Tačiau abiem atvejais skiriamos sumos – nevienodos.
Apžvelgdamas besibaigiančius metus naujasis „Gjensidige Baltic“ vadovas Marius Jundulas 2015-uosius pavadino rinkos pokyčių metais. Tam įtakos turėjo ir įvedamas euras, ir įsigijimo sandoriai, ir rinkos dalyvių elgsena.
Jis pastebėjo įdomią privalomojo vairuotojų draudimo tendenciją. Nors apdraustų automobilių skaičius paskutiniaisiais metais nuolat auga, nedraustų automobilių mažėja, tačiau privalomojo vairuotojų civilinės atsakomybės draudimo sektoriuje jau trečius metus iš eilės surenkamas vienodas įmokų dydis, skaičiuojant finansine išraiška.
Skiriasi sumos
M. Jundulas atkreipė dėmesį, kad ši statistika liudija nuolat mažėjantį vidutinį įmokos dydį. Be to, laipsniškai auga išmokamų žalų dydžiai – per 2015-uosius išmokų padaugėjo apie 5 proc., kai tuo tarpu įmokos vos pasiekė praėjusių metų lygį.
Toliau didėjantį išmokų augimą M.Jundulas pirmiausiai susiejo su didėjančiais automobilių remonto kaštais ir didesnėmis žalomis asmenims už nelaimingus atsitikimus.
„Po euro įvedimo padidėjo automobilių remonto darbų kaina. Be to, vis daugiau vairuotojų linkę ne paimti draudimo išmoką, o pasinaudoti suteikiama automobilio remonto paslauga – tai taip pat augina draudimo išmokas.
Mes džiaugiamės, kad žmonės jau pajuto tą naudą, kurią gauna iš draudimo bendrovės, kai ši pasirūpina automobilio remontu – vairuotojas greičiau gali sugrįžti prie įprasto savo gyvenimo ritmo.
Tačiau tenka konstatuoti, kad privalomojo vairuotojų civilinės atsakomybės draudimo segmentas dabar yra nuostolingas, ir rinka jį subsidijuoja iš kitų draudimo rūšių“, – teigė M. Jundulas, kartu pripažindamas, kad išmokos savarankiškai automobilio taisymu besirūpinantiems žmonėms mažesnės nei servisams.
Pagalba – būtinybė
M.Jundulas patvirtino, kad 2015-aisiais ir toliau mažėjo trumpalaikių civilinės atsakomybės draudimo sutarčių ir didėjo metinių sutarčių skaičius – draudimo bendrovės vadovas tai siejo su mažėjančiu skaičiumi tų vairuotojų, kurie iki šiol ieškodavo mažiausios draudimo kainos ir keisdavo draudimo bendroves kas kelis mėnesius pagal mažiausios kainos pasiūlymus.
Be to, kaip teigiamą tendenciją draudimo bendrovės vadovas pastebėjo augantį vairuotojų poreikį greta privalomojo draudimo rinktis papildomas paslaugas – automobilio nutempimą, dviračio vairuotojo atsakomybės draudimą, keleivių nelaimingų atsitikimų draudimą.
M. Jundulas teigė, kad papildomos pagalbos paslaugos prie privalomojo draudimo šiandien jau tampa norma rinkoje – klientai sunkiai įsivaizduoja draudimo sutartį be šių papildomų paslaugų.
Apžvelgdamas kasko draudimo situaciją, M.Jundulas konstatavo, kad per 10 šių metų mėnesių įmokos kasko draudimo įmokos augo apie 8 proc., o išmokos – apie 11 proc. Išmokų augimą jis siejo su tuo pačiu remonto darbų kainų padidėjimu.
Draudimo bendrovės vadovas mano, kad kol kas didesnio stimulo kasko draudimo augimui nėra – naujų automobilių pardavimai Lietuvoje dar neleidžia kalbėti apie ryškesnį automobilių parko atnaujinimą, nes naujų automobilių į rinką įsilieja labai mažai.