VRM atskleidė didesnę naujovę, slypinčią už keičiamų baudų

2016 m. birželio 9 d. 16:00
Vidaus reikalų ministerijos paruošta nauja sistema iš esmės pakeis greitį viršijantiems vairuotojams skiriamas baudas.
Daugiau nuotraukų (5)
Realių piniginių baudų sulauks ir vos daugiau nei 5 km/val. greitį viršijantys vairuotojai, o bausmės didės pridedant kiekvieną viršytą kilometrą.
Be to, išskirtos skirtingos bausmės lengvųjų automobilių vairuotojams bei kitiems – motociklininkams, pradedantiesiems bei profesionalams, vairuojantiems krovininius automobilius bei keleivines transporto priemones.
Plačiau apie naująją baudų už greičio viršijimą tvarką skaitykite čia.
Pažeidimų srautas – milžiniškas
Vidaus reikalų viceministras Artūras Norkevičius tvirtino, kad naujoji sistema – būtina dėl planuojamos dar vienos naujovės.
„To reikia, kad pasiektume keletą tikslų – drausminti vairuotojus, didinti saugumą keliuose.
Kita vertus, kelių eismo taisyklių pažeidimų per metus fiksuojama apie 150 tūkst., tai natūralu, kad iškyla klausimas, kaip juos visus greičiau išnagrinėti ir skirti administracines nuobaudas“, – sakė jis.
A.Norkevičius neslėpė, kad naujoji baudų sistema susijusi su planais automatizuoti baudų skyrimą už radarais fiksuojamus pažeidimus.
Šiuo metu dėl kiekvieną greičio matuoklio užfiksuotą nuotrauką nagrinėja pareigūnai, vairuotojai kviečiami atvykti į policiją ir tik tuomet jiems išrašomas administracinio pažeidimo protokolas.
Tokia tvarka eikvoja gausybę pareigūnų bei vairuotojų laiko, todėl vieša paslaptis, kad mažesni, iki 20-25 km/val. siekiantys greičio viršijimo atvejai yra nefiksuojami.
Laukia automatinė sistema
Sistemą automatizavus vairuotojams teks atsakyti už kiekvieną viršytą kilometrą.
„Svarbiau ne tai, ar baudos didelės, ar mažos, bet tai, kad jos yra neišvengiamos. Svarbu, kad kiekvienu atveju, kai yra administracinis nusižengimas, jis būtų greitai įvertinamas, ištiriamas ir greitai išsprendžiama byla.
Siekiama padaryti, kad aiškiais atvejais, kai yra viršytas greitis, tas procesas būtų automatizuotas, dokumentai formuojami automatiškai ir pateikiami transporto priemonės savininkui, taip taupant ir laiko, ir išlaidų.
Jei byla aiški, pažeidimas aiškus, tai gali įvykti labai greitai“, – aiškino A.Norkevičius.
Viceministras negalėjo tiksliai įvardinti, kokią sumą planuojama sutaupyti automatizavus pažeidimo protokolų siuntimą, bet patvirtino, kad šiuo metu dešimtys policijos pareigūnų užsiima tik tuo darbu, kurį galėtų atlikti kompiuteriai.
Pašnekovas užtikrino, kad automatizavus baudų skyrimą šie žmonės neliktų be darbo, o būtų paskirti kitose srityse, kuriose pareigūnų trūksta.
Už numanomą pavojų – didesnės baudos
Vis tik VRM parengtą Administracinių nusižengimų kodekso (ANK) pakeitimo įstatymą vairuotojai įvertino nevienareikšmiškai. Skaudžiausiai naujovė palies motociklininkus, pradedančiuosius vairuotojus bei profesionalus, kuriems už tokį patį greičio viršijimą numatytos gerokai didesnės baudos.
Pavyzdžiui, pagal naująją sistemą greitį 15 km/val. viršijęs automobilio vairuotojas turės sumokėti 30 eurų baudos, o motociklininkas – 45 eur.
Šiuo metu už tokį greičio viršijimą (10-20 km/val.) numatyta gerokai mažesnė, 11-28 eurų siekianti bauda, nepriklausanti nuo vairuotojo patirties ar transporto priemonės.
A.Norkevičius didesnes baudas motyvavo tuo, kad jos parinktos dėl esą didesnės rizikos.
„Tai yra ta grupė vairuotojų, transporto priemonių, susijusių su padidinta rizika. Todėl jiems ir atsakomybės ribos yra šiek tiek didesnės, nei kitiems vairuotojams“, – tvirtino jis.
Tačiau pašnekovas iškart pabrėžė, kad įstatymas dar bus derinamas tarp institucijų, laukiama įvairių sričių ekspertų išvadų, taigi tam tikros detalės dar gali keistis.
Vis tik A.Norkevičius neabejojo naujosios baudų sistemos sėkme.
Tikrins nestabdydami
VRM parengtame ANK pakeitimo įstatyme numatyta ir vairuotojams palanki naujovė – siūloma atsisakyti prievolės vežiotis vairuotojo pažymėjimą ir automobilio dokumentus. Vairuotojui pakaktų turėti tik asmens dokumentą, pagal kurį pareigūnai patikrintų, ar jis turi teisę vairuoti.
Šiuo metu pareigūnai taip pat turi galimybę patikrinti vairuotojo duomenis per kompiuterį, bet tai užtrunka gerokai ilgiau, nei įprastas dokumentų patikrinimas.
Tačiau A.Norkevičius patikino, kad kartu su įstatymu būtų atnaujinta ir pareigūnų turima įranga, todėl pakeitimas neturėtų sukelti gaišačių.
Jis užsiminė, kad ateityje vairuotojai gali būti pareigūnų stabdomi rečiau.
„Kalbame apie policijos techninio aprūpinimo ir informacinių sprendimų lygį. Kada bus naudojamasi tokiomis galimybėmis, ne visais atvejais reikės ir stabdyti vairuotoją. Žinant ar matant transporto priemonės numerį bus galima važiuojant jį patikrinti“, – tvirtino A.Norkevičius.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.