Tiltas stovi ties miesto riba, ir Kauno savivaldybė galėjo išvengti išlaidų jo remontui, tačiau maždaug prieš dešimtmetį neįvertino šios aplinkybės.
Šiek tiek išplėtus savivaldybės teritorijos ribas, tiltas buvo priskirtas miestui, nors jau tuomet buvo kalbama apie būtinybę jį rekonstruoti.
Vis dėlto tuometinė Kauno valdžia į šį argumentą numojo ranka, todėl, prisijungus naujas valdas, rūpintis statiniu teko savivaldybei.
Žino svarbiausius skaudulius
Tiltų žinovas, inžinierius Henrikas Kebeikis neabejoja, kad tilto per Jiesią būklė buvo labai prasta ir jį reikėjo būtinai remontuoti. Nors statinys nėra senas, jam smarkiai pakenkė netinkama priežiūra. Per pusšimtį metų tiltas nė karto nebuvo iš pagrindų taisomas.
„Smarkiai pažeista vandens nutekėjimo sistema, išdilę lankstai, neprižiūrimi deformaciniai pjūviai“, – pagrindinius skaudulius vardijo kaunietis. Tuo tarpu atramų būklė dar gera ir jas bus galima palikti.
H.Kebeikis tilto būklę stebi jau daugelį metų, ir ji nepaliaujamai blogėja.
„Atlikus tyrimus paaiškėjo, kad tiltas yra avarinės būklės ir jį būtina rekonstruoti“, – pritarė Kauno savivaldybės Miesto tvarkymo skyriaus vedėjas Aloyzas Pakalniškis.
Poreikis statyti šį tiltą ir tiesti kelią atsirado statant hidroelektrinę prie marių. Tilto ilgis yra 76 metrai, važiuojamosios dalies plotis – 9 metrai, įrengti 3 deformaciniai pjūviai.
Eismą nukreipė aplinkkeliais
Apie pusmetį truksiančių darbų laikotarpiu transporto eismas nuo Garliavos pusės bus nukreipiamas per Veiverių gatvę ir vakariniu aplinkkeliu.
Atvykstantieji nuo Petrašiūnų ties Rokais bus nukreipiami link A.Juozapavičiaus prospekto, Piliakalnio ar Nemuno gatvių (Kauno r.).
Netrukus bus rekonstruojamas ir visai šalia esantis viadukas virš geležinkelio linijos „Rail Baltica“. Šio statinio būklė – taip pat labai prasta. Remonto pradžia paaiškės atlikus techninio projekto pataisas.
Antroje gegužės pusėje numatyta imtis ir tilto virš Kauno Algirdo Brazausko hidroelektrinės remonto – tai bus sudėtingiausias ir brangiausias projektas.
Prasidėjus darbams, aplinkinėms gatvėms teks gerokai didesnis transporto priemonių krūvis, o didžiausių spūsčių reikėtų tikėtis rudenį.
Mažėja pavojingų taškų
Inžinierius H.Kebeikis pritarė minčiai vienu metu imtis abiejų tiltų ir viaduko remonto, nes svarbaus kelio uždarymas pusmečiui vairuotojams sukelia daugybę nepatogumų.
Pasak miesto valdžios, šių projektų atidėlioti nebuvo jokių galimybių, siekiant netrukdyti europinės geležinkelio vėžės „Rail Baltica“ tiesimui.
Ar nenukentės kiti Kauno tiltai ir viadukai?
H.Kebeikio nuomone, šiuo metu Kaune avarinės būklės yra viadukas virš P.Kalpoko gatvės, kurį taip pat būtina rekonstruoti, tačiau jau daugelį metų nerandama lėšų.
Ekspertas taip pat patarė bent jau gerai ištirti Vilijampolės ir Žaliakalnio rajonus jungiantį Varnių tiltą. Nors jis pastatytas tik 1983 metais, dėl netinkamos priežiūros kai kurie mazgai gali būti pažeisti.