Asmeninių lengvųjų automobilių (M1 klasės) amžius siekia penkiolika metų.
„Lietuva dėl savo geografinės padėties patogi reeksportui ir iš duomenų akivaizdu, kad jis vyrauja. Kartu ši ir kitos tendencijos leidžia daryti išvadą, kad Lietuvos gyventojams naujas automobilis dar nėra toks įprastas ir skatinant jo eksploataciją mūsų šalies teritorijoje yra galimybių sukurti naujos transporto priemonės kaip saugesnio eismo, švaresnės aplinkos, taupesnio ir atsakingesnio vairuotojo sąsają“, – tvirtino D. Jurgutis.
Išaiškėjo automatinio išregistravimo trūkumas
Pasak D. Jurgučio, statistiniai duomenys rodo ir vairuotojų elgesio pokyčius – informavimas apie neįvykdytas prievoles (pasibaigusį draudimo ar techninės apžiūros galiojimą) paskatino transporto priemonių valdytojus atsakingiau žiūrėti į savo pareigas, laiku įvykdyti transporto priemonėms keliamus reikalavimus dėl jų dalyvavimo eisme.
„Fiksuojamas sezoniškumo parametras rodo, kad lietuviai ekonomiški, racionaliai eksploatuoja mobilumą užtikrinantį turtą, todėl ketinama siekti automatinio išregistravimo panaikinimo pakeičiant jį laikinu dalyvavimo eisme stabdymu“, – sakė D. Jurgutis.
Bet jis pastebėjo, kad atsiradus automatiniam automobilių išregistravimui, vis mažiau vairuotojų patys praneša apie baigtą eksploatuoti automobilį. Pernai pažymas iš utilizavimo įmonių pristatė vos daugiau nei 10 tūkst. automobilių savininkų, nors išregistruota net apie 160 tūkst. automobilių.
Tai reiškia, kad apie 150 tūkst. automobilių atsidūrė detalių laužynuose ir metalo supirktuvėse, o tai virsta didele aplinkosaugos problema, nes automobilių ardytojai paprastai nepasirūpina nevertingų detalių perdirbimu – seni apmušalai, nereikalingos plastikinės detalės būna sudeginamos ar išmetamos kur papuola.
Automobilius veža iš Vakarų
„Regitros“ atstovas paminėjo šalis, iš kurių patenka daugiausiai Lietuvoje registruojamų transporto priemonių. Prekybai reikšmingi yra santykiai su Vokietija, Prancūzija, Italija, Belgija, Olandija ir kitomis šalimis.
Būtina tiek gamintojus, tiek eismo kontrolės pareigūnus periodiškai supažindinti su šių šalių transporto priemonių registracijos numerių reikšme ir ypatumais bei galimybėmis dalyvauti viešajame. Tai veiktų kaip prevencinė priemonė, padėtų labiau apsaugoti vartotojų (pirkėjų) teisėtus interesus.
Paminėta, kad auganti transporto priemonių, kurių galios šaltinis elektra, taip pat hibridinių automobilių valdytojų registracijos gyvenamosios vietos duomenys rodo paklausumą didžiuosiuose Lietuvos miestuose, kur yra sukurta atitinkama infrastruktūra ir yra privilegijų viešajame eisme poreikis. Todėl siūlyta pamąstyti apie jų populiarinimą tarp jaunimo, vairavimo mokytojų, egzaminuotojų.