Tai galioja ne tik naujoms transporto priemonėms, bet ir į Lietuvą įvežamiems naudotiems automobiliams.
Pagal Atliekų tvarkymo įstatymą, automobilių importuotojai privalo ne tik registruotis specialiame sąvade, bet ir organizuoti ir finansuoti senų transporto priemonių surinkimą ir jų atliekų tvarkymą, visuomenės švietimą ir informavimą apie senų automobilių tvarkymą, taip pat privalo užtikrinti, kad būtų sudarytos sąlygos nemokamai priduoti transporto priemonę.
Importuotojai turi vesti apskaitą ir teikti ataskaitas, o taip pat atlikti pačią svarbiausią pareigą – įgyvendinti Vyriausybės nustatytas atliekų tvarkymo užduotis. Šias pareigas galima įgyvendinti kolektyviai per licencijuotą organizaciją arba individualiai.
Pagal Gamintojų ir importuotojų sąvado duomenis, viso yra apie registruotų 850 automobilių importuotojų, apie 300 jų yra pasirinkę pareigų vykdymą pagal individualią atsakomybę.
Importuotojai, nestojantys į organizacijas, labai dažnai nežino apie savo pareigas ir jų nevykdo, todėl patikrinimų metu sulaukia baudų, kurios už nedalyvavimą sistemoje tikrai nemažos – jie būna traukiami administracinėn atsakomybėn ir baudžiami bauda nuo 7240 iki 14400 eurų.
„Bendraudami su automobilių importuotojais, susiduriame su atvejais, kai šie savo pareigas vykdo netinkamai arba net yra apgaunami pasirašant fiktyvias sutartis dėl pareigų vykdymo, tačiau nei atliekų tvarkymas tokiais atvejais nėra finansuojamas, nei organizuojamas visuomenės švietimas,“ – pasakojo Eksploatuoti netinkamų transporto priemonių tvarkytojų asociacijos (ENTPTA) vadovas Vladimiras Jankoitas.
ENTPTA kartu su Gamintojų ir Importuotojų Asociacija (GIA), norėdamos automobilių importuotojams padėti išvengti tūkstantinių baudų, organizuoja projektą „Mes rūšiuojam“ Akademija, kurio metu kiekvienoje savivaldybėje nemokamai organizuoja mokymus automobilių importuotojams.
Juose pateikiama informacija apie nustatytus aplinkosauginius reikalavimus, pateikiamos rekomendacijas, kaip tinkamai įvykdyti reikalavimus ir išvengti baudų.