Gerokai išaugusi remonto kaina ir įvairūs papildomi darbai buvo lyg nerašyta servisų taisyklė, o automobilio savininkui nelikdavo nieko kito, kaip susimokėti už neprašytą, bet esą būtiną remontą.
Mokėti – tik už sutartą
Tačiau nuo šiol tokiam pasipelnymo būdui atėjo galas.
Nuo gegužės 1 dienos įsigalioja Transporto priemonių techninio aptarnavimo ir remonto paslaugų teikimo tvarkos aprašas, kurį patvirtino Valstybinės kelių transporto inspekcijos (VKTI) prie Susisiekimo ministerijos viršininkas Vidmantas Žukauskas.
Šiuo aprašu nustatyti reikalavimai remontą atliekantiems asmenims, transporto priemonės šeimininko teisės bei remonto kontrolė.
Kaip aiškino VKTI Technikos skyriaus patarėjas Olegas Pauliukovas, servisų atsakomybę buvo mėginama kontroliuoti jau beveik dvejus metus, bet naujasis aprašas vairuotojams turi padėti aiškiau suprasti, ko jie gali reikalauti iš serviso, o servisai turėtų atsakingiau dirbti savo darbą.
Atvykus į servisą prieš bet kokį remontą turės būti užpildoma užsakymo paraiška.
Joje serviso atstovas ir automobilio savininkas turi suderinti techninės priežiūros ir remonto darbus, preliminarią kainą, terminus, garantines sąlygas ir visa tai pasirašyti.
Turės išaiškinti viską
„Net jei nėra aiškūs visi reikalingi darbai, servisas pačiame pirmame etape gali įvertinti transporto priemonės būklę ir sutarti preliminarią kainą. Servisas turėtų pasakyti, kad gali kilti tam tikrų niuansų. Vairuotojui turi būti aišku, kiek ir už ką jam teks mokėti“, – tvirtino O.Pauliukovas.
Serviso darbuotojai atvykusiam vairuotojui turės paaiškinti visas darbų sąlygas ir išdėstyti, kaip nustatoma galutinė darbų kaina.
Taip pat servise, aiškiai matomoje vietoje turės kabėti paslaugų kainoraštis, darbo laikas, įmonės įstatų ar verslo liudijimo, ar individualios veiklos pažymos kopija, atsakingo asmens pareigos, vardas, pavardė ir telefono numeris bei vartotojų teisių apsaugos tarnybos adresas ir telefonas.
Užsakymo paraiškoje turės būti įrašyti tokie duomenys:
– remontą atliekančios įmonės pavadinimas, adresas, telefono numeris, veiklos registracijos numeris (pvz., juridinio asmens įmonės kodas, individualios veiklos numeris ir pan.);
– transporto priemonės valdytojo vardas, pavardė ir telefono numeris, parašas;
– užsakymo priėmimo data ir numatomas įvykdymo terminas;
– duomenys apie transporto priemonę (markė, modelis, valstybinis numeris, identifikavimo numeris ir rida);
– vairuotojo nurodyti gedimai ir (ar) pageidavimai, pastabos;
– numatytų techninės priežiūros ir remonto darbų sąrašas;
– vairuotojo pateiktų atsarginių dalių ir medžiagų sąrašas, pažymint, ar pateiktos atsarginės dalys yra originalios, naujos, naudotos ar restauruotos;
– vairuotojui pageidaujant techninę priežiūrą ir remontą atliekantys asmenys turi nurodyti techninio aptarnavimo ir remonto metu naudotų transporto priemonės atsarginių dalių ir (ar) medžiagų pavadinimus ir jų gamintojus;
– garantinės sąlygos ir garantijos terminas;
– paslaugų bei atsarginių dalių ir (ar) medžiagų preliminari kaina;
– užsakymo paraišką įforminusio asmens vardas, pavardė, parašas;
– kiti reikalingi duomenys, susiję su techninės priežiūros ir remonto paslaugų teikimu.
Kartu su užsakymo paraiška turės būti įformintas ir transporto priemonės priėmimo–perdavimo aktas. Transporto priemonių techninio aptarnavimo ir remonto paslaugas teikiantys asmenys privalės tvarkyti ir saugoti minėtus dokumentus bei pateikti juos kontrolės metu.
Aprašo nuostatų vykdymo kontrolę vykdys Valstybinės kelių transporto inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos pareigūnai.