Atidžiau pažvelgus į skaičius paaiškėjo, kad galingus automobilius vairuojantys jaunuoliai sukelia vos 1,5 proc. avarijų.
Po to, kai praėjusių metų spalio viduryje Vilniuje jaunuolis galingu BMW automobiliu įsirėžė į viešojo transporto stotelę ir sužeidė 8 žmones, grupė Seimo narių pasišovė tramdyti nepatyrusius vairuotojus.
Buvo pasiūlyta vairuotojams, kurie neturi 2 metų vairavimo stažo, drausti vairuoti B kategorijos transporto priemones, kurių galios ir masės be krovinio santykis didesnis nei 0,06 kW/kg.
Susisiekimo ministerijos teigimu, tokia tvarka ne tik sumenkintų vairuotojų galimybes įsigyti tam tikrų markių automobilius, bet ir pažeistų Europos Sąjungos direktyvas.
Be to, dvejų metų vairavimo patirties neturintys asmenys galingais automobiliais padaro santykinai nedaug avarijų.
„Vairuodami motorines transporto priemones, kurių galia didesnė kaip 100 kW, o galios ir masės be krovinio santykis – didesnis kaip 0,05 kW/kg, pradedantieji vairuotojai nuo 2014 m. sausio 1 d. iki 2015 m. liepos 1 d. sukėlė 70 eismo įvykių (1,5 proc. visų eismo įvykių ir tik 20 proc. visų pradedančiųjų sukeltų eismo įvykių), kuriuose žuvo 2 žmonės (atitinkamai 0,6 proc. ir 7,1 proc.), sužeistas 101 žmogus (atitinkamai 1,8 proc. ir 22 proc.)“, – teigia Susisiekimo ministerija.
Pastebima, kad „negalingi“ automobiliai pagal savo technines savybes taip pat gali per santykinai trumpą laiką įsibėgėti iki 100 kilometrų per valandą ir pasiekti savo konstrukcinį – 160–180 kilometrų per valandą – greitį.
„Neatsakingai, pavojingai, chuliganiškai vairuojantys pradedantieji vairuotojai bet kuriuo atveju kelia grėsmę eismo saugumui, neatsižvelgiant į tai, ar jie vairuoja galingus, ar negalingus automobilius“, – teigė Susisiekimo ministerija.
Kad ir kiek galingas būtų automobilis, už saugų jo valdymą atsakingas yra vairuotojas, kuris turi paisyti Kelių eismo taisyklių ir pasirinkti saugų greitį.
Siūlymą apriboti automobilių galią jauniems vairuotojams praėjusių metų spalio mėnesį Seime įregistravo grupė Darbo partijos atstovų.