Įmonei pernai į viešumą iškilęs emisijų skandalas kainuos rekordinę sumą, siekiančią net 15,3 mlrd. JAV dolerių (apie 13,82 mlrd. eurų). Tai net dvigubai daugiau, nei „Volkswagen“ tikėjosi iš pradžių.
Ši milžiniška suma koncernui bus itin skausminga. Ji viršija visą „Volkswagen“ lengvųjų automobilių įmonės per metus uždirbamą pelną (2014-aisiais jis siekė 12,1 mlrd. eur), o pernai po skandalo „Volkswagen“ koncernas metus baigė nuostolingai.
Didžiausia dalis pinigų, apie 10 mlrd. JAV dolerių bus skirta atpirkti automobilius, kurių neįmanoma pataisyti taip, kad jie atitiktų taršos reikalavimus.
Atpirkimų automobilių rinkoje praktiškai niekuomet nepasitaiko, paprastai gamintojai savo broką ištaiso per atšaukimus, nemokamai pakeisdami nesaugias detales.
Tačiau „Volkswagen“ sulaukė nepalankiausio JAV tarnybų sprendimo. Vokiškų automobilių gamintojai šioje šalyje teks atpirkti, arba, jei įmanoma, pataisyti 475 tūkst. mašinų, varomų 2 litrų darbo tūrio dyzeliniais varikliais.
Vis tik greičiausiai taisyti automobilių nepavyks, nes „Volkswagen“ taip ir nerado sprendimo, galinčio neutralizuoti teršalus, kurie dalyje modelių normą viršija net 40 kartų.
„Reuters“ duomenimis, rinkos analitikus nustebino tokia „Volkswagen“ ir JAV Aplinkos apsaugos agentūros derybų baigtis, nes jos rezultatas – itin nepalankus automobilių gamintojai.
Dar praėjusiais metais JAV pareigūnai aptiko, kad kai kuriuose „Volkswagen“ gamybos automobiliuose buvo įdiegta programinė įranga, iškreipdavusi teršalų emisijų testų metu gaunamus duomenis.
Iš viso, anot „Volkswagen“, tokiomis sistemomis paveikta 11 mln. automobilių visame pasaulyje.
Tai reiškia, kad gamintojo išlaidos – tik prasideda. Daugiausiai į skandalą patekusių automobilių, apie 8,5 mln., važinėja Europoje, o jais taip pat teks pasirūpinti. Tiesa, Europoje greičiausiai pakaks jau prasidėjusių, gerokai pigesnių atšaukimų, nes čia taršos reikalavimai dyzeliniams varikliams nėra tokie griežti, kaip JAV.