Seimas anksčiau tokioms pataisoms buvo pritaręs.
Susisiekimo ministerijos įregistruotame Vyriausybės nutarimo projekte rašoma, jog siūlomas 0,06 kW/kg variklio galios ir transporto priemonės masės ribojimas ne tik sumenkintų vairuotojų galimybes įsigyti tam tikrų markių automobilius, bet ir pažeistų Europos Sąjungos (ES) direktyvas.
Ministerija taip pat akcentuoja, kad statistiškai dvejų metų vairavimo patirties neturintys asmenys su galingais automobiliais padaro sąlyginai nedaug avarijų.
„Vairuodami motorines transporto priemones, kurių galia didesnė kaip 100 kW, o galios ir masės be krovinio santykis didesnis kaip 0,05 kW/kg, pradedantieji vairuotojai nuo 2014 m. sausio 1 d. iki 2015 m. liepos 1 d. sukėlė 70 eismo įvykių (1,5 proc. visų eismo įvykių ir tik 20 proc. visų pradedančiųjų sukeltų eismo įvykių), kuriuose žuvo 2 žmonės (atitinkamai 0,6 proc. ir 7,1 proc.), sužeistas – 101 žmogus (atitinkamai 1,8 proc. ir 22 proc.)“, – aiškino Susisiekimo ministerija.
Nutarimo projekte taip pat pažymima, kad „negalingi“ automobiliai pagal savo charakteristikas taip pat turi galimybę „per santykinai trumpą“ laiką įsibėgėti iki 100 km/val. bei pasiekti savo konstrukcinį 160-180 km/val. greitį.
„Neatsakingai, pavojingai ir chuliganiškai vairuojantys pradedantieji vairuotojai bet kuriuo atveju kelia grėsmę eismo saugumui, neatsižvelgiant į tai, ar jie vairuoja galingus, ar negalingus automobilius“, – teigia ministerija.
Siūlymą riboti automobilių galią jauniems vairuotojams pernai spalį Seime įregistravo grupė Darbo partijos atstovų.