobilio remonto kaina po liūties gali viršyti ir 10 tūkst. eurų, ypač jei variklis patyrė hidrosmūgį.
Nuostolius padengia ne visada
R. Bieliauskas priminė, didžiausią grėsmę vanduo kelia automobilio varikliui ir elektros instaliacijai, kurių gedimai po kelionės apsemtomis gatvėmis gali išvesti transporto priemonę iš rikiuotės.
Anot R. Bieliausko, nuostoliai dėl apsemtų automobilių transporto priemonių savininkams pagal Kasko draudimą atlyginami tais atvejais, kai stichija užklumpa staiga ir netikėtai ir žalos išvengti nėra įmanoma, tačiau ne tuomet, kai neapgalvotai bandoma įveikti didžiulius vandens telkinius.
Jei kruša apgadino automobilį, tai tokias žalas, jei jos patirtos ne dėl vairuotojo veiksmų, dengia transporto priemonės Kasko draudimas.
Pavojingas vairuotojams ir stiprus vėjas, kuris dažnas liūčių palydovas. „Didžiausią grėsmę vairuojant kelia stiprus šoninis vėjas atvirose vietovėse.
Važiuojant atviruose kelio ruožuose, ant tiltų, ypač, jei transporto priemonė yra aukštesnė, gali kilti pavojus jai apvirsti, suprastėja transporto priemonės kontrolė“, – sako R. Bieliauskas.
Gali apversti
Itin pavojinga siaučiant gamtos stichijai gabenti krovinius. Stiprūs vėjo gūsiai gali atplėšti ir nunešti automobilio išorėje pritvirtintus krovinius, ypač, jei jie vežami taip, jog kelia didesnį oro pasipriešinimą. Tokios situacijos yra pavojingos kitiems eismo dalyviams.
Jis patarė, kad kelionės automobiliu metu, užklupus škvalui, reikėtų saugiai sustoti, tačiau tik ne po medžiais ar kitomis nestabiliomis konstrukcijomis. „Jei tokios galimybės nėra, kelionę tęsti reikėtų vairuojant labai atsargiai, pasirinkus saugų greitį ir atstumą iki kitų transporto priemonių.
Pučiant stipriam šoniniam vėjui derėtų važiuoti vairą kiek pasukus vėjo kryptimi, o jei transporto priemonė yra aukšta ir kyla grėsmė jai apvirsti, rekomenduojama išvažiuoti iš atviros vietovės, važiuoti kad ir ilgesniais, tačiau saugesniais keliais“, – sako R. Bieliauskas.