Anot jo, JAV išradėjo ir verslininko Elono Musko sukurta
transporto sistemos „Hyperloop“ koncepcija galėtų sujungti
Šiaurės ir Baltijos šalis, o idėją įgyvendinti būtų galima
lygiagrečiai su šiuo metu plėtojamu europinės vėžės
geležinkelio projektu „Rail Baltica“.
„Prieš keletą metų E.Musko pasiūlyta nauja greito transporto
koncepcija jau virto į technologijų lyderių kuriamą konkrečią
transporto rūšį. (...) Tai yra vamzdyje, kuriame sukurtas vakuumas,
judanti kapsulė su kroviniais ar keleiviais, galinti pasiekti iki 1,2
tūkst. kilometrų per valandą greitį ir tokiu būdu sujungti
miestus kitaip, nei iki šiol galėjome tikėtis keliauti“, – BNS
sakė V.Lašas.
Anot jo, JAV Nevados valstijoje artimiausiu metu turėtų būti
išbandyta šios transporto rūšies atkarpa.
„Suomiai rodo iniciatyvą pritraukti šias technologijas ir
sujungti didžiuosius Suomijos miestus, sujungti Suomiją ir
Švediją. Tokia linija sujungus Helsinkį ir Stokholmą, kelionė
tarp šių miestų truktų 28 minutes. (...) Suomiai mato, kad
galėtų tapti kompetencijos centru ir manau, kad Lietuvai ir visoms
Baltijos valstybėms tai yra gera galimybė ne tik laukti, kol kažkas
tai padarys, bet patiems dalyvauti ir būti suomių pradėtos
iniciatyvos dalimi“, – kalbėjo V.Lašas.
Penktadienį Vilniuje lankosi „Hyperloop One“ viceprezidentas
Alanas Jamesas, kuris susitiks su susisiekimo ir ūkio
ministrais Roku Masiuliu bei Mindaugu Sinkevičiumi. Koncepcija bus
pristatyta ir viešai.
Anot V.Lašo, prisijungimas prie „Hyperloop“ koncepcijos
įdiegimo galėtų tapti „Rail Baltica“ projekto tąsa.
„Galėtume į tai žiūrėti kaip į papildymą ir tolesnį
„Rail Baltica“ iniciatyvos vystymą. Reikėtų politiniame lygyje
inicijuoti diskusiją su suomiais bei ES. (...) Baltijos šalių
bendradarbiavimas „Rail Baltica“ projekte yra didelis privalumas.
„Hyperloop“ yra labiau skirta tiems dalykams, kuriems reikia
didelio greičio, todėl ši technologija daugiau įtakos turėtų
trumpų distancijų aviacijai, o ne geležinkeliams“, – teigė
verslininkas.
Jo teigimu, Lietuva galėtų atrasti sritis, kuriose galėtų
prisidėti prie „Hyperloop“ koncepcijos vystymo ir diegimo –
kuriant IT sistemas, technologines posistemes ar verslo modelius.
Futuristinę „Hyperloop“ idėją E.Muskas pristatė 2013
metais. Tais pačiais metais Shervinas Pishevaras ir Broganas Bambroganas įsteigė bendrovę „Hyperloop One“, kuri pradėjo įgyvendinti E.Musko idėją.