Automobilių padangų prekyba užsiimančios įmonės „AD Baltic“ produktų vadovas Liutauras Pocius pateikia penkis patarimus vairuotojams, kad automobilio padangos tarnautų kuo ilgiau.
1. Reikia montuoti tik automobilio gamintojo rekomenduojamų matmenų padangas.
Vairuotojai turėtų atsižvelgti ir į apkrovos bei greičio indeksus, nurodytus ant šoninės padangos sienelės, pateikiamus šalia skersmens.
Jei nepaisote šių gamintojo rekomendacijų, atsiranda spidometro rodmenų paklaida, suprastėja automobilio valdymas, greičiau susidėvi padangos ar važiuoklės detalės, be to, padidėja degalų sąnaudos.
2. Būtina palaikyti tinkamą slėgį padangose, atlikti ir patikrinti ratų geometriją.
Profesionaliai subalansuoti automobilio ratai apsaugo padangas nuo netolygaus dėvėjimosi.
Prastai pripūstos padangos per daug arba netolygiai dėvisi, todėl rekomenduojama oro slėgį padangose tikrinti bent kartą per mėnesį, taip pat prieš ir po kiekvienos ilgos kelionės.
Jei nesate tikri, kiek jūsų padangos turėtų būti pripūstos, šią informaciją galite rasti ant padangos šono, automobilio durelių slenksčio ar degalų dangtelio vidinėje pusėje – slėgis dažniausiai žymimas PSI matavimo vienetais.
Oro slėgį reikėtų tikrinti padangoms atvėsus – taip tiksliausiai tai sužinosite.
3. Stenkitės staigiai nestabdyti.
Tie, kurie nori, kad automobilio padangos tarnautų kuo ilgiau, jei nėra būtina, turėtų vengti staigiai stabdyti, saugotis duobių, kelio nelygumų ir atsargiai sustoti prie šaligatvio statydami mašiną.
Ratams sukantis vietoje ir esant didesniam spaudimui į kelio dangą, padangos labiau kaista ir greičiau dėvisi.
4. Keiskite priekines padangas su galinėmis.
Kad padangų protektorius dėvėtųsi tolygiai ir netaptų laiptuotas, patariama kaitalioti priekines padangas su galinėmis ir daryti tai įstrižai (naudojant kryptines padangas, įstrižas keitimas negalimas).
Keitimai rekomenduojami nuvažiavus 5–10 tūkstančių kilometrų. Šis metodas gali padėti išvengti ūžesio, vibracijų ir padangų tarnavimo laiką pailgina kelis kartus.
5. Tinkamai sandėliuokite padangas.
Ne žiemos sezono metu padangas geriausia laikyti horizontalioje padėtyje – padanga negali būti prispausta darbiniu paviršiumi (protektoriumi). Tie, kurie neturi kur laikyti padangų, tokią paslaugą gali patikėti profesionalams – automobilių servisams ar padangų montuotojams.
Be to, L.Pocius pabrėžia, kad automobilio padangų tarnavimo laikas daugiausia priklauso nuo vairavimo stiliaus. Kur kas mažesnę įtaką turi padangų klasė, naudojamos gamybos technologijos, medžiagų sudėtis.
„Ramiau vairuojantys su vienomis padangomis paprastai pravažiuoja daugiau kilometrų. Daugiau sutaupysite ir atsižvelgę į pasipriešinimo riedėjimui žymėjimą padangos etiketėje.
Pagal ES padangų ženklinimą, raidę A turinčios padangos – labiausiai taupančios degalus, G – mažiausiai.
„Taigi, kuo raidė yra arčiau abėcėlės pradžios, tuo daugiau padangos padeda sutaupyti degalų. Apskaičiuota, kad taip galima sumažinti net iki 20 proc. degalų sąnaudų“, – patarimais dalijosi L.Pocius.
Svarbu nepamiršti, kad testas su visų tipų padangomis atliekamas vasaros sąlygomis (kai kelio danga sausa, o ne padengta sniegu ar ledu), todėl pasipriešinimo riedėjimui žymėjimas aktualesnis renkantis vasarines padangas.
Pagal šalyje numatytas Kelių eismo taisykles žiemines padangas privalu keisti esant 3 milimetrų protektoriaus gyliui, vasarines – 1,6 milimetro.
Naujomis padangomis reikėtų pasirūpinti ir prabėgus ilgesniam nei gamintojo suteiktas garantiniam laikotarpiui, pavyzdžiui, lengvųjų automobilių padangoms „Goodyear Dunlop“ ir „Aeolus“ taikoma 5 metų garantija, „Kumho“ – 6 metų, „Continental“ ir „Michelin“ – iki 10 metų.